Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goeie avond growmies, ik had een vraag mbt growmix van plagron.
    Ik zou graag direct in dit substraat willen zaaien, dus niet eerst ontkiemen en overplanten maar zaadje in de grond, water erop en gaan.. maar is dit verstandig, aangezien deze grond voorbemest is?

    Alvast bedankt!

    Comment


    • Sativied
      Sativied commented
      Editing a comment
      Je zou dan toch een langere kiem kunnen overwegen. Tot de zaailing volledig uit haar zaadschelp is gekiemd. Als het in een zwaardere mix moet kiemen wordt het misschien, maar niet noodzakelijk, lastiger.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kuiltje met lichtere grond maken.

    • Kiefer
      Kiefer commented
      Editing a comment
      Dat zijn beide erg goede ideeën! Daar kan ik wel wat mee doen.. wederom hartelijk dank!

    Hoe lang blijven plagron hydro a en b, terra goed als ze in de geopende fles blijven zitten?

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Staat daar geen datum op?

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Geen idee maar ik ben me aan het afvragen of ik iets meer aankoop om iets goedkoper uit te komen maar als dat spul niet lang mee gaat is het toch niet verstandig om te doen dan.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het wordt na een tijdje steeds troebeler is mijn ervaring. Het is ook beter om uit een kleinere fles te pipetteren ipv de literfles. Zo vervuil je de oplossing minder.

      Hetzelfde geld voor de pk13/14

    Vroeger deed @Plagron hier posten en uitleggen. Maar ze willen niet meer met druks in verband gebracht worden. Dus zijn ze hier weg.

    Uitleg die ik kreeg.op de Cannafair.

    Op hun stand kreeg je een sample voeding en potgrond naar keuze, met een pipetje, maatbekertje en 2 peperzaadjes. Moeten vragen naar war Green Sensation samples maar OK. Hadden helaas geen Sugar Royal op voorraad.
    Last edited by kelderkastje; 26 December 2022, 20:56.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wist ik niet😅

    Gewoon mailtje sturen naar plagron met uw vragen 😉 antwoorden redelijk vlug (dag later)

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Kheb al een litertje plagron gekocht. Ook die sensation 1l dus ik hoop dat dit niet slecht komt want dit is tamelijk kostelijk spul.

    • sprinterke
      sprinterke commented
      Editing a comment
      Komt goed ,is deftig gerief 😊
      Koele plaats bewaren

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tot 4 jaar zei men over sugar royal. Delen met maten, 5l kopen overgieten , terug goed sluiten en op kamertemp bewaren in het donker.

    Een vraagje. Hoe lang blijven jullie producten houdbaar? Dit in de volgende scenario’s:

    1. Flessen blijven gesloten

    2: Flessen geopend

    3: product met water gemengd



    Dit voor de volgende producten:

    A. Plagron hydro A

    B. Plagron hydro B

    C. Green sensation

    D. Plagron power roots

    E. Plagron enzymes

    F. Plagron terra bloei

    G. Plagron terra groei

    H. Plagron alga bloei

    I. Plagron alga groei

    J. Plagron ph-

    K. Plagron ph+

    L. Plagron vita race


    Het antwoord:

    Gesloten zijn alle flessen houdbaar tot 4 jaar na productie. Je kunt de BBE (maand/jaar) onderop de fles vinden. De houdbaarheid na opening is sterk afhankelijk van de opslagcondities. Indien het geopende product droog, op kamertemperatuur en uit direct zonlicht wordt opgeslagen zou het normaliter ook bruikbaar moeten zijn tot de BBE datum. Daarnaast is van belang dat je ervoor zorgt dat er geen besmetting van buitenaf optreedt, bijvoorbeeld door een pipet in meerdere producten te gebruiken. Dit is met name voor organische producten een risico. We raden aan om producten voor gebruik altijd te checken op inconsistenties in geur, kleur en structuur. Bij twijfel kun je ons een foto of video sturen.

    De producten D,E,H en I zijn kort houdbaar in water. Het microleven in het water gaan hier ook van eten en zullen op termijn een slijmlaag achterlaten. Deze slijmlaag kunnen rondom de water kunnen gaan zitten die de opnamen van water en nutriënten in een hydro system kunnen verstoren. Ook kunnen deze op termijn de druppelaars verstoppen, het is dus wenselijk om de druppelaars god schoon te houden. Deze houdbaar heeft alleen betrekking op het onderhoud van je druppelaars en gebruik in een hydro systeem. Deze producten zullen niet overtijd een probleem veroorzaken voor je planten, oftewel ze kunnen we niet ziek van worden.


    Comment


      gdm allemaal mijn vraag is nou heb ik een mix van 50/50 cocos en premium aarden all mix genoemd , zitten in 20 liter airpots , nou heb ik een beginners fout gemaakt teveel water , kwamen een paar druppels onder uit geen liters , moet ik ze nou behandelen als grond of als cocos om de dag water geven of iederendag ik gaf steeds een halven liter iederen dag
      is dus blijkbaar teveel , kan iemand me uitleggen hoe om te gaan met aarden en cocos mix

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou wil ik mezelf zeker geen expert noemen maar op kokos/aarde mix zorgde ik er altijd voor dat ik tensiometers in de aarde had staan. Het idee van tillen werkt ook goed maar heeft als nadeel dat je er de ruimte voor nodig hebt. Daarnaast is het bij een scrog onmogelijk. Kokos/aarde vind ik fantastisch maar het verbruikt relatief veel water en het is lastig om te zien hoeveel er verbruikt is. Eigenlijk had ik steevast eerder last van uitdroging dan te nat staan.

      • udon
        udon commented
        Editing a comment
        ik ga ze nou om de dag een beetje water geven , hebben nou 2 dagen niks gehad , wat kosten die tensiometers ?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        40eu per stuk geloof ik.
    Bezig...
    X