Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

coffeeshops in spanje ! ? !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: coffeeshops in spanje ! ? !

    Er is een stadje in het Baskenland waar je boven een skateshop een growshop hebt.
    Er zijn heel wat lampen, ventilatoren, meststoffen, enz te krijgen.
    Ik heb er zelfs men guanomest gekocht
    De shopverantwoordelijke zei dat er heel erg veel mensen in het Baskenland kweekte.
    En daar doet de politie ook niets als ze je een joint zien roken. Zolang je maar niet op de dijk een joint zit te roken.

    Heel tollerant daar dus. Maar het is ook een autonome regio.

    Greetz,
    zion
    Last edited by zion; 29 December 2009, 15:19.

    Comment


      #17
      Re: coffeeshops in spanje ! ? !

      wel ik zal het jullie met 1okt met zekerheid kunnen zeggen ! dan is hun openingsdag !

      wil volgende zomer zelfs foto's nemen voor de ongeloofelijken!

      grtz dolly

      Comment


        #18
        Re: coffeeshops in spanje ! ? !

        Als hun daar toestemming voor hebben, dan zal t wel waar wezen
        Als ze zomaar in een pand wiet gaan verkopen zullen ze wel opgesloten worden.
        Last edited by wigyour; 21 August 2009, 09:32.

        Comment


          #19
          Re: coffeeshops in spanje ! ? !

          Dat verbaast mij niks spanje is nu eenmaal een soepel land op gebied van drugs en alchol daar doen ze niet zo moeilijk als je onder invloed in je wagen rondrijd.Ik hoop dat de spaanse regering de shops ook daar legaal maakt zoals in Nederland maar helaas niet in het kut belgeland.

          Comment


            #20
            Re: coffeeshops in spanje ! ? !

            Coffeeshops in spanje neen onder de toonbank in sommige cafeetjes ja ,
            ik ben mei jongstlede in spanje geweest ,heel goede hasj goedkoop en echt kwaliteit voor 2,5 euro de gram heb je echte polm of zero zero ,wil je wiet kopen dan betaal je minimum 10 euro de gram op straat ,bij dealers thuis weet ik niet ,ik was bij mensen die in de horeca werkten,verder ben ik gaan speuren in de streek van Valencia en daar heb ik verscheidene growschops gezien ,het is illegaal in spanje te verkopen (lees vette tekst onder) ,en als je als buitenlander wordt gepakt kom je er nooit meer in ! Een land dat nu een der meest getroffen van europa is met de crissis het leefde enkel van bouw en tourisme en beiden liggen stil , ik was geschrokken van de toestand daar en toch blijf ik het een fantatisch mooi land vinden ik hoop er zelfs te emigreren eens de gasten groot zijn grtzzz l@tin

            @dolly kan jij even jou lokatie uit spanje posten waar dat dan wel wezen mag ?
            na een keer googlen had ik volgende adressen


            Browse by type

            Coffee Shops

            Dit is een andere link

            From Drug Policy Alliance (linked below):

            Spain was one of the first modern European countries to decriminalize marijuana. Spain’s marijuana policy is rather unique in that it encourages marijuana smokers to grow their own product. Personal consumption and home cultivation have been decriminalized, but buying or selling marijuana/hashish remains a criminal offense.
            Sources: http://www.drugpolicy.org/global/dru...rneurop/spain/
            oddbob's Recommendations

            Pot Planet: Adventures in Global Marijuana Culture

            Amazon List Price: $15.00
            Used from: $4.42
            Average Customer Rating: 5.0 out of 5 (based on 4 reviews)




