Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voeding??

    Korting op 420shop
    hej iedereen,

    Aangezien er niemand antwoord geeft op mijn kweekverslag zal ik het hier nog maar eens vragen...

    mijn plantjes steken sinds vorige week in 7 liter potten met DCM potgrond (huis en tuin)
    op deze zak staat dat ze voor 100 dagen is voorbemest.
    nu vroeg ik me dus af of ik al mocht beginnen met terra vega toe te dienen zodat ze stevig beginnen te groeien en alles krijgen wat hun hartje begeerd..

    hier enkele fotos met de info van de potgrond, heb ik er goede uitgekozen ( wat betreft ph en dergelijke...)
    zoniet, wat kan ik hier aan veranderen/ toevoegen.

    alvast bedankt! grtz okke






    #2
    Re: voeding??

    Hoi Okke,

    De grond die je hebt uitgezocht is wel goed, zeker als je planten in de bloei staan. Voor een goede groei kun je eventueel nog wat extra Stikstof toevoegen. De pH is prima.

    Stikstof (N) is voor een goede groei
    Fosfor (P) is voor bloem- en vruchtvorming
    Kalium (K) is voor bladgroen en een goede structuur.

    Aangezien er in deze potgrond al veel mest zit, zou ik heeeeeel voorzichtig zijn met bijvoeden. Begin eens met een kwart dosis of zo, en kijk goed hoe je planten er op reageren.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: voeding??

      merci flipke!

      en heb je toevallig tips hoe ik wat kalium en stikstof kan toevoegen?
      of zou ik dat gewoon via de terra vega doen (die voor de groei gemaakt is..)
      ik denk dat ik dan binnen een paar dagen eens ga proberen een klein beetje voeding mee te geven.
      en dan zien we wel of ze het leuk vinden of niet!!

      bedankt vr de reactie!

      Comment


        #4
        Re: voeding??

        kalium moet je al niet toevoegen, staat 24 op de zak,dat is zeker genoeg!

        voor stikstof kan je gewoon de terra vega bijgeven,maar wel met een hele lage ec...

        ik zou 1/3de nemen van de aanbevolen hoeveelheid op de bus voeding!

        grtzzz

        Comment


          #5
          Re: voeding??

          bedankt voor de reactie haze'o'lator!!

          vanavond ga ik dan voorzichtig de eerste keer wat bijvoeden!
          hoeveel keer per week is het aangeraden om ze terra vega mee te geven in het beging??

          grtz okke

          Comment


            #6
            Re: voeding??

            ik zou ze nu maar 1malig meegeven per week,als ze al wat groter zijn kan je nadien overpotten in batmix of allmix... of blijven de planten in die potgrond te staan?

            grtzzz

            Comment


              #7
              Re: voeding??

              het is de bedoeling dat als ze wat groter zijn ze in de volle grond te planten..
              dus nog enkele weken in de 7 liter potten totdat deze volgeworteld zijn en dan in de volle grond..


              grtz okke

              Comment

              Bezig...
              X