Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet en je kinderen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Wiet en je kinderen..

    Korting op 420shop
    Tja...hoor je ineens op een openhartig moment met je zoon van 15 dat ie al sinds z'n 13e aan de wiet zit...

    Nou,..dat vind ik moeilijk,... ben blij dat ie zo open is naar me, maar moest toch wel even slikken.

    En dan heb ik wiet zat staan, dus.... gaf maar wat mee..tja, is in ieder geval goed spul, niets raars mee gebeurd.

    Wie heeft hier ook ervaring mee, of wie heeft hier iets over te melden? Meningen?

    Ben benieuwd.

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Wiet en je kinderen..

      Mooi stukje geschreven lr2
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Re: Wiet en je kinderen..

        Gefeliciteerd, je zoon blowt en is daar openhartig over. Niet gefeliciteerd met het blowen maar met de openhartigheid. Goed dat jij weet waar hij mee bezig is, goed dat hij weet dat hij hier met jou over kan praten.

        Persoonlijk vind ik 13 te jong maar dat kun je niet meer terugdraaien. Wel kun je hem goed in de gaten houden dat het niet de verkeerde kant uitgaat, ik ken mensen die met 12 al coken snoven en pillen slikten, stiekem, zonder dat hun ouders het wisten. Dat lijkt mij helemaal eng. Niet het gebruik, maar dat het stieken gaat.

        Blijf met hem in contact, zorg dat hij weet dat hij met alles bij jou terecht kan. Er zullen vast tijden zijn dat hij doorslaat in zijn gebruik, uiteindelijk komt dit goed zolang jullie blijven praten.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Re: Wiet en je kinderen..

          Hoi Pirat, ook hier zeker ervaring, onze jongste(inmiddels 15) blowde ook sinds zijn 13e, wij zijn altijd open naar hem geweest over dit soort zaken, hij weet dat hij alles tegen ons mag zeggen, maar helaas kwamen wij er toch pas achter tijdens een bezoek aan bureau halt.
          Wat zal ik verder zeggen, hij heeft dit een paar jaar volgehouden en is inmiddels gestopt, een flinke poos zelfs al.

          Wij hebben hen destijds gezegd dat als hij behoefte had aan een blowtje, dan moest hij dit bij ons aangeven, ik haalde dan een top voor hem, zodat ik zeker wist dat hij geen shit binnen kreeg.
          Hij is er inmiddels zelf achter dat dit ok niet alles is, zeker niet op zo'n jonge leeftijd en heeft besloten om in ieder geval te wachten tot zijn 18e.

          Mijn mening is Pirat, dat je het goed hebt aangepakt en dat iedere ouder er op deze manier mee om zou moeten gaan.
          Ik ben zelf zo oud geweest en ook lang geblowd toen, maar des te harder je ouders roepen, het mag niet, des te meer je er tegen ingaat.

          Comment


            #6
            Re: Wiet en je kinderen..

            Respect lr2. Ik was nog iets eerder met blowen. 12. Zonder dat mijn ouders daarvoor er met 1 woord over hadden gesproken. Mijnsinziens is het bespreekbaar maken voor de puberteit , tussen 8 en11 jaar, in alle openheid , zonder verbod de manier. Geldt overigens niet alleen voor wiet, maar ook de nog meer verslavende geneugten drank en tabak. De keus bij het kind zelf laten maar wel aansturen op eigen verantwoordelijkheid en niemand anders de schuld geven. Ben inmiddels vader van 2 waarvan 1 jongen in de puberteit , die denkt het mannetje te zijn. Gelukkig weet hij , dat hij op zijn eigen hersens kan vertrouwen en dat die de beste raadgever zijn. Nog niks van uitspattingen meegekregen en weet zeker dat hij het wel zou zeggen. Ik heb daar een hoop tijd en energie in gestoken en werkelijk alles is bespreekbaar . Wanneer hij denkt of aanvoelt dat hij er niet meer onderuit kan ,of wil tegenhouden zal ik niet minder van hem gaan houden en dat weet hij. Zelfkennis en zelfvertrouwen klinkt vrij ego, maar is een genot voor de maatschappij. Love peace and hapiness. Gr JB
            Keep em green

            Comment


              #7
              Re: Wiet en je kinderen..