            Spain

            Spain was one of the first modern European countries to decriminalize marijuana -- and one of the last to implement needle exchanges. The Spanish government paid a steep price for their initial reluctance to allow harm reduction measures. Spain has the highest HIV rates in Europe among intravenous drug users. These days needle exchanges - including needle exchanges in prisons - pill testing at raves, methadone maintenance and heroin maintenance trials are among the many public health interventions that are supported by autonomous regions throughout Spain. Drug use and possession for personal use do not constitute a criminal offence under Spanish law. However, public consumption is penalized with administrative fines.
            Due to its proximity to Morocco and historical ties to Latin America, Spain serves as a transit point for Moroccan hashish and South American cocaine. Like the Netherlands, Spain treats drug consumption as a health problem, but participates in global interdiction efforts and has signed bilateral anti-drug agreements with third countries, especially in Latin America and Europe. Laws against trafficking are among the most severe in Europe. Spain’s marijuana policy is rather unique in that it encourages marijuana smokers to grow their own product. Personal consumption and home cultivation have been decriminalized, but buying or selling marijuana/hashish remains a criminal offense.
            By U.S. standards Spanish drug policy is very permissive. Spain’s drinking age for alcohol ranges from 16 to 18, depending on the autonomous region. Treatment instead of incarceration initiatives like drug courts are designed to mainstream illicit drug offenders and as such do not preclude social welfare benefits denied to drug offenders in the U.S. Drug offenders in Spain are eligible for unemployment benefits. As one of the last countries in Europe to embrace harm reduction, Spanish drug policy continues to evolve. Public drug consumption that was once common during the post-Franco cultural revolution of the 1980’s is now frowned upon. Administrative fines for public consumption once thought to exist on paper only are now enforced in many autonomous regions. In response to a growing problem of alcohol intoxication among teenagers at ad hoc street parties, public consumption of alcohol was outlawed in March of 2002. Outdoor cafes and bars with patios are exempted from “La Ley del Botellon.”



            effe spammen maarze zijn de moeite die filmpjes







            Espero les guste
            Last edited by latindos; 21 December 2009, 22:40.
            Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

            Comment


              #21
              Re: coffeeshops in spanje ! ? !

              Oorspronkelijk geplaatst door wigyour View Post
              en daarbij komt dat je niet zomaar eventjes een coffeeshop kunt openen
              Je moet ook maar een worst wezen als je denkt dat die mannen een legale shop starten , is heus niet via het boekje. Ik geloof dolly ten zeerste.

              @latindos : helemaal gelijk man , ook al in barcelona op gwp met school shit onder de toog gekocht in de cafeetjes , goed bediend , goeie hasj.

              Comment


                #22
                met een jointje elke dag, ben ik elke keer weer lekker skaf

                Smoking marihuana , till I die

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                    ik woon nu bijna 7 jaar in andalucia, en heb nog geen coffeeshop gezien.
                    Je koopt hier inderdaad chocolate meestal goed en soms ook bagger ook al koop je het bij dezelfde, en niet duur zeker niet in vergelijking met een wietje is zo een 4 a 5 keer duurder.
                    Meestal koop je hier bij iemand thuis, en geloof mij maar, coffeeshop is hier NIET legaal en niet te vinden.
                    Het sterft hier wel van de growshops, ook in het kleine durpie waar ik woon zitten er al 2 en toen ik laatst bij de plaatselijke tuinboer grond ging halen zag ik dat hij ook zo een metertje met wiet voeding, zaadjes en nog meer van dat spul verkoopt.
                    Wat voor mij persoonlijk van belang is is dat het gedoogd wordt, er is geen probleem met zelf wat plantjes kweken de vuist regel hier is : je stopt maar in de grond wat je wilt ( niet te gek maken natuurlijk 5 planten is ok ) maar als je wiet meeneemt vanaf je huis naar de openbare weg dan ben je de lul als ze je pakken.
                    Sterker nog vorig jaar wilde ik een wietplant verplaatsen van pot naar vaste grond ik loop richting onze garage met een plant van ongeveer een meter hoog in mn handen komen er net 2 guardia civil binnenlopen schrok me de pleuris maar ze zochten iemand die in de buurt woonde. Ze keken naar mn plant glimlachten met een knipoog en gingen verder.
                    Dus kweek wat plantjes op jouw eigen terrein en rook t lekker bij t zwembad op niets aan de hand.
                    In t dorp loop je regelmatig tegen een joint luchtje op wordt niet tegen opgetreden maar in een bar oid nog nooit iemand zien of ruiken blowen.
                    sigpic

