Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenlander mag wiet kopen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenlander mag wiet kopen

    Korting op 420shop
    MAASTRICHT - Ook buitenlanders mogen in de Maastrichtse coffeeshops softdrugs kopen. De bestuursrechter in Maastricht haalde met deze uitspraak dinsdag een streep door een gemeentelijke bepaling die het buitenlanders verbood om daar wiet te kopen.
    Op initiatief van de toenmalige minister Piet Hein Donner van Justitie lokte Maastricht in 2006 een proefproces uit, nadat een Belg in een Maastrichtse coffeeshop wiet had gekocht. Maastricht had vlak daarvoor de algemene plaatselijke verordening gewijzigd om buitenlanders de toegang tot coffeeshops te ontzeggen. Volgens de rechter is het verbod echter in strijd met artikel 1 van de grondwet, en mag er geen onderscheid in nationaliteit worden gemaakt. Het zogenoemde woonlandbeginsel is bij coffeeshops niet van toepassing.

    Grtz

    #2
    Re: Buitenlander mag wiet kopen

    Aha dit is goed nieuws. Ik wist wel niet dat de Coffeeshops de toegang mochten ontzeggen aan buitenlanders.
    Maar het is toch nog steeds verboden op wiet over de grens de vervoeren?

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: Buitenlander mag wiet kopen

      Klopt invoeren mag nog steeds niet, alhoewel als je beleefd bent en een beetje normaal doet, doen ze er niet moeilijk over.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Buitenlander mag wiet kopen

        Hey Zion, het is uberhaubt al verboden cannabis te vervoeren. Dus eigelijk moet je alles oproken in de coffeeshop... en je mag geen tabak in de coffeeshop consumeren binnenkort dus het worden pure joints
        Je mag vervolgens niet meer in je auto stappen omdat je onder invloed bent...

        Eigelijk is het zelf kweken van wiet nog het meest legale / meest getolereerd als je het zo bekijkt
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Buitenlander mag wiet kopen

          Yup zelfkweek is het beste.
          Dan ben je zeker van wat je rookt, geen giftige middelen bij de groei en bloei, geen haarlak of glasvezel op u wiet en je hebt er nog is plezier aan ook.

          Puur BIO!

          IK denk dat ik nog maar 1 keer ga gaan naar NL, daarna wordt het eigenkweek.

          mjam mjam


          Greetz,
          zion

          Comment


            #6
            Re: Buitenlander mag wiet kopen

            Tuurlijk
            sinds ik zelfkweek rook ben ik geen enkele keer meer in een coffeeshop binnengeweest
            Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

            Comment

            Bezig...
            X