              Gewoon zo stoned voeren dat ie dr gelijk voor altijd klaar mee is ..
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


                #8
                Re: Wiet en je kinderen..

                Wees blij dat hij zo eerlijk is om dit te zeggen.
                Kun je hem in iedergeval een beetje sturen en proberen dat hij geen grove fouten maakt

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet en je kinderen..

                  Ik vind het sowieso goed dat je dit aan het licht brengt ,goed onderwerp en al meteen duidelijk dat er veel ervaringen zijn en dus een hoop info!.

                  Wat je er van vind is aan jou naar mijn mening , ik denk eerste keer bij ome agent ophalen is ook slikken ,dat is niet voor iedereen weggelegd en niet elk kind is hetzelfde dus de sturing die je er aan geeft definieert de uitkomst.met andere woorden ,wat je zaait is wat je oogst.

                  Ik zelf was twaalf jaar en weet het nog als de dag van gisteren dat ik een paar haaltjes kreeg van een neef ,tuin vol met planten ouders waren er ok mee.

                  Mijn opleiding heeft het niet heel veel goed gedaan maar dat klopt ergens ook nog omdat ik op de verkeerde school zat ,een waar ik niet wilde zijn en waar ik ook niks meer mee doe qua werkvlak (wel gehaald en Fat Bud is dus afgestudeerd kok van origine ) daarna met mag 10 de It ingegaan.

                  Om je nou een advies te geven denk ik dat mij dat niet lukt want dan zou je meer over jezelf moeten vertellen ,echter omdat je aangeeft dat je wel even moest slikken zegt dat eigenlijk dat je de verrassing niet zo leuk vond.

                  Misschien duidelijke afspraken over wat wel en wat niet blijven praten en het aankijken denk ik ,je kan altijd ingrijpen als het fout gaat en school o.i.d er onder te lijden heeft.

                  ik zelf heb een zoon die er nog te jong voor is (stuk jonger dan die van jou) ik rook in zomer wel eens buiten waar hij bij is voor een bbq of zo daar krijgt hij het bij van mee maar daar ben ik ok mee ,voor mij is dat moment nog te ver weg nu al weet ik natuurlijk wel dat jong geleerd..

                  Ik denk overigens dat je reactie om eigen kweek mee te geven het beste is wat je kan doen, dat stukje kan je namelijk prima controleren en zal je zoon ook van leren over de kwaliteit.

                  Zou het een verschil voor je maken als hij in het open gesprek met je had aangegeven dat hij spacecake al sinds zijn 13e gebruikt ten opzichte van het roken van wiet?

                  Thanks op voorhand voor je post ik vind hem machtig interessant en volg deze!

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet en je kinderen..

                    Opzich mooi dat hij er open over is (althans, na 2 jaar). Gebeurt redelijk vaak rond die leeftijd, of vaak iets later. Groeien ze gelukkig meestal ook wel weer uit.
                    Gewoon open over blijven praten en in de gaten houden.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet en je kinderen..

                      Ik ga hem jouw stuk zeer zeker laten lezen LR2 ! Mag ik jou heel hartelijk danken voor de openheid en ... nouja, recht uit je hart geschreven, ben er heel blij mee ! Wauw man, echt wel van onder de indruk.

                      En iedereen trouwens! Ik heb er heel veel aan om mijn standpunt hierin te kunnen vormen en ook hoe ik er mee om moet gaan richting mijn zoon.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet en je kinderen..

                        De mooie momenten van een forum, dankjulliewel allemaal gvd

                        Comment

                        Bezig...
                        X