                    Comment


                      #25
                      Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                      Ik ben 3 weken geleden in Playa the Ingles geweest , het zat er vol met duitsers haha
                      De eerste avond even rondje wandelen en de eerste propper die we tegen kwamen kon me hele goeie hash leveren , heerlijke polm
                      Hij vertelde ook dat je een aantal planten voor eige gebruik mocht kweken maar op dat moment was er geen goeie wiet te krijgen , alleen import

                      Heerlijke week gehad , gezellig met een maat en z'n vrouw en kinderen en me eige aanhang naar zo'n touristen hotel met all-in service , vreten en zuipen van 7:30 tot 22:00 , gelukkig hadden ze een rustig hoekje wat wij in beslag namen elke dag zodat we konden roken

                      Ajo
                      Ventje
                      Living in Second live for real

                      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                      Comment


                        #26
                        Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                        Hallo daar iedereen!!
                        Ik keek even rond en zag "Coffeeshops Buitenland" staan en dacht nog nooit van gehoord! Na even na te denken herinnerde ik mij iets.

                        Een tijdje geleden zei een spaanse vriend tegen mij dat er een coffeeshop was in spanje!!! (in de buurt van Barcelona) Naar het schijnt is het geen shop zoals in Nederland, maar eerder een "private" coffeeshop dus ik twijfel nog of het wel legaal is allemaal. Hij zei me ook dat je alleen binnen raakt via een vriend. Just 2 let you know!

                        Peace

                        Comment


                          #27
                          Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                          Oorspronkelijk geplaatst door ruun51 View Post
                          in spanje zijn coffeeshops legaal!
                          alleen het kweken is illegaal en het dealen natuurlijk.
                          maar tis hetzelfde als in Nederland! en die man zij ook al, als de politie je daar pakt met wiet krijg je een boete. maar geen celstraf!
                          dat krijg je in thailand en frankrijk enzo!! waar coffeeshops ook verboden zijn..

                          Comment


                            #28
                            Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                            Veel verschillende meningen hier over spanje, als het waar is dat je er 2 planten mag hebben vind ik dat een heel mooi beleid. Maar toch zijn coffeeshops onmisbaar omdat sommige mensen nou eenmaal niet de tijd of groene vingers hebben.

                            Comment


                              #29
                              Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                              Dat van mij is zeker en vast geen mening. Je mag er zelfs meer als 2 planten hebben volgens mij, ik zal het morgen is vragen aan mijne maat. En er zijn weldegelijk coffeeshops!! Diezelfde maat gaat daar naartoe, je mag er 3gr max kopen per dag en betaald 30€ per jaar (dit kan verschillen van shop tot shop). Hetzelfde als in Nederland: Vanaf dat je buitenkomt is het illegaal om wiet bij je te hebben. Meer info volgt, ben zelf reuzebenieuwd naar de exacte wetgeving!

                              Peace and love,

                              Davy

                              *Edit: Ik zie dat ik hier 2 berichten eerder de regels heb overtreden

                              Comment


                                #30
                                Re: coffeeshops in spanje ! ? !

                                In Barcelona heb je koffieshop. Je moet alleen geintroduceerd worden door een bestaand lid en 21 zijn. Pasport mee en klaar is Kees. Je mag maximaal 20 euro halen, maar dit staat gelijk aan een 20 euro zakkie in Nederland dus opzich te doen. minimaal 5 soorten wiet en hasj aanwezig, extreem relaxte atmosfeer. het is echter nog altijd een publiek geheim. Check hier https://barcelonamarijuana.wordpress.com/

                                Comment

                                Bezig...
                                X