Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding informatie! (helpt u ook?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding informatie! (helpt u ook?)

    Korting op 420shop
    Waarde Fora Leden,

    Het zou leuk zijn als iedereen hier een beetje haar voeding zou bespreken. Ik weet dat hier al enkele topics over bestaan. Maar ik zou graag eens echt ALLES van jullie zien qua voeding. Maar vooral: waarom dat merk, hoe ga je ermee te werk, welk verschil heb je mogen ervaren met andere voeding.

    Ik ga dit topic zeker nog verder uitbreiden, aangezien ik nog foto's zal plaatsen van het verschil tussen voeding, geen voeding, etc... Ik ga hier zeker niet de NPK, mgO, Fe, ... en al die termen uitleggen, zij staan al reeds hier, hier, en vooral hier besproken.

    Veel heb ik niet om te vergelijken, zoals gezegd, ik ben een leek.

    Wat ik wel kan garanderen is dat ik traag maar zeker mijn voeding aan het uitbreiden ben. Zo ben ik begonnen met Hesi, dan kwam daar wat organische mest bij en dit jaar heb ik voor het eerst een wortelstim van B'cuzz atami gekocht, magnesium en calcium van Canna.

    Het moest ook allemaal een beetje betaalbaar blijven, dus in mijn "finding the right way-fase" vond ik het onnodig direct naar de dure spulletjes te grijpen.

    Genoeg geuld, let's get down to the case, shall we?




    Wat zien we hierboven? Een rijk assortiment dat mij voorziet om eventuele tekorten DIRECT te hulp te schieten. Ik ga ze per volgorde af:

    Ik heb eerst gewerkt met de wortelsitmulator van Hesi. Heb ik helemaal geen klagen over gehad! Vanaf ik wortelstim van Hesi toediende zag ik snel resultaat op enkele dagen tijd! De stam sterkte echt goed aan en was wat we noemen: windbestendig.


    Doordat ik zoveel speelde en experimenteerde was deze snel op. De goedkoopste is Hesi wortelstim niet, maar zeker ook niet de duurste.
    Dan heb ik maar eens rondgekeken op verscheidene growshops en mij een betaalbare wortelstim gevonden. B'cuzz Atami wortelstimulator.
    Ik heb haar al toegediend, maar enkel bij een trans-plant-atie zoals monty zou zeggen. Het ware effect hiervan moet ik nog uittesten op nieuwe zaailingen die er niet meer aankomen deze zomer.

    Wat ik U wel kan meedelen over Atami's wortelstimulator is het volgend: ze kost de helft van Hesi wortelstimulator en je hebt maar liefst 5x minder nodig in je water. Heeft ook een kleine tint van visgeur vind ik, maar zeker niet overdreven.

    Hesi TNT:


    DIT product is in mijn ogen DE bomb! Tuurlijk heb ik niet echt andere groeivoeding om te vergelijken. Maar doet zeker zijn werk. Hiervoor heb ik contact opgenomen met Hesi of ik dat als bladvoeding kon gebruiken. Hun reply: "Doet ze hartstikke goed!" Ook hier is resultaat heel snel zichtbaar.

    Supervit en Power-zyme (deze plaats ik even samen)Maar!!!!!!!!!!! Zij had wel alle grond van haar vorig medium mee dat toch wel wat voorzien was van organische voeding (zie onderaan).
    Dat medium was opgebruikt (wat vele in potten ook meemaken en dan hun tekort bij bladproblemen posten).

    De zaadplant kreeg helemaal geen supervit en power-zyme tot op de dag ik dit voorkreeg:


    Wat dan later traag maar zeker is beginnen doortrekken tot over heel het blad.
    De Amnesia Stek dat op een volle dosis voeding staat kreeg dit niet.
    Daarom heb ik besloten de zaadplant een beurt te geven van powerzyme en supervit. Ze beterde, maar toen vroeg ze achter stikstof.... De knoop was doorhakt, ik ben met de volle dosis voeding begonnen. Ik heb zo ondervonden dat opwaarderen van je aarde in volle grond zeker een wijs besluit is.
    Nog meer een wijs besluit is die supervit en wat enzymen op het schab te hebben.

    Canna Magnesium:



    Magnesium is een onmisbaar element in de plant; magnesium is het centrale atoom in chlorofyl en is dus essentieel in de fotosynthese.

    Verder heeft magnesium invloed op andere pigmenten en heeft het invloed op fysiologische processen.

    Vloeibare bitterzout is direct opneembaar voor de plant en heeft een snel zichtbare werking.


