Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

energie kosten verminderen ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    energie kosten verminderen ..

    Korting op 420shop
    goededag iedereen

    sorry voor misschien de slecht topictitel


    maar heb een vraagje

    ik ga binnekort een beginnen met een 600w natrium lamp , maar wil niet tot men rekening omhoog schiet met 30-40euro per maand extra

    maar ze zeiden tot via spaarlampen over heel het huis toch veel geld zou besparen, maar zou dat genoeg zijn om niet zo fel te laten opvallen tot ik ik gebruik maak van een zware lamp

    als je weet tot de meeste lampen hier ongeveer 60w lampen zijn en ik ze zou vervangen tegen lampen van 9w ofzo
    ( en er zijn ongeveer toch wel een stuk of 15-16 lampen hier )

    (men pa mag het niet opmerken, hij weet dat ik iets bezig ben voor geld, ma weet niet dat ik wiet kweek )


    (als je mijn vraag niet snap of als het onduldelijk is wil ik het wel zo duidelijk mogelijk maken)

    greetz X
    Last edited by bobo; 1 August 2009, 10:54.

    #2
    Re: energie kosten verminderen ..

    dan lijkt het mij even wiskunde en wat reken werk hoeveel wattage je uitspaart per lamp en dan maal het aantal lampen he
    Last edited by bobo; 1 August 2009, 10:53.

    Comment


      #3
      Re: energie kosten verminderen ..

      jow stoned alride maar wazige vraag, vraag het aan je pa neem aan dat jullie bijde volwassen mensen zijn

      Comment


        #4
        Re: energie kosten verminderen ..

        Oorspronkelijk geplaatst door dreamX View Post
        goededag iedereen

        sorry voor misschien de slecht topictitel


        maar heb een vraagje

        ik ga binnekort een beginnen met een 600w natrium lamp , maar wil niet tot men rekening omhoog schiet met 30-40euro per maand extra

        maar ze zeiden tot via spaarlampen over heel het huis toch veel geld zou besparen, maar zou dat genoeg zijn om niet zo fel te laten opvallen tot ik ik gebruik maak van een zware lamp

        als je weet tot de meeste lampen hier ongeveer 60w lampen zijn en ik ze zou vervangen tegen lampen van 9w ofzo
        ( en er zijn ongeveer toch wel een stuk of 15-16 lampen hier )

        (men pa mag het niet opmerken, hij weet tot ik iets bezig ben voor geld, ma weet niet tot wiet kweek )


        (als je mijn vraag niet snap of als het onduldelijk is wil ik het wel zo duidelijk mogelijk maken)

        greetz X

        Comment


          #5
          Re: energie kosten verminderen ..

          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          jow stoned alride maar wazige vraag, vraag het aan je pa neem aan dat jullie bijde volwassen mensen zijn
          hoe kan zo iets vragen aan men pa ?

          pa kijk heb boven een klein aantal wietplanten staan en die staan onder een 600w lamp , ma als we nu eens alle andere lampen veranderen naar spaarlampen kunnen we mss enkele euro's besparen ?

          ( langs 1 kant snap wel tot dit eigelijk een domme vraag was, denk tot dit eerder iets wat ik kan doen en afwachten naar de rekening naderhand )

          Comment


            #6
            Re: energie kosten verminderen ..

            (men pa mag het niet opmerken, hij weet tot ik iets bezig ben voor geld, ma weet niet tot wiet kweek )
            Zeg je nou dat je wil kweken om geld te verdienen ? Hoe oud ben je trouwens >?

            Comment


              #7
              Re: energie kosten verminderen ..

              Volgens mij oud genoeg om de FAQ te lezen en hieruit op te kunnen maken dat er hier niet voor geld gekweekt wordt.....
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: energie kosten verminderen ..

                Een ezel stoot hem geen twee keer aan dezelfde steen. Dus dreamX: even onthouden, we zijn een hobby forum. De crew en leden hebben het liever niet over geld verdienen met wiet . Hou er rekening mee in je volgende post !

                Als je je vader voorstelt om overal spaarlampen te installeren, denk ik wel dat hij daar een voorstander moet van zijn. Of je nu wiet kweekt of niet, zo verdien je ook al geld terug .

                Grtz
                Last edited by bobo; 1 August 2009, 11:02.

                Comment


                  #9
                  Re: energie kosten verminderen ..

                  sorry fout van mij, mensen die twijfelen aan men leeftijd, hoe wil je tot ik het je het liefst laat merken tot ik 18 ben,

                  in verband met dat geld is iets verkeerd overgekomen bij sommige mensen , de wiet die mij lukt te kweken is voor eigen gebruik

                  sorry nogmaals

                  Comment


                    #10
                    Re: energie kosten verminderen ..

                    maar ze zeiden tot via spaarlampen over heel het huis toch veel geld zou besparen, maar zou dat genoeg zijn om niet zo fel te laten opvallen tot ik ik gebruik maak van een zware lamp
                    Alle kleine beetjes helpen.

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: energie kosten verminderen ..

                      Maak je eigen zonnepaneel

                      http://www.mdpub.com/SolarPanel/index.html

                      Voor $104.85 (73.55 EUR) heeft hij een zonnepaneel gemaakt, ik weet niet hoelang het duurt voordat je de investering eruit hebt
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: energie kosten verminderen ..

                        je kan eventueel ook denken aan je cyclus van het licht geven om te draaien, dit is als je iedergeval een 2 meters heb (Hoog Laag tarief). Geef je gewoon in de avond uren het licht en zit je in een dal tarief wat ook weer stuk voordeliger is.

                        Comment

                        Bezig...
                        X