Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivm Plagron.

    Hallo,

    Is plagron substraat ook geschikt voor tropische fruitplanten of ander groot-fruit in pot? Ik heb de plagron grow mix gekocht voor mijn zaailingen. Nu lees ik dat dit een lijn is voor chemisch voeden maar ik wil graag bio/organisch gaan bemesten. Kan ik hiervoor alga grow of bloom gebruiken? Er is geen duidelijke periode van grow of bloom bij fruitbomen en voorlopig het eerste twee jaar zal er geen vruchten zijn. Lijkt mij daarom dat ik voorlopig alleen maar alga grow hoeft te gebruiken of is dit speciaal afgestemd voor wiet en kan ik beter iets anders gebruiken zoals dcm mest?

    Een andere optie is plagron fishforce. Guano is zo onbekend voor mij dat ik die liever niet gebruik. Of moet ik het toch heel anders aanpakken en dcm mest gebruiken? Plagron trok mij aan omdat ik zoveel informatie en technoilogie lees hierover en wil dit daarom ook proberen in de reguliere tuinkweek. Ook de luchtingheid van de grond icm met perliet trok mij aan.

    Had ook even dacht aan gewoon dcm potgrond met perliet mengen maar leek me leuk om plagron te proberen alhoewel dat zo specifiek toegespits is op wiet vooral met de bemesting. Heb 3 weken de tijd totdat de bemesting uitgewerkt is in de terra grow om te kijken wat voor bemesting ik ga gebruiken, dcm of toch iets van plagron..

    Comment


      Re: Vragen ivm Plagron.

      Ja dat kan.
      Bij het overpotten van je zaailingen allmix of royal mix gebruiken.
      Voor de groei en bij geen vruchten en bloesem idd grow
      Bloesem en vrucht Bloom en greensensation.
      Geef niet te veel Bloom dit zorgt voor verbranding in het blad.

      Comment


        Re: Vragen ivm Plagron.

        Dank je wel voor het antwoord. Heb gisteren helaas al de grow mix gekocht bij de boerenbond. Zag daar niet zo gauw de royal mix staan. Als ik het goed gelezen hebt dan zit in de grow mix in tegenstelling tot de light mix ook wel wat bodemleven zodat ik toch de bio lijn kan gebruiken (alga grow). Niet optimaal maar hopelijk is dat voor nu voldoende totdat ik voor de tweede keer overpot.

        Comment


          Re: Vragen ivm Plagron.

          Hoe moet ik trouwens die schema's van plagron interpreteren? Ik zie bijvoorbeeld cijfers per week voor alga grow tussen 20 en 40ml onverdund voeding. Dat is goed voor 10 liter water met voeding. Mijn zaailing (~5cm) geef ik nu misschien maar 250ml water in een week. Dat betekend dus dat ik in een week maar ong 1ml onverdunde alga grow ga gebruiken. is dit genoeg of moet je echt 10 liter water doorheen jassen in een week ongeacht hoe groot jouw pot / zaailing is zodat je toch die 20ml per week voeding kan halen?

          Comment


            Re: Vragen ivm Plagron.

            Dat lijkt me beide niet verstandig, zowel 10L water als 20ml voeding is teveel. Wellicht zou je het inderdaad verhoudingsgewijs kunnen interpreteren, dus inderdaad 0.5ml voeding (20ml/40). Al zou ik eerst kijken voor hoeveel weken voeding het medium bevat.

            Zelf heb ik niet veel ervaring met het geven van voedingen, geef het wel (alga-lijn) maar ben er voorzichtig mee. Voor mijn buitenplanten houd ik bij alga bloom 2ml/L aan en de planten zijn in week 5 bloei, zelfs toen gaven ze overvoedingsverschijnselen...

            Comment


              Re: Vragen ivm Plagron.

              Beter geef je je zaailing helemaal geen voeding en wacht je tot ze een stuk of 5-6 nodes heeft.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Re: Vragen ivm Plagron.

