Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????????

    Korting op 420shop
    Het is de eerste keer dat ik kweek(buiten) en heb bij 1 plant(Northen Light x) dat sommige nieuwe topjes bijna volledig geel, zelfs wit worden???

    Ook heel veel bizarre gele vlekjes op alle 4 m'n planten(bij de nieuwe blaadjes); kan iemand mij helpen aub!!!
    Tekort aan iets, ziekte???

    Ik kom gek omdat ik al vanalles opgezocht heb maar weet niet goed meer wat te doen.
    Wantsen zijn het niet(die heb ik gehad maar die maakten gaatjes en bij die gele vlekjes die ik nu heb komt er geen enkel gaatje in)

    Mijn planten zijn echt supergroot en sterk geworden voor in een pot van 30l en ik zou er kapot van zijn moest het nu nog mislukken !!

    Dit zijn de foto's, eerst zie je er van de gele vlekjes( die ik op bijna alle nieuwe topjes van al m'n planten heb). Beestjes of ziekte???
    En dan zie je van de NLX plant dat de linkerhelft de toppen bijna volledig geel zijn en rechts nog volledig groen???

    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLPPPPPPPP PPPPPPPP!!!!!!!!!
    Attached Files
    Last edited by Tephros; 1 August 2009, 11:51.

    #2

    Comment


      #3
      Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????

      Het is niet genetisch want ik heb het pas sinds ik ze bestrijd heb tegen wantsen met Bayer Garden insecticide(Universeel 10ME); alle nieuwe blaadjes hebben er last van!!!
      Van alle 4 m'n planten.
      Terwijl dit nog maar 1 week is maar het wordt erger en erger
      dit is een foto, maar het is nu bij alle planten zo

      http://www.fileden.com/files/2008/2/4/1740454/P1020436%20%5BDesktop%20Resolutie%5D.JPG

      Comment


        #4
        Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????

        Ik zei dat het bij mij genetisch was.

        Teveel gespoten of te hoge dosis met die troep,moet je niet ver voor zoeken om dit te weten. Is begonnen daarachter zeg je, dat verklaart al veel. Moet je er even bij vermelden volgende keer.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????

          Ik heb ze nu al veel water gegeven(er zitten onderaan toch hydrokorrels in) en anderhalve dosis voeding(ze kunnen wel wat vitaminetjes gebruiken nu), zodat het gif eruit is en ze dus extra voeding binnenkrijgen; hopelijk helpt het
          Alvast thx vr de comments!

          Moest er iemand zijn die iets meer kan verklaren, alle hulp is welkom!!!!!!

          Comment


            #6
            Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????

            Dit verschijnsel heb ik al diverse keren gehad, op het laatst kwam ik erachter dat als ik ze minder water gaf de bladeren weer groen werden. Echter dit is op aarde. Ik geef ze pas water als de aarde zo droog is dat er geen aarde aan je vinger blijft hangen. Met hydro is dit wat lastig, maar misschien kun je hier wat mee.

            John

            Comment


              #7
              Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????????

              Dit was ook een keer bij mij gebeurd, toen ik fout gedoseerd had met de voeding.
              Stop anders eventjes met de voeding en kijk wat er gebeurd.

              Comment


                #8
                Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????????

                ook ik heb last van gele toppen,en ik denk dat het een of andere ziekte is maar weet ook niet wat.
                vorig jaar had ik het bij een plant ,dit jaar bij drie,waarvan er een in de volle grond staat en twee in 70 literse kuipen.
                vandaar dat ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat het aan te weinig of teveel water ligt,verder gebruik ik geen mest maar wel goede potgrond.
                wel heb ik gespoten voor spint,schimmel en beestjes.
                ik heb 35 planten en slechts 3 ( gelukkig ) hebben er last van.
                die plant die dit probleem vorig jaar had heb ik weg kunnen gooien omdat de toppen wit en keihard werden,ik probeer nu om alles eruit te knippen,
                in de hoop dat de rest nog wel wat wordt.
                groeten rieky1
                ps mijn planten zijn dit jaar top 44.
                vorig jaar had ik andere
                aan de lokatie kan het eigenlijk ook niet liggen want dat zijn 5 verschillende plantjes2010 003.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????????

                  als je nogeens een keer witte en keihardetoppen heb,niet weggoeien wil ze graag hebben

                  Comment


                    #10
                    Re: gele vlekjes en bizarre gele verkleuring ?????????

                    volgens mij heb je er niets aan hoor,plakt niet en is kurkdroog

                    Comment

                    Bezig...
                    X