Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spanje - 2 Stuks - Velen Vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spanje - 2 Stuks - Velen Vragen

    Korting op 420shop
    Hallo Allen,
    Graag zou ik enkele vragen willen stellen,
    daar ik een beetje in onzekerheid zit.

    Ik heb mijn twee planten buiten staan, in aarde die echt te veel naar de kleikant op gaat.
    Dat houdt dus in, op de bodem blijft het kletsnat, aan de bovenkant als het droog is, is het dan ook keihard. (zeg maar steenklei)
    Deze aarde komt rechtstreeks van het platteland, en is ook niet echt lekker luchtig genoeg.
    (Heb namelijk een beetje last van blad problemen)

    Op zich geen probleem, dan gaan we gewoon overpotten, en daar over enkele vraagjes.

    Zou het beter zijn als ik de wortels probeert te ontdoen van de te harde grong door middel van spoelen in een bak.
    (Zoveel mogenlijk oude aarde er af spoelen)

    Of zou het dan toch beter zijn, om vanaf de stam zeg 15cm mijn aarde door midden snijdt in het vierkant.
    Zodat ik een blokt heb van 15x15x50. (ongeveer de hoogte van mijn pot)
    Hierdoor kan ze wat stress krijgen, maar ze heeft wel weer de kans lekker te gaan wortelen, dunkt me.

    Aangezien ik geen inwoner van Nederland ben, moest ik echt zoeken naar een Growshop, die ik inmiddels gevonden heb.
    (Ik woon in Spanje - Mallorca)

    Ook denk ik dat ik normale potgrond zal halen, en zelf mengen met mest.
    Maar welke verhoudingen kan ik het beste aanhouden ?
    Zat zelf te denken max 25% mest, of zal dit dan toch te veel zijn ?
    Mocht ik npk kunnen vinden, er is mij verteld dat ik het beste 30-20-20 kan hebben. (stikstof fosfor en kalium)
    Is er iemand die deze verhoudingen kan bevestigen ?

    Iemand ook enige idee welke groeivoeding echt aan te raden is, die dan ook nog hier op het eiland te verkrijgen is?(INT-Merk)

    Hopende dat iemand mij even de goede kant op kan wijzen, zodat ik morgen in ieder geval lekker kan "shoppen"
    Mijn dank is groot.

    ~ Oscar,

    #2
    Re: Spanje - 2 Stuks - Velen Vragen

    hey oscar grappig om je topic te lezen want het lijkt mij echt super om te kweken met altijddd zon en goeie omstandigheden
    zonde van je kleigrond in ieder geval....
    wat je zou kunnen doen is er sowieso een aantal wormpies bijgooien om je grond wat luchtiger te maken.
    en kwa voeding is het toch niet verboden om via internet te bestellen???
    waardoor je zelf ook bij goeie merken komt en niet verbonden bent aan je plaatselijke groeiwinkel
    en ik las potgrond (je weet dat er in potgrond groeiremmers zitten he ??
    voorderest aankijken desnoods opnew planten (je heb toch nog lang genoeg de zon aanje zijde daar. )

    hoop dat je er iets aan heb sven

    Comment


      #3
      Re: Spanje - 2 Stuks - Velen Vragen

      Over kweken in Spanje hieronder een link waar een en ander leesplezier op staat :

      http://www.wwwshop.nl/travelreports/...004/index.html

      Comment


        #4
        Re: Spanje - 2 Stuks - Velen Vragen

        verplaatst naar buitenkweekvragen

        grtzzz

        Comment

        Bezig...
        X