    Deze minerale meststof bevat 7% MgO en 14% SO3.

    Vloeibare bitterzout is in geconcentreerde vorm niet mengbaar met calciumhoudende meststoffen.

    Toepassing:
    • Als Magnesium meststof; o.a. te gebruiken bij magnesium tekorten.
    • Als suppletiemiddel ter stimulatie van de groei en bloei.
    • Toediening via het voedingswater of bladbespuiting
    Dosering: 1-2 ml per 1 liter water.

    Waarschuwing: Een goede meststof bevat alle noodzakelijke elementen in de goede verhouding. Een teveel aan magnesium kan leiden tot Calcium gebreken. Wees daarom voorzichtig met doseren, een overdosering kan de plant schaden!
    Ik zal hier later meer over moeten vermelden, aangezien ik deze nog niet lang in mijn bezit heb.

    Hesi bloei complex:


    NIETS te klagen over

    Hesi Fosfor+


    Dit moet je niet onderschatten!!! Desondanks haar lagere waarde in pk hoeft zij zeker niet onder te doen aan PK 13/14.

    Hesi PK 13/14




    Hesi haar pk 13/14 is voor gericht op de coco's en hydro lijn. Ik heb Hesi gecontacteerd en gevraagd of ik deze ook op aarde mag gebruiken. Dit mag en kan! Maar gebruik deze niet in combinatie met een booster of fosfor+. Misschien kan dit als je heel licht doseert in mijn mening, toch denk ik dat het niet nodig is. Er mag zeker geen verbranding door overvoeding ontstaan want dat gaat wegen op je eindresultaat.

    Canna calcium:



    alcium is een onmisbaar element in de plant; Calcium is onder andere verantwoordelijk voor
    structurele en fysiologische stabiliteit van de plant weefsels.

    Het stabiliseert de celwand, heeft invloed op groeihormonen en het reguleert het transport van water en van voedingstoffen in de plant.

    Deze organisch-minerale meststof bevat 20% K2O en is chloride vrij.

    Kalium is in geconcentreerde vorm niet mengbaar met calcium en magnesium houdende meststoffen.


    Toepassing:
    • Als kaliummestof; o.a. te gebruiken bij kalium tekorten.
    • Als suppletiemiddel ter stimulatie van de bloeifase.

    Dosering: 1-2 ml per 1 liter water.

    Waarschuwing: Een goede meststof bevat alle noodzakelijke elementen in de goede verhouding.
    Een teveel aan Calcium kan leiden tot magnesium gebreken en een verzuring van het wortelmilieu. Wees daarom voorzichtig met doseren, een overdosering kan de plant schaden!
    Nog niet gebruikt, maar is zeker geen overbodige luxe dit op het schab te hebben me dunkt.

    Topshooter House and Garden:




    Duur, duur en nog eens duur. Maar had wel het beloofde resultaat. Nu niet in de "explosieve" zin. Maar toch. Ik was verbaasd.
    Zelfde regel, dit combineer je niet (zomaar) met pk 13/14 of andere boosters. Met gewone bloeivoeding van Hesi viel het wel te combineren.

    ORGANISCHE MESTSTOFFEN:

    Aub mensen! AUB! Overdoseer hier nooooooooooit, maar dan ook nooit met in je medium. Respecteer TELKENS de aangegeven hoeveelheid, en wil je met boosters etc gaan werken, gebruik dan liefst wat minder in mijn mening.
    Doordat organische stoffen een tijd vragen om los te komen gaat een overvoeding zich traag maar zeker opbouwen tot het punt waar het al te laat is.

    Koeienmest:



    Cheap! Overal te krijgen! Maar stinken, eens in de grond valt dit echter heel goed mee. Ik ben hiervan op verbaasd. De koeienmest deed heel goed haar werk, maar had gerust wat meer kunnen gebruiken aangezien de stek die erin vertoefd achter +/- 3 maand meer stikstof vraagt. (maarja is normaal he, de bloei komt erin)
    Zeker geen slecht goedje die koeienmest. Heeft mij aangetoond dat het niet duur hoeft te zijn.

    Plagron Bio Supermix:



    U kan Uzelf alleen maar afvragen: waarom niet?
    Als U dit alleen gebruikt met potgrond zal de plant toch een mooie levensfase hebben zonder klagen (volgens plagron). Er staat een BJ stek in grond samengestled met uitsluitend deze mix. Het is wel een bonsai stekje, maar als deze geen tekorten gaat aantonen, weten we dat ook weeral. In de toekomst meld ik hoe dit werkte. Ik gebruik het al wel even, maar heb het altijd in kleine mate gebruikt tezamen met andere organische stoffen.

