Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarming en luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: verwarming en luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    Hi JD leden ,

    Ik ben nieuw op het forum en nieuw met binnen kweken.
    Heb de laatste week een geisoleerde kweek kamer gemaakt op mijn zolder.
    De afmetingen zijn lastig omdat de kweek kamer een tipi vorm heeft maar de afmetingen op de grond zijn 2000mm x 1400mm x 1400mm hoog(in het midden).

    Er staan 3 dames in(maple leaf stekkies) onder een 400 watt hps dual spectrum in groei (18/6)
    Ik moet de hele kamer nog lucht dicht maken en omdat het op zolder is , is het te koud als de lamp uit gaat.
    Hoe los ik dit op zonder een hart aanval te krijgen van de stroom rekening ?

    Ook heb ik te kampen met een te lage luchtvochtigheid , heb natte handoeken geprobeerd en de muur bespoten maar dat werkt alleen tijdelijk.
    Wie gebruikt er humidifyers en zijn ze erg duur kwa stroom verbruik ?

    Alvast bedankt ,

    ~Kaaiman~

    #2
    Re: verwarming en luchtvochtigheid

    Zo'n hele zolder opwarmen...pfff. Dat gaat nooit lukken omdat je afzuiger alle warmte direct wegzuigt. Beter is denk ik m je bodemtemperatuur boven de 18 gr te houden.

    Comment


      #3
      Re: verwarming en luchtvochtigheid

      de luchtbevochtigers van een liter of 6 zijn erg zuinig in gebruik.klein hetteluchtkacheltje van 500 watt in een hoek van je hok zetten,en een fan erboven die de lucht richting je plantjes blaast.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Re: verwarming en luchtvochtigheid

        @ ronthebudman de kweek kamer is een kamer in een kamer , ik heb met lamp aan een temperatuur van 22- 26 graden en met lamp uit als het vriest ongeveer tussen de 10 en 15 graden of bedoel je dat de ruimte buiten de kweek kamer te koud is en mijn afzuiger die lucht naar binnen zuigt ?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        @joremkrank ja das zeker een optie als het niet zo veel stroom verbruikt , wat denk je van deze : https://www.tlc-direct.co.uk/Product...FU277QodqbIPuw ?

        Comment


          #5
          Re: verwarming en luchtvochtigheid

          Als dit je temperaturen zijn als het buiten vriest dan zou ik het lekker zo laten. Ik neem aan dat als het niet vriest het warmer is op zolder. Misschien dat ze er iets langer over doen. Maar dat zou me niet boeien. Met deze temperaturen kweek ik ook op zolder. Gaat prima.
          Succes!

          Comment


            #6
            Re: verwarming en luchtvochtigheid

            ja ze doen er idd erg lang over, toen ik ze kreeg waren 20 cm en nu ( 2 weken later ) zijn ze maar iets van 5 cm gegroeid , ik dacht wel dat ze niet zo snel zouden groeien vanwege de lage lv (soms 28 met lamp aan en rond 70 uit) maar dit is wel erg weinig toch?? , ze hebben paarse stelen en zijtakjes en sommige bladeren beginnen lichter te worden , geen goed teken dus

            Comment


              #7
              Re: verwarming en luchtvochtigheid

              Als je wat foto's neerzet kunnen we even zien waar we het over hebben.....

              Comment


                #8
                Re: verwarming en luchtvochtigheid

                ik heb op dit moment geen camera of telefoon met redelijke camera , snap dat het dan veel makkelijker te beoordelen is , zodra ik er 1 heb zet ik ze erop !

                Comment


                  #9
                  Re: verwarming en luchtvochtigheid

                  Hallo mede hobby stoners , zoals jullie kunnen zien leven ze alledrie nog. Waarvan er maar 1tje het een beetje goed doet. ze zitten nu in week 2 bloei
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: verwarming en luchtvochtigheid

                    Heb je bij al je planten last van paarse steeltjes zoals bij je kleintje plantje? ik heb daar namelijk ook last van en volgens mij komt het door het temperatuurverschil wat ik ook heb op me zolder..
                    Nu een 1000W ventilatorkacheltje voor me luchtinlaat gezet als de lamp uit is, dit heeft het temperatuurverschil in het hok goed opgevangen, ipv 14.8gr was het nu lekker 22gr bij de vrouwtjes, hopen dat ze er knapper op worden.

                    Comment


                      #11
                      Re: verwarming en luchtvochtigheid

                      @budhead ja alle drie de dames hadden paarse stelen in de groei fase , Alleen het kleintje (shaniqua) heeft nog een paarse steel ,bij suzie (grootste dame) en sandra( meer s.o.g ogende) zijn de paarse kleuren verdwenen , ik heb een grote Tupperware bak waar ik een laagje zand in ga strooien met daar tussen een warmte kabel zodat de wortels snachts warm blijven , moet de kabel nog bestellen laat je weten of het werkt !

                      Comment


                        #12
                        Re: verwarming en luchtvochtigheid

                        Ja top, ben benieuwd

                        Comment


                          #13
                          Re: verwarming en luchtvochtigheid

                          image.jpgimage.jpgUpdate suzie (MLI) : dag 18 bloei .Ze ziet er gezond uit en heeft witte haren en sommige van deze ( op elke hoogte ) hebben een haar hier en daar die knal oranje is , heb haar (en zusters) gecontroleerd op mannelijke trekjes maar niets gevonden , zou dit gewoon genetica zijn of zie ik iets over het hoofd ?? Heb ook een blad gevonden waaruit een topje vol met thc groeit , ga dit nu ff opzoeken op het net , heb een paar fotos gemaakt maar krijg de oranje haren er niet goed op , hier 2 pics van zojuist

                          Comment


                            #14
                            Re: verwarming en luchtvochtigheid

                            image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgDag 21 bloei : heb een soil warming cable besteld maar nog niet binnen , Moet de dames steeds van zolder naar beneden brengen zodat ze het lekker warm hebben (in een kast) t gaat nog redelijk

                            Comment


                              #15
                              Re: verwarming en luchtvochtigheid

                              image.jpgimage.jpgDe kabel is binnen , ga hem morgen instaleren .heb ook ontdekt dat de buurvrouw aan de overkant dezelfde hobby heeft Alleen hoogst waarschijnlijk geen lid van jointjedraaien is

                              Comment

                              Bezig...
                              X