Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vanaf wanneer voeding geven ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vanaf wanneer voeding geven ?

    Korting op 420shop
    Hallo mijn plantjes zijn vandaag allemaal boven gekomen . Vanaf wanneer zou ik mogen beginnen met een lichte voeding te geven aan mijn plantjes ? En wat mag ik dan al geven van voeding ?


    Grtzzzz

    #2
    Re: Vanaf wanneer voeding geven ?

    High,

    Zaailingen hebben de eerste weken nog niet veel voeding nodig wat je nu wel al kan geven is wortelstimulator. In de fase dat planten
    hun wortelsysteem nog tot ontwikkeling moeten laten komen kunnen deze
    geen hoge concentraties voedingstoffen opnemen, echter hebben ze wel een kleine
    hoeveelheid van enkele stoffen zoals fosfor nodig. In de wortelstimulatoren
    wordt meestal gebruik gemaakt van fosfor aangevuld met enkele hulpstoffen
    die de plant in deze fase zeer goed kan gebruiken. Deze wortelstimulatoren
    hebben een relatief lage EC waarde zodat de zoutbelasting voor de plant
    niet te groot zal worden. De wortelstimulatoren worden doorgaans vanaf de startfase
    van de teelt tot de 1e of 2e week van de teelt meegegeven, na deze periode
    kan men de plant beter andere voedingstoffen aanbieden.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Vanaf wanneer voeding geven ?

      Yo replay,

      Ik weet dat reclame maken niet echt hoort hier op het forum maar ik kan er niet omheen. Als je ooit nog eens in growshop bent, schaf je een klein potje rhizotonic wortelstimulator aan. Dit is een wondermiddel + je kunt het dubbel gebruiken. Tijdens de groei mag je om de dag tot 6X toe de plant volledig natsproeien als bladvoeding. 1 week voor de bloei stoppen!!! Ook niet te vergeten, niet sproeien als het licht aan is wanneer je werkt met een 250W of meer!

      EDIT: hou er wel rekening mee dat rhizo je ph enorm doet stijgen, tot zelf boven de 10. Ik ben vergeten erbij te vermelden dat ik slechts op de helft van de voorgeschreven dosis mn mengsel aanmaak (2ml per liter dus) en nu ben teruggekeerd naar om de dag (dagje wel dagje niet dus).

      Grtz $iR
      Last edited by SirSmokeAllot; 25 April 2010, 22:50.
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Vanaf wanneer voeding geven ?

        Haha dan hou je namelijk geen blaadjes meer over
        Succes verder man

        Comment


          #5
          Re: Vanaf wanneer voeding geven ?

          Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
          Haha dan hou je namelijk geen blaadjes meer over
          Succes verder man
          ik ken het merk niet, maar ik geef de tip, je aan de voorschriften te houden. voeding bijgeven als de blaadjes bleker beginnen te worden. ik print altijd een blad met heel veel kleuren groen. die dicht bij de kleur van een wietplant komen. ik geef die allemaal een nummer en ik kijk welke kleur het dichtst bij mijn plant matched. Als ik zie dat de kleur veranderd naar lichter dan start ik met voeding bij geven.

          meerdere malen wortelstimulator geven is nutteloos en gevaarlijk.
          om een richtlijn te geven, normaal gesproken als de plant ongeveer 50 cm hoog is kan je starten met de voeding MAAR

          dat hangt wel van een paar factoren af
          1 wat is de kleur van je blaadjes?
          2 op welk medium kweek je?
          3 wat voor grond gebruik je?

          maar 50 CM word vaak aangegeven in boeken en films over kweken en kan dus als regulier worden beschouwd

          Comment


            #6
            Re: Vanaf wanneer voeding geven ?

            ik geef het niet als wortelstimulator maar als bladvoeding... De dubbele werking dus waar ik op doelde. Dit op aanraden van onze liefste alien en ik moet zeggen, dit geeft geen enkel probleem, integendeel...
            De vraag dateert ook jammer genoeg van 01/07 dus zal het toch al niet veel uitmaken

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment

            Bezig...
            X