    Bloedmeel:


    U leest het, U leest het! Bloed bestaat mede uit ijzer, dus ik zou bijna durven aannemen dat bloedmeel ook een eventuele hulp zou zijn bij ijzertekorten. Ik gaf maar Hesi TNT aan mijn SAD, bloedmeel, etc... Maar toen ik de bloedmeel een "beetje" opkrikte, begon de groene kleur er toch in te komen in de nieuwe scheuten.
    Mijn SAD had naar mijn mening een ijzer tekort. Tegen ik dat ontdekt had, jonge jonge

    Voor spoedscenario's:
    Bloedmeel is ook op te lossen in water als je het even laat aantrekken. Filter het aub uit d.m.v. een koffiefilter zodat "restanten" zich niet kunnen opstapelen in je grond. U kan al aardig inbeelden welke miserie dit met zich kan meebrengen.

    Beendermeel:kleine overmaat van beendermeel toch wel wat probs mogen ervaring in mijn speelperiode.

    De creme de la creme: Vinasskali!



    Als ge overpot voor de bloei, is het ZEER VERSTANDIG dit mee in uw grond te knallen. ook dit kan uw pH veranderen, maar 1 EL per tien liter aarde is eigenlijk al voldoende (indien u bijvoedt met booster).

    Voor de outdoorders: hierdoor bouwen ze echt weerstand op! Mag je vanop aan dat toprot , ziektes en andere eventuele schade aanzienlijk beperkt worden. Ook naar het einde toe met de barre weersomstandigheden van de herst komt dit ze ten goede.

    Je hebt ook Thomaskali


    Ook geschikt om grond op te waarderen!

    _______________________________________

    Fouten etc kom ik er later uitfilteren via edit. Ik heb niet geslapen maar wou toch al wel een eerste sketch op het forum hebben om te zien waar dit naartoe loopt.
    Adios
    Last edited by organic; 22 August 2009, 21:36.

    #2
    Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

    Nice post man good job

    Izzzz

    Comment


      #3
      Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

      Puik Orga, u verdient een pluim!
      Serieus werkje geweest volgens mij. Hoe meer naar onder, hoe interessanter ik het vind. Jammer dat het nog niet helemaal af is want ik zou graag gaan kweken op volle opgewaardeerde grond volgende zomer.
      Zelf heb ik hier en daar ook wel al wat opgezocht en ga binnenkort wel eens kijken om je draadje te gaan aanvullen!

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

        Thanks mannen.
        In oktober ten laatste zal ik een grond op waarderen en hier delen... no worries

        Bedankt alvast!

        Comment


          #5
          Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

          BIO NOVA

          Dit jaar gebruik ik de voedingslijn van Bio Nova (BN) voor mijn kaskweekje.

          De volgende producten heb ik aangewend:

          BN wortelstimulator
          BN grondsupermix
          BN X-cel
          BN-Zym
          BN The missing link (wel duur 62 euro voor 1 liter)
          BN PK13/14

          Deze relatief dure voedingslijn bevalt uitstekend. Ik heb de aanbevolen hoeveelheden aangehouden (behoudens de PK13/14). Er was geen sprake van voedingstekorten of overschotten. Alleen bij de voorgeschreven hoeveelheid PK13/14 ben ik lager gaan zitten. Zodra ik PK 13/14 ging toevoegen werd het nieuwe blad geel. Dus 2 weken gestopt met PK 13/14 en nadien weer gaan toedienen maar dan wel de helft van de voorgeschreven hoeveelheid.
          Mijn voorzichtige conclusie is dat het organische deel van de meststoffen veilig is in het gebruik en dat bij het anorganische deel -de PK13/14 dus- enige voorzichtigheid op zijn plaats is.
          Ik zie er geen toegevoegde waarde in om door middel van knippen en plakken de fabrieksspecificaties aan deze reactie toe te voegen omdat ik de lezers best in staat acht deze zelf op te zoeken.

