Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek (in pot) 8-10 weken, maar wat nu ???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek (in pot) 8-10 weken, maar wat nu ???

    Korting op 420shop
    High,

    eerste keer dat ik eigenlijk echt gebruik maak van het forum, na een goeje 6 maanden schiet mn pw me plots weer te binnen ^^

    heb nu 1 plantje staan van ongvr een week of 10 (gok ik, ben juiste data vergeten Oo )
    Staat nu in een pot van 50 liter (al een week of 2-3) in aarde verrijkt met klei, maar zonder meststoffen met wat hydrokorrels bij, op aanraden van een vriend, krijgt dagelijks wat water, een halve gieter ( juiste hoeveelheid volgt wel nog, want zit nu op mn werk ^^)

    ongeveer 80-100 cm hoog en begint mooi in de breedte te groeien, maar nu is de vraag wat doe ik nu verder, ik lees links en rechts over toppen ed bijknippen, de grootste blaadjes wat wegknippen, of extra vertakkingen inde oksels, zodat de hoofdtakken meer voeding krijgen, maar als ik alles volg wat ik vindt staan er als ik klaar ben geen blaadjes meer op :-s

    Ook als het over voeding gaat kan ik soms wat in de war geraken, zelf voeding maken lijkt me riskant:-p, zoals ik ng niet gezegd heb is dit mijn eerste projectje, maar welke voeding neem ik dan het beste?? Bestel ik at random iets op internet of moet ik echt naar onze noorderburen trekken om in een growshop wat te halen, want het seizoen is begonnen en vrije dagen zijn schaars.

    Hmmm, mn vraagje is misschien wat langer geworden dan gedacht, maar als iemand mij zou kunnen verder helpen zou ik die perso(o)n(e)n heel dankbaar zijn

    yours truly
    a grower in growth

    #2
    Re: Buitenkweek (in pot) 8-10 weken, maar wat nu ?

    De vier meeste toegepaste meststoffen
    1. Basismest: (div. NPK) meestal koemest verrijkt met bloedmeel en beendermeel tot een volledige meststof. Deze mest wordt geperst tot korrels en verkocht onder de merknamen: Asef, DCM 3, Cultera, L.O.T., Viano, Favoriet.
    2. Maerl: (L.O.T.) snelwerkende kalk gemaakt van zeewier, bevat daarom veel mineralen en voor planten interessante sporen- elementen. Ook magnesium. Aan langzaamwerkende fossiele kalk als Dolocal is 5-10% magnesium toegevoegd. Hennep houdt van een zoete grond in ons wat zure landje, bovendien maakt kalk voedingsstoffen opneembaar voor de planten.
    3. Wormenmest: (b.v. 3,5+1+1, zeer variabel) de beste meststof voor hennepplanten. Bevat stikstof, maar zorgt vooral voor een gezonde en vitale plant, met een hoge opbrengst.
    4. Visemulsie: (L.O.T.) Stroperige vloeistof gemaakt uit visafval. Rijk aan stikstof die vloeibaar en dus direct opneembaar is. Wordt alleen tijdens de groei toegediend door in een verdunning van 1-100 op de wortels te gieten. Geeft als snel 30% grotere groei. Is zelf ook na te maken met een aftreksel van bijvoorbeeld konijnenmest en bladafval. Niet meer geven als de bloei begint!

    Enkele andere biologische meststoffen
    Bloedmeel (15+1,3+0,7) rijk aanstikstof, die snel opneembaar is (Oppassen voor overdosis!)
    Beendermeel (4+21+0,2) bevat wat stikstof, maar vooral fosfor voor een rijke bloei. Langzaam werkend, dus ruim van te voren in royale hoeveelheden toedienen.
    Koemest (0,3+0,2+0,4) vrij arme meststof die bovendien onvolledig is, redelijk snel opneembaar.
    Guano (14+11+3) fossiele vogelmest. Snel werkend.
    Zacht natuurfosfaat (0+28+48) rijk aan sporenelementen. Langzaam werkend.
    Kippenmest indien vers vrij scherpe meststof. Indien gedroogd zeer snel werkende meststof.
    Konijnenmest (2,4+1,4+0,6) rijk aan stikstof. Zeer geconcentreerd en snel afbreekbaar.
    Houtas (0,1+5+7) bevat geen stikstof, wel wat fosfor en vooral kali. Redelijk snel werkend.
    Vleermuizenmest (5+8+0,2) in ons land nog nauwelijks verkrijgbaar. Indien fossiel (honderd jaar of ouder), zonder stikstof maar wel rijk aan snel opneembare fosfor voor een rijke bloei.
    Lavameel grondverbeteraar. Maakt grond losser, bevordert het bacterieleven en daarmee de opneembaarheid van meststoffen. Compost grondverbeteraar bij uitstek. Staatsbosbeheer verkoopt via bijvoorbeeld Boerengoed mooie kuubjes compost gemaakt van heide en bosafval. De meeste tuincentra verkopen ook wel het een en ander.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek (in pot) 8-10 weken, maar wat nu ?

      verplaatst naar buitenkweekvragen...

      grtzzz

      Comment

      Bezig...
      X