Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben pas bezig met een binnen kweek. En ik gaa nu de 2de week in ik merk nu alleen wel dat de bladeren geel beginnen te worden kan iemand mij uitleggen waar het door zou komen ????

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    #2
    Re: Bladprobleem

    He toepsen,

    Hoe ver staat je lamp van je plantjes en is het een 400w?

    mvg

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem

      Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
      He toepsen,

      Hoe ver staat je lamp van je plantjes en is het een 400w?

      mvg
      Hey, het is 1 x een 600 w lamp die ongvr 70cm erboven staat

      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem

        Waar staan ze in, en wat geef je ze ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem

          Lijkt wel alsof je bladpuntjes verbrand zijn door de lamp want voor de rest ziet ie er goed uit.
          Maar 70 cm voor een 600w is wel goed, dus ik zou het gewoon even afwachten of het erger gaat worden of niet.
          Teveel voeding kan ook wel eens voor gele bladpuntjes zorgen die nadien sneller afbreken/verbrand uitzien.

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Waar staan ze in, en wat geef je ze ?
            Ze staan in een kweek tent en heb ze 25 nov in potten gezet en geef ze vanaf 28 nov startbooster van aptus tot aan de dag van vandaag

            Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
              Lijkt wel alsof je bladpuntjes verbrand zijn door de lamp want voor de rest ziet ie er goed uit.
              Maar 70 cm voor een 600w is wel goed, dus ik zou het gewoon even afwachten of het erger gaat worden of niet.
              Teveel voeding kan ook wel eens voor gele bladpuntjes zorgen die nadien sneller afbreken/verbrand uitzien.
              Ik geef ze elke dag voeding (startbooster)
              Een dopje vol in een fles van 1,7 ltr voor 2 planten dus 1,7ltr met aptus voor deze twee 00 en de andere 00 ook 1,7 ltr, elke ochtend rond een uur of 09.00 met 20 uur licht, 6 uur donker. heb er 4 staan voor eigen gebruik.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem

                Oorspronkelijk geplaatst door toepsen View Post
                Ik geef ze elke dag voeding (startbooster)
                Een dopje vol in een fles van 1,7 ltr voor 2 planten dus 1,7ltr met aptus voor deze twee 00 en de andere 00 ook 1,7 ltr, elke ochtend rond een uur of 09.00 met 20 uur licht, 6 uur donker. heb er 4 staan voor eigen gebruik.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                Zijn trouwens Kera White Thunder plantjes. Ook wel leuk om te weten

                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Bladprobleem

                  Aptus startbooster.
                  25 ml op 100 liter water.
                  Dat is 2.5ml op 10L water.
                  Dat is 0.25ml op 1L water.

                  0.425 ml op 1.7L water.

                  Ik raad je aan om even een pipetje te gaan kopen want ik denk dat ze ongeveer 10x teveel krijgen.

                  Je kunt ook druppels tellen, ik denk dat je in 1.7L ongeveer 8 druppels startbooster moet doen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladprobleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Aptus startbooster.
                    25 ml op 100 liter water.
                    Dat is 2.5ml op 10L water.
                    Dat is 0.25ml op 1L water.

                    0.425 ml op 1.7L water.

                    Ik raad je aan om even een pipetje te gaan kopen want ik denk dat ze ongeveer 10x teveel krijgen.

                    Je kunt ook druppels tellen, ik denk dat je in 1.7L ongeveer 8 druppels startbooster moet doen.
                    Okee bedank voor de tip !

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladprobleem

                      Gaat idd wat te veel voeding zijn, dus zou even doen wat QnQ zegt.

                      Mvg

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladprobleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
                        Gaat idd wat te veel voeding zijn, dus zou even doen wat QnQ zegt.

                        Mvg
                        Bedankt !!

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladprobleem

                          ff een ongevraagde tip om kleine hoeveelheden te kunnen meten met spullen die je waarschijnlijk wel in huis hebt... ik gebruik drinkrietjes waarop ik heb gemarkeerd wat een milliliter is. In de oplossing duwen, vinger erop en loslaten boven je watertje.
                          De juiste plek voor de markering kun je bepalen met behulp van een weegschaal. Je zet eerst willekeurig een markering en laat die hoeveelheid 10x in een bakje vallen. Afhankelijk van het totaalgewicht in het bakje, pas je de markering aan totdat je uiteindelijk precies 10 gram water verkrijgt, dan weet je dat je hem op ongeveer 1ml hebt staan. Als je er halverwege nog een streepje bijzet, heb je ook gelijk een 0,5ml markering. Daarna gelijk 10 rietjes dezelfde markeringen geven, grijp je nooit meer mis.
                          Werkt mogelijk niet bij pH- producten, die vreten misschien je rietje op

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladprobleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                            ff een ongevraagde tip om kleine hoeveelheden te kunnen meten met spullen die je waarschijnlijk wel in huis hebt... ik gebruik drinkrietjes waarop ik heb gemarkeerd wat een milliliter is. In de oplossing duwen, vinger erop en loslaten boven je watertje.
                            De juiste plek voor de markering kun je bepalen met behulp van een weegschaal. Je zet eerst willekeurig een markering en laat die hoeveelheid 10x in een bakje vallen. Afhankelijk van het totaalgewicht in het bakje, pas je de markering aan totdat je uiteindelijk precies 10 gram water verkrijgt, dan weet je dat je hem op ongeveer 1ml hebt staan. Als je er halverwege nog een streepje bijzet, heb je ook gelijk een 0,5ml markering. Daarna gelijk 10 rietjes dezelfde markeringen geven, grijp je nooit meer mis.
                            Werkt mogelijk niet bij pH- producten, die vreten misschien je rietje op
                            Bedank voor de info !!

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X