          Groetend,


          Xtreme

          Comment


            #6
            Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

            Mooi neergezet organic, Prima gedaan met die duidelijke etiketfoto's. Nice one.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

              Yo orga,* Plagron Terra Grow: na een verandering in voedingsschema (meer of minder) is na 3 dagen de invloed in de planten duidelijk merkbaar
              - Algemeen:
              • Sterk geconcentreerde universele groeivoeding.
              • Geschikt voor alle soorten aarde en potgronden.
              • Onderdeel van Het TERRA concept.
              • Ook bij uitstek geschikt voor moederplanten.
              - Effecten:
              • Bouwt plantmassa als basis voor een goede bloem/vruchtzetting:
              • Voorkomt gebrekverschijnselen tijdens de groeifase.
              • Bevordert plantvitaliteit.
              • Voorkomt ziektes en stress.
              • Sporen elementen in chelaatvorm garanderen optimale beschikbaarheid.
              - Toepassing/dosering:- Kenmerken:
              • N-P-K = 3-1-3
              • pH 4,5 - 6,5
              • Lost helder en reukloos op in water.
              • Verlaagt de kans op plant uitval.
              • Werkt opbrengst verhogend.
              • Laag verbruik door hoge concentratie.
              • Geen ballast stoffen, verminderd aanslag op potten/voedingsvat.
              • Op basis van “food grade” bio-mineralen.
              • Direct opneembaar.
              • Verbluffende resultaten.
              - Samenstelling:
              N stikstof totaal: 2,6 % waarvan NO3 (nitraat) 1,8% een waarvan NH4 (ammoniak) 0,75%.
              P2O5 (fosforzuuranhydride) 1,1%
              K2O (kaliumoxide) 3,3%
              Mg (magnesium) 0,56%
              Fe (ijzer) 0,19%
              Mn (mangaan) 0,0087%
              Mo (molybdeen) 0,000037%
              Zn (zink) 0,0048%
              Cu (koper) 0,0011%
              B (Boor) 0,00037%
              - Terra Grow
              De basis voor een uitmuntende bloei wordt gevormd door een
              evenwichtige groei. Een plant is enkel en alleen in staat tot het
              uiterste te gaan wanneer de basis goed gevormd is. Terra Grow
              ondersteund en bevorderd de vorming van deze solide basis
              door middel van Het TERRA concept.

              * Plagron Terra Bloom: na een verandering in voedingsschema (meer of minder) is na 3 dagen de invloed in de planten duidelijk merkbaar
              - Algemeen:
              • Sterk geconcentreerde universele bloeivoeding.
              • Geschikt voor alle soorten aarde en potgronden.
              • Onderdeel van Het TERRA concept.
              - Effecten:
              • Gegarandeerd een optimale bloemzetting.
              • Voorkomt gebrekverschijnselen tijdens de bloeifase.
              • Geeft een optimale balans tussen plant en vruchtgroei.
              • Werkt structuur verhardend op het eindproduct.
              • Bevordert plantvitaliteit.
              • Voorkomt ziektes en stress.
              • Sporen elementen in chelaatvorm garanderen optimale beschikbaarheid.
              - Toepassing/dosering:
              • Te gebruiken op alle type aarde.
              • Te gebruiken met alle watergeefsystemen.
              • 5 ml Terra Bloom per liter water (1:200).
              • Iedere watergeefbeurt toepassen.
              - Kenmerken:
              • N-P-K = 2-2-4
              • pH 4,5 – 6,5
              • Lost helder en reukloos op in water.
              • Verlaagt de kans op plant uitval.
              • Werkt opbrengst verhogend.
              • Laag verbruik door hoge concentratie.
              • Geen ballast stoffen, verminderd aanslag op potten/voedingsvat.
              • Op basis van “Food grade” bio-mineralen.
              • Direct opneembaar.
              • Verbluffende resultaten. Plagron: for natural growth and bloom
              - Samenstelling:
              N stikstof totaal: 2,1 % waarvan NO3 (nitraat) 1,5% een waarvan NH4 (ammoniak) 0,6%.
              P2O5 (fosforzuuranhydride) 1,6%
              K2O (kaliumoxide) 4%
              Mg (magnesium) 0,48%
              Fe (ijzer) 0,21%
              Mn (mangaan) 0,0091%
              Mo (molybdeen) 0,000031%
              Zn (zink) 0,0051%
              Cu (koper) 0,0012%
              B (Boor) 0,00039%
              - Terra Bloom
              Een uitmuntende bloei is natuurlijk het logische gevolg op een
              evenwichtige groei. Zo is ook Terra Bloom een logisch gevolg op
              Terra Grow. Terra Bloom ondersteund en bevorderd de bloemzetting
              door middel van Het TERRA concept.