                Inderdaad. Ik heb ze overgepot op plagron grow mix en er zou genoeg voeding in moeten zitten voor 3 weken. Was ook niet van plan om extra voeding te geven. Heb alleen een potje liggen van de plagron startup. Dit is een combinatie van powerroots, vita race en alga grow. Wil het voornamelijk gebruiken vanwege de eerste 2 aangezien volgens het schema ze nu wel powerroots en vita race moeten krijgen. Heb nu heel voorzichtig 1ml i.p.v. de aanbevolen 7ml gemixt met een liter water en dit mijn plantjes gegeven. Heb niet eens de hele liter gebruikt, de helft uiteindelijk weggegooid. De halve liter is verspreid over 3 potten van 3liter en zo'n 12 bekers van 400cc. Heb nog 3 plantjes in 3 liter potten overgeslagen om deze achter de hand te houden als het misgaat.

                Hopelijk zijn ze nu niet overbemest maar denk dat het wel meevalt. In de startup zit 3:1:3 NPK en heb maar 1/7 gebruikt van wat aanbevolen is en het is biologische en daardoor een geleidelijke afgifte. Het gaat trouwens om tropische fruit plantjes (guajava psidium) die hoogstwaarschijnlijk andere behoeftes hebben dan de dames hier qua bemesting en misschien ook wel medium maar wil het uitproberen of ze het goed gaan doen op de plagron grond en voeding. Hoop het in ieder geval wel. De grond is wel 2x zo licht en hopelijk ook 2x zo luchtig als gewone potgrond van de intratuin

                Comment


                  Re: Vragen ivm Plagron.

                  Ahja, de fruitbomen.
                  Dat zal wel goed komen zo.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Re: Vragen ivm Plagron.

                    Je kan toch ook alleen grow en bloom gebruiken, krijg je ook een normale mooie resultaat van?

                    Comment


                      Re: Vragen ivm Plagron.

                      Ja dat kan, en ja
                      Baas in eigen brein.

                      Comment


                        Re: Vragen ivm Plagron.

                        Welke ph- kan ik het beste gebruiken bij plagron terra? En ik hoef tijdens de hele kweek geen grow te gebruiken? Las dat sommigen tijdens de bloei fase grow toevoegen.
                        Ik gebruik de growmix

                        Comment


                          Re: Vragen ivm Plagron.

                          Ph 6,0 - 6,5 en er moet geen grow gebruikt worden, Bloom na 1 week groei zeggen ze hier

                          Hoop dit helpt...


                          Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                          Comment


                            Re: Vragen ivm Plagron.

                            Oorspronkelijk geplaatst door ArisNorris View Post
                            Ph 6,0 - 6,5 en er moet geen grow gebruikt worden, Bloom na 1 week groei zeggen ze hier

                            Hoop dit helpt...


                            Sent from my SM-G920F using Tapatalk
                            1 week bloei bedoel ik...

                            Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                            Comment


                              Re: Vragen ivm Plagron.

                              Zou geen 5 ml bloom per liter water geven de kans dat ze verbranden wordt dan wel heel erg groot.

                              Comment


                                Re: Vragen ivm Plagron.

                                Weet iemand of plagron ook iets heeft van bladvoeding voor de overige sporenelementen zoals borium, mangaan, koper, zinc en ijzer? Er is wel vita race maar daar zit alleen maar ijzer in volgens mij. Ik zie een enkele shops nog wel plagron sporenmix verkopen maar zie dit niet op de plagron site. Lijkt niet meer in het assortiment van plagron te zitten.

                                Er is wel canna tracemix of dcm olega complex maar gebruik voor de rest de alga lijn van plagron en lijkt mij verstandig om bij hetzelfde merk te blijven maar dan moeten zij wel hebben wat ik wil.

                                Comment

                                Bezig...
                                X