Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lativa Vaporizer Review - 420shop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lativa Vaporizer Review - 420shop

    Korting op 420shop


    Design is prima, iets aan de grote kant (15,5cm of zelfs 16). Dus dat gaat wat minder lekker in je broekzak. Alles ziet er clean uit, er zijn geen nare randjes om jezelf aan open te halen, of plekjes waar rommel goed blijft zitten. Behalve in de vape-kamer dan. Het buisje eindigt in een hoek. Op foto 2 zien we daarom ook wat rommel. Het apparaat komt met een oplader (uitrolbare kabel!) een dab-ijzertje, en een schoonmaakborstel voor dat nare hoekje.
    Er zitten ook screens bij, voor het mondstuk. Het mondstuk komt trouwens moeilijk los. Je moet het een beetje forceren. Dat is nu nog wel leuk, maar het lijkt me het meest slijtagegevoelige deel. Best onhandig als je straks een trek wilt nemen, en het mondstuk valt eraf. Dan valt direct ook je wiet eruit. Technisch is het ding dus niet super geweldig ontworpen voor langdurig gebruik.

    TemperatuurGeur
    Dat is een opmerkelijk dingetje. Ik breng veel tijd door in laboratoria, en ik ken de geur van veel plastics als geen ander. Zodra ik het apparaat voor de eerste paar keer aanzette, kwam er een ontzettend vervelende, onaangename geur vanaf. De geur van kortsluiting in de magnetron. De geur van nieuwe elektronica die warm wordt. Die geur ging niet weg tot de 5e keer gebruiken. Geuren, met name van plastics, betekenen dat er plastics verdampen. PP5, ofwel polypropyleen, is een plastic dat hittebestendig is. Dat geurt ook nauwelijks als het smelt. Dit lijkt wel bakkeliet of LPDE. Het is gewoon de geur die je pas hoort te ruiken als je huis afbrandt, zoiets. Dat is een akelig idee, vooral als je relatief gezond wilt vaporizen.. Zit je alsnog kankerverwekkende rommel te hijsen. Soit, die geur werd dus op den duur vervangen door iets anders, omdat het ding toch gebruikt werd.
    Daar sta je dan. Aan het eind van een avondje chillen met vrienden. Dan moet je vaporizer mee naar huis. Effe leegkloppen, dat ging erg makkelijk. Maar dan.. De geur! Die akelige stoffige geur van droogverbrande bladeren.. Die zat 3 dagen later nog in mijn jas. Inmiddels neem ik een extra gripzakje mee als mijn vaporizer mee gaat. Een joint kun je achterlaten, weggooien. Een vaporizer.. Die moet weer aan de oplader. Nou, als je de volgende dag nog moet werken met dezelfde kleding.. Doe het niet.

    GebruikSmaak
    Hier gaat het bij mij allemaal om. Die smaak dus. Nouja, zoals beschreven waren de eerste paar runs nogal plastic. Nogal.. Nou, vrijwel geheel plastic.
    Daarom de eerste paar keer gewoon eens tabak geprobeerd. Nou, dat raad ik iedereen af. Wat een smerigheid.
    Effe schoongemaakt en daarna wiet. Met een tabelletje erbij voor temperaturen, ben ik eens gaan spelen. Verhip! Rond de laagste temperatuur, dan smaakt het echt, oprecht heerlijk. Een pure cannabis smaak, zoals je wiet ruikt. Vol, afgerond en compleet. Overheerlijk. Ik geloofde m'n papillen niet, maar het was zo. Inderdaad, dat was wat ik gelezen had. Dat was waar ik op hoopte. Die smaak, goed als hij was, bestond gemiddeld voor 5 hijsjes. Daarna maakte die plaats voor iets wat nogal polm-hasj achtig smaakt, en daarna niets anders dan een brandende composthoop. Temperaturen hoger dan 150 graden, deden precies hetzelfde, maar dan sneller. Vijf hijsjes, en dan was m'n halve gram wiet er doorheen. Daar rol ik normaal 5 joints van, beste mensen. Joints die hun smaak behouden tot tenminste 25 hijsen. Wiet-technisch gebruik ik dus in 2500% meer wiet in een vaporizer ten opzichte van een joint, voor dezelfde hoeveelheid smaakbelevingen. Oef.. Dat is wel even slikken..

    HighGevoel
    Ben je weleens in een sauna geweest met een geurtje? van die aromatherapie? Dat is vapen, maar dan zonder stoom. Je ademt geurige lucht in. En dat is een raar gevoel. In het begin zelfs ontzettend scherp op de keel. Ik heb zitten hoesten. Bij het direct instellen van een hogere temperatuur, komt er wat waterdamp vrij die toch voor een rooksensatie zorgt. Dat is erg fijn als blower; je voelt alsof je een joint rookt. Het keelgevoel, mondgevoel, de terugslag van je longen die het niet accepteren, het hele pakket. Maar dan is je wiet warm, dan is er geen water meer. Die drie hijsjes die authentiek waren, zijn voorbij. Wellicht is het beter om natte toppen te vapen. Ik weet het niet. Ik weet het gewoon niet. Maar het voelt niet zoals ik gewend ben. En ik ben autistisch wat dat betreft. Wat de boer niet kent, dat vaped 'ie niet.