              * Plagron Enzymen:- Gebruik: Te gebruiken in de groeifase.Enzymes oplossen in water. Hiermee de volle grond of het substraat begieten
              Volle grond: Bij de start 40 ml per 10 vierkante meter.
              Onderhoud 10 ml per 10 vierkante meter per week.
              Substraten: Bij de start 2,5 tot 4 ml per 10 vierkante meter.
              Onderhoud 1,5 ml per 10 vierkante meter per week.
              - Samenstelling: 4% cellulase enzymen

              * Plagron Phyt-Amin:- Werkzame stoffen: aminozuren, sporenelementen, mineralen, natuurlijke groei- en bloeihormonen.
              - Gebruik binnenteelt: 5 ml verdunnen met 1 liter water.
              Bespuit met deze oplossing de bladeren van uw planten iedere week 'druipnat'

              * Plagron Green Sensation: bloeiversterker: dit product heeft mijn oogstopbrengst drastisch verander. Sterke vaste toppen met veel kristallen en planten die blaken van gezondheid. De planten evolueren zienderogen en de vastheid van de weedtopjes is verbluffend. Daarbij maakt het me mogelijk drastisch te gaan besparen op bloeivoeding.

              Een complexe samengestelde bloeistimulator van biologische en bio-minerale voedingselementen speciaal voor de laatste 4-6 weken van de bloeifase. Door de uitgekiende samenstelling wordt de plant voorzien van alle voedingsstoffen welke nodig zijn voor een uitbundige bloei en vruchtzetting. De belangrijkste eigenschap van green sensation is een directe verhoging van het suikergehalte in de vrucht waardoor een maximale hoeveelheid aan werkzame/actieve stof en een hardere celstructuur gegarandeerd worden.
              Green Sensation maakt alle andere toevoegingen zoals bvb PK 13-14 en enzymen + alle andere bloeistimulatoren overbodig. Ook is er, afhankelijk van het substraat een besparing mogelijk tot maar liefst 50% van de basis bloeivoeding.
              - Gebruiksaanwijzing: Eerst een gedeelte green sensation in lauw water oplossen en daarna toevoegen aan bemestingssysteem. Green Sensation kan toegediend worden via injectie-, druppel en vloeisystemen. Altijd gebruiken samen met een gereduceerde basisvoeding.
              - Werking: Vermeerdering van de bloei; Verhoging van vruchtopbrengst; Verhoging suikergehalte; Stressvermindering
              - Gebruik: 1 ml Green Sensation verdunnen met 1 liter water. Deze oplossing in combinatie met de basisvoeding bij iedere watergift meegeven. Start met Green Sensation meegeven 4 weken voor je denkt te oogsten. Green Sensation is te gebruiken op alle substraten: aarde, kokos, steenwol, mapito & NFT.
              Voorbeelden van bloeilengte van soorten:
              - 8 weken soort: vanaf 4e week Green Sensation meegeven
              - 10 weken soort: vanaf 6e week Green Sensation meegeven
              - 12 weken soort: vanaf 8e week Green Sensation meegeven

              * Canna Rhizotonic: krachtige plantaardige wortelstimulator voor reeds gewortelde planten:
              Dit productje heeft voor mij al meermaals zijn goddelijke werking bewezen. Stekken en ten dode opgeschreven planten volledig terughalen, dikke stammetjes en vooral onstopbare groei en ontwikkeling van nieuwe scheuten. Daarbij heeft dit productje een dubbele werking want ik spuit het tot 6 x per dag over mijn plantjes heen als bladvoeding tijdens de groei. Echter, 1 week voor de bloei mag niet meer gesproeid worden.
              Dit in combinatie met phyt-amin zorgt voor full-time bladvoeding die ik tot diep in de bloei kan gebruiken.
              Rhizo stimuleert de wortelontwikkeling, verhoogt de weerstand tegen ziektes en bevordert de in- & uitwendige kwaliteit van het gewas.
              Rhizo is derhalve een ideaal middel voor:
              ● stekken en planten die verpot worden
              ● ongezonde, slecht ontwikkelde planten
              ● planten die een shock hebben gehad
              - gebruiksaanwijzing:
              ● goed schudden voor gebruik
              ● los 400 ml concentraat op 100 liter water (1:250)
              ● Dien deze oplossing 1-6 maal dagelijks toe aan het groeimedium en/of de bladeren tot er een krachtig wortelsysteem is ontwikkeld
              ● bij overpotten kan men het beste het groeimedium voorbehandelen met deze oplossing.
              ● Rhizo werkt optimaal bij lage ec waarden. Geef de planten desnoods de eerste dagen alleen rhizo.
              - overige aanwijzingen:
              ● overbemesten heeft een negatief effect op de natuur, de bodem en de plant.
              ● rhizo is 100% plantaardig en is geschikt voor teelten op grond, kokos en Hydro.
              ● Vorstvrij, gesloten en donker bewaren.
              ● buiten gebruik van kinderen houden.
              - waarborgen/garanties:
              De verpakking is vervaardigd van 100% polyethyleen, een makkelijk afbreekbare kunststof die tevens recycleerbaar is.
              - Samenstelling: NPK 0,6 – 0,2 – 0,6
              N stikstof totaal 0,6%
              Beschikbaar fosfaat P2O5 (fosforzuuranhydride) 0,2%
              Oplosbaar kalium K2O (kaliumoxide) 0,6%
              Onttrokken uit zeealgen

