Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

    Korting op 420shop
    Heb voor het eerst plantjes buiten staan,groene vingers??neeee donkerbruin! maar oke voor een "eigen" wietje wil ik het wel proberen.

    Nu is het zo dat ik 2 onbekende stekjes heb gekregen van dezelfde moeder.

    1 hiervan loopt flink achter en heeft een soort van gekrompen blaadjes,lijkt op gesmolten plastic,gewoon wel blad maar dan opgefrommeld.Heb deze getopt omdat ook de steel/stam achterbleef, ze gaat nu wel 5-vingerig blad aanmaken in plaats van 1!!(ging duidelijk slecht)vingerig.
    Komt waarschijnlijk door het doorspoelen met het regenwater van de afgelopen dagen,maar het frommelige blijft.

    De 2e ging tot nu prima maar geeft nu opeens ongeveer 10% krom blad.
    Normaal staan de "vingers" recht naar voren,deze blaadjes(1 per "hand")
    groeien krom naar binnen zo: \\I/) denk hier bij aan de blaadjes middelste(I) is dus de lange (middelste)dus;vinger,vinger,vinger,vinger,kromme vinger.

    Beetje omslachtig uitgelegd,maar kan nu even geen foto plaatsen.

    Iemand enig idee?
    Tnx
    Daniella
    Last edited by misty; 24 July 2009, 12:44.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    #2
    Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

    Beter plaats je een foto dan kunne we je beter helpen
    Groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

      Oke,maar eens proberen de foto's er op te krijgen,de gekrompen blad plant blijkt nu spint te hebben,vanaf stekje al rare blaadjes,nog de moeite om op te lappen?

      En nog een van de misvormde blaadjes,iemand enig idee waar dit aan ligt?
      Attached Files
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

        Misty hier wil ik ook wel meer van weten.
        Kunt ge inmiddels expliceren aub hoeveel voeding je geeft, hoeveel waterbeurten etc.
        Ik heb gelezen dat je met regenwater hebt "blijven" spoelen... zou het daar niet aan kunne leggen? Of was het daarvoor al?

        Nevertheless, de kwaaddoener blijft me een raadsel ...
        Hoop voor jou dat iemand snel met een oplossing komen kan.
        Sterkte en succes

        Comment


          #5
          Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

          Ik heb ze in "normale"potgrond gezet,ze hebben 1 keer Hy-pro terra voeding gehad.

          En sinds het flink heeft geregend doen ze het eigenlijk beter dan daarvoor,heeft misschien met de potgrond te maken,helaas heb ik daar de verpakking niet van bewaard.

          Zijn beide van dezelfde moeder,zelfde potgrond,zelfde plek,en ontwikkelen zich al van begin totaal anders.
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

            misty: op de laatste foto kan je zien dat je plant het tmv-virus heeft...

            hier een topic dat ik daarover gemaakt heb,lees dat maar eens door!

            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tmv-t3276.html

            grtzzz

            Comment


              #7
              Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

              Ik had jouw (overigens perfect uitgewerkte) topic hierover al eens gelezen,maar toen was ik nog op zoek naar de oorzaak van het gekrompen blad van plant nr 1.
              De vreemde vingers kwamen bij mijn "gezonde" plant toen nog niet voor.
              Heb het ook niet dusdanig in mijn hoofd opgeslagen dat er toen ik het zag een lichtje ging branden...
              Nu dit is dus duidelijk het virus.

              in de kliko ermee?

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                nee niet weggooien hoor!

                pgh heeft er toen ook nog een mooie oogst mee gehad...

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                  Ben net met nieuwe zaailingen gestart,zal eerste keer (hoofdzakelijk)binnenkweekje worden,
                  Dat wordt dan heel voorzichtig zijn om deze niet te besmetten.

                  Oke,tnx
                  is duidelijk 1 raadsel opgelost.

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                    zaailingen kunnen normaal gezien niet besmet zijn met tmv,of ze moeten de moederplant die het virus had nog gebruikt hebben voor een zaadkweek!

                    dan kan het zaad het ook bevatten maar dit wordt normaal gezien nooit gedaan...

                    grtzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                      hey miss,
                      Ik had ooit eens zon WW. Ik raad je ten stelligste aan ze niet weg te doen
                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                        Heb ik ook niet gedaan sir,
                        Ik heb later pas begrepen dat de meerderheid van de(gekochte) stekken dit hebben.
                        Even paar foto's van hoe het vandaag de dag gaat.
                        (2 kleintjes zijn aantal afvalstekjes die ik zonde vond weg te gooien, bloeien ook...)

                        Grts
                        Daniella

                        100_1876.jpg 100_1877.jpg 100_1878.jpg 100_1879.jpg
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                          ja inderdaad dat tmv virus had ik ook al direct op de stekken en dat is echt een "misvormde" plant geworden, maar voor de rest is daar niets mis mee. Ze bloeit gewoon goed.
                          grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                            Had je eerste vraag niet gelezen.
                            Mijn WW zag eruit als op de eerste foto, de NL als op de 2e. Zou het kunnen zijn dat het 2 verschillende planten zijn. Ook nu merk ik indoor op dat bijvoorbeeld de black jack veel gevoeliger is dan de ice cool en super lemon haze en dat de ziekte zich bij de lemon skunk nog anders gaat manifesteren. Een goed zicht heb ik er nog niet op maar dicht bij de oogsttijd knip ik hier en daar een paar specifieke blaadjes af en knip een plaatje naast elkaar.
                            Buiten echter heb ik op 1 NL plant deze 2 verschillende groeimisvormingen geconstateerd.
                            Ik had hier op het net al ooit eens verteld over een WW die net verfrommeld was en dan de blaadjes terug gladgestreken met een strijkijzer (soms zat er zelf nog een plooi in, alsof je je zijden hemd hebt gesteken met een slaapkop). Dit bedoelde ik hiermee. Die plant had een hoofdbud, zoeentje heb ik niet meer gekweekt... Een kinderhand is idd gauw gevuld maar mijn vingers konden er niet rond. Zeer sterk in de kop.

                            grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 problemen,gekrompen blad,en kromme blaadjes.

                              Sir,zo groot zullen de toppen hier niet worden,maar ben al met al blij dat ik ze niet heb weggedaan.
                              Heb ter vergelijk van de getopte plant een foto gemaakt met mijn hand erbij(heb geen grote handen),foto 2 van mijn vorige post is hier de rechtse top op de foto.(heb foto 2 er ook maar even bijgezet,hoef je niet schuin te kijken)

                              Grts
                              Daniella

                              100_1884.jpg 100_1877.jpg
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...
                              X