Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

    Korting op 420shop
    Dit probleem doet zich pas sinds vandaag voor, vandaar dat het me zo erg verbaasd. Sinds zondag staan deze potten er zo bij en doe ik niks anders, maar de temperatuur is ipv de normale 23-25 graden nu steeds 27-28 graden.
    Ik moet ook ineens elk uur bijsprayen want de luchtvochtigheid schiet steeds naar de 40%... is normaal rond de 50% en door sprayen 60-65%

    Mijn redenaties:
    het doek is niet vochtig meer. - bleek nog vochtig zat te zijn, ligt zelfs in een laagje water.. moet ik mee uitkijken ivm schimmels..
    De afzuiger doet het ineens minder goed - er is geen weerstand verhoging bijgekomen.. hijs nog geen 2 weken oud dus slijtage lijkt me heel erg stug... dit is het dus ook niet
    Mijn kamer is warmer- nope heb de verwarming zelfs uitgezet omdat mn kamer te warm word...
    Er is iets aan de hand met de meter- heb m hierom in een andere kamer gezet en hij gaf perfect alles aan zoals een ander metertje.. klopt dus gewoon nog.

    5 minuten na terugzetten deze foto gemaakt:
    20161206_195150.jpg


    Ik kom er niet uit...

    Iemand een idee..?

    #2
    Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

    Temp van 27 is toch mooi?
    Lv van 40 zou ik me ook niet druk om maken...

    Edit. Je meter niet in directe zon/licht zou ook wel eens wat kunnen schelen.

    Comment


      #3
      Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

      He BackYardPlant,

      Zou het niet direct weten, maar wat bedoel je met mijn afzuiger doet het ineens minder goed?
      Is dit bijvoorbeeld meer geluid maken of is het omdat je temperatuur hoger is?

      Wat ik al wel kan zeggen is dat ik de temperatuur meter niet direct onder de lamp zou zetten, maar misschien ernaast ophangen aan een touwtje of ergens anders zetten.

      Mvg

      Comment


        #4
        Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

        Je zuigt te snel af, waardoor de lucht geen vocht kan opnemen. Warme lucht neemt ook nog eens minder vocht op, en veel vocht in de lucht slibt je filter dicht (verminderde prestaties tot gevolg). Als het buiten vriest en niet dooit, dan zakt de LV landelijk naar benee. Ik heb wel 100 verklaringen, maar daar ben je niet mee geholpen.

        Punt blijft: LV is het laatste waar ik me als kweker ooit druk over zou maken. Ja, er zijn ideale waarden, maar ver daarboven en daarbeneden, presteert wiet nog steeds. Ik kan je ook aanraden om op verschillende punten te meten, wellicht pak je nu de luchtstroom tussen je potten, die gewoon kurkdroog is. Direct onder het blad zul je waarschijnlijk 90% kunnen meten. Zie je die haren op de wietplant? Op het stammetje en de stengels? Die maken een microklimaat door als een soort van kippenvel lucht vast te houden. Die lucht is erg vochtig. De plant kan er wel tegen, de kweker klaarblijkelijk niet. Soms moet je de vraag stellen: wie moet je nu het werk laten doen? Die plant? Of jezelf?
        Persoonlijk kies ik voor de plant. Scheelt mij een boel moeite. Soms heb je gewoon minder ideale omstandigheden, het lijkt de natuur wel. Die wiet gaat nog steeds prima zijn hoor.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

          Hmm nouja ik had begrepen dat de beste temperatuur 20-25 graden is en alles dayeaarboven gevaarlijk kan zijn voor de plant, maar dat heb ik dan waarschijnlijk verkeerd begrepen..

          Onder de 50% is dus niet zorgwekkend?

          Mijn probleem is dat de plant al 2 dagen bijna geen beweging maakt en ik nu ook nog ineens een verandering in omstandigheden heb.. van gemiddeld 25 graden en 60% LV naar 27 graden en 40% LV.
          Dat in combinatie met plantje doet bijna niks (wss door overpotting maar ik maak me alsnog zorgen...) zorgt ervoor dat ik graag niet teveel schommeling heb en het herstel

          Een probleem met de afzuiger was een mogelijke reden, maar dat is het hem niet

          Comment


            #6
            Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

            Betere uitleg dan van LR2 zul je inderdaad niet krijgen.
            Dus fijn relaxt op de bank gaan zitten en geduld.
            Ik heb alleen in weken dat het heel veel regend een lv van 60. Meestal schommel ik tussen de 40 en 50%
            Mijn temperatuur is met dit weer regelmatig onder de 20.
            Ja kost me misschien wat grammen.
            Maar mijn buitenwiet heeft ook niet altijd een idiaal klimaat.

            Comment


              #7
              Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

              Hmmm das waar

              Naja k ga dr gewoon voor en probeer er t beste van te maken

              Comment


                #8
                Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

                heyhey
                Ik heb altijd een voorraad thermo/hygrometers liggen en meestal minimaal2 of 3 stuks in me tent

                En daaruit haal ik de gemiddelde eruit ,zo weet ik dat ik weinig kans heb om een foute meting te doen

                Succes

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Luchtvochtigheid blijft te hard zakken en temperatuur te hoog

                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment

                    Bezig...
                    X