    Vaporizen
    Ja, je moet er van houden. In het begin is het heerlijk. Die eerste vijf hijsjes die nietEindoordeel
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

    Bedankt voor deze zeer uitgebreide en eerlijke review!

    Ik ben tevreden met mijn Haze V3 met een dubbele kamer. Vapen tot een licht roesje is voldoende voor mij. Beter te doseren dan wietchocolademelk. Maar zal eens doorgaan tot ik stoned ben.
    Ik heb nooit gerookt dus een joint nooit geprobeerd. Wel de Volcano van mijn zoon, maar die is niet echt stealth in de woonkamer☺️
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

        Nou ik heb de HerbalAire Elite en als ik daar 0,2 gram wiet in doe kan ik er toch zeker een half uur aan hijsen, en dan bedoel ik niet nonstop, nee net zoals met een joint, ff niet dan weer 2 of 3 x achter elkaar.
        Bij mij gaat het niet om de smaak, maar om het effect. Maar mijn ervaring is dat het op 160 graden lager duurt voor ik stoned ben dan met 185 graden, en bij 160 graden haal ik het half uur wel en bij 185 graden red ik net 20 min.
        Ik denk zelf dat zo'n ding op een accu niet de capaciteit heeft om de temperatuur constant te houden bij een flinke hijs.

        Greetzz

        Comment


          #5
          Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

          https://www.aliexpress.com/item/Orig...0-838dacd4fc93

          Comment


            #6
            Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

            dus met andere woorden lr2 ? niet de moeite om daar je geld aan uit te geven ?

            had er 1tje gezien bij kandypens , koste wel iets meer 140 dollar als ik me niet vergis , was zwaar aant twijfelen om deze gelijk mee te bestellen met men shatter pen

            maar tot op heden nog niet gedaan , eerst wat meer info over opzoeken
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

              Ik denk dat er een groot verschil zit tussen goedkope en daardoor 'slechtere?' conductie warmte waar deze allemaal mee werken en convectie waar er een paar mee werken (volcano, grasshopper).

              Wat je beschrijft hier had ik met de wispr2 ook. Duurt lang, niet handig. Ik kwam er niet echt high van en de smaak was ook niet zo goed. En dan nog maar over het schoonmaken te zwijgen.

              Maar eenmaal ik de grasshopper had verdween dit allemaal. Snelle start (4 sec) en je kunt hijsen. Als je het ding op full zet dan hoest je je longen uit. En als je er niet zwaar high van wordt dan scheelt er iets, want ik blow elke dag en van de GH heb ik toch al paar keer een serieuze klop gehad.

              Maar hij kost wel wat. Zoals de volcano ook iets kost. En de meeste kopen dan maar de goedkopere conductie toestellen.
              Zelfs de pax2 moet zwaar onderdoen voor mij versus de grasshopper.

              Het is niet mijn bedoeling om je review af te breken LR2, maar veel mensen worden stappen af van het vapen omdat ze niet het correcte toestel gebruiken.

              Misschien moet ik eens een demo houden ergens van de GH en volcano voor de ongelovigen
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

                Ik heb hetzelfde met de flowermate 5.0 Pro tegenover de volcano. Dan koop je volgens mij beter zo'n cheap ass pen met zo'n keramische spoel. Dan zit je dicht tegen verbranding aan, maar dan zit de smaak en het effect wel ok.

                Comment


                  #9
                  Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

                  Ik heb er nu een aantal geprobeerd waaronder de 'top of the line' zoals de pax/mfb en telkens merk ik een duidelijk verschil met mijn grasshopper.
                  De volcano gebruik ik eerlijk gezegd bijna nooit meer sinds ik dat ding heb. Vullen is een peace of cake, klik en hopa trekken. Binnen de 10 seconden ben ik weg. Daarna uitkloppen en het is clean en klaar om terug te beginnen.
                  Geen gedoe behalve de korte duur van de batterij. Maar ik heb er 2 dus kan me dat ook niet veel schelen.

                  En hij is stealth. Ik heb er alleen maar lof over
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

                      Zo zeg, wat een mooie review!
                      Heel herkenbaar helaas
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #12
                        Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

                        Beo, eerlijk gezegd wordt het wel warm. Maar ik heb er geen last van. En hij staat bij mij standaard op full Dikke wolken, bijna een joint dat je rookt
                        Die boundless zijn idd ook soortgelijke toestellen, en dus ook even duur.

                        Voel je vrij om die van mij even te proberen hoor
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #13
                          Re: Lativa Vaporizer Review - 420shop

                          Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                          dus met andere woorden lr2 ? niet de moeite om daar je geld aan uit te geven ?

                          had er 1tje gezien bij kandypens , koste wel iets meer 140 dollar als ik me niet vergis , was zwaar aant twijfelen om deze gelijk mee te bestellen met men shatter pen

                          maar tot op heden nog niet gedaan , eerst wat meer info over opzoeken
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          Bezig...
                          X