              * Canna Ph- Bloei: voor het aanzuren van voedingsoplossingen voor bloeiende planten:
              Dit heb ik staan maar gebruik ik niet meer omdat ik nu op batmix kweek en mn water aanzuur dmv filteren over turf en toevoegen CO2.
              - gebruik:
              ● voeg op 100 liter voedingsoplossing 5 ml ph- bloei toe. Goed roeren en meet de ph
              ● indien nodig het bovenstaande herhalen maar met een kleiner hoeveelheid, werk desnoods druppelsgewijs.
              ● advieswaarde: 5,2 – 6,4
              - waarschuwing:
              ● corrosief, bevat 59% fosforzuur
              ● veroorzaakt brandwonden
              ● achter slot en buiten bereik van kinderen bewaren
              ● draag geschikte beschermende kledij
              ● bij aanraking met de oen onmiddellijk met overvloedig water afspoelen en deskundig medisch advies inwinnen.
              ● bij een ongeval of indien men zich onwel voelt, onmiddellijk een arts raadplegen (indien mogelijk dit etiket tonen)
              - garantie:
              Bevat 41% fosforzuuranhydride (P2O5)

              * Canna Ph- Groei:
              Dit heb ik staan maar gebruik ik niet meer omdat ik nu op batmix kweek en mn water aanzuur dmv filteren over turf en toevoegen CO2. Daarnaast raad ik het toevoegen van nitrieten aan je water als aquariumhouder en water manager, dit zijn de afvalstoffen die het drink/sloot/grondwater op sommige plaatsen ongezond maken. De stof nitraat die niet wordt natuurlijk afgebroken wordt na verloop van termijn door chemische processen omgezet in nitriet. De plantenwereld kan met deze giftige stof niets aanvangen en wederom op termijn en onder invloed van natuurlijke chemische processen veranderd deze stof in het allom gevreesde ammoniak die door onze plantjes slecht in weinige mate worden aanvaard en opgenomen. Niet doen aub!!!
              De enige reden waarom ik het zou doen is om het water die onderaan in de propagator staat en geabsorbeerd zal worden door de Hydro balls aan te zuren, maar zelf dan nog… Voor stekken zou ik liever Ph- Bloei gebruiken, niet nodig want water reeds voldoende afgezuurd, ookal zijn ze nog in de groei. Dit stimuleert ze reeds van bij het begin te gaan bloeien. Eventueel kan ik het later nog eens gebruiken bij het kweken van een moeder of eventueel het wegvallen van de buffer van mijn potgrond.
              - garantie:
              Toevoeging van nitrieten

              Voila, dat was het orga, hoop dat je er iets mee kunt aanvangen. Ik heb nog enkele basiselementen in de kelder staan die ik op je lijstje niet zie voorkomen (vb kalkammonsalpeter voor op volle grond die voorziet in directe N stikstof) maar dat zal voor een volgend postje zijn!

              Grtz $iR
              Attached Files
              Last edited by SirSmokeAllot; 2 September 2009, 19:15.
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                Jow $ir, Wat een prima aanvulling op wat er al stond. Top man zoals reeds gewent van je. Kan een mooi toppic worden.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                  kijk hier hebben we wat aan maar alleen gebruik ik degehele lijn van canna

                  Comment


                    #10
                    Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                    Jo Sir,

                    Amai amai Onze botanische vriend heeft weer een knalwerkje gebombardeerd op JD
                    Als dat geen rank up verdient, dan weet ik het zelf niet haha!

                    Ik vond het vooral interessant te lezen bij green sensation en canna Rhizotonic. Daarboven ook boeiend, maar het bouwt blijkbaar op naar een climax

                    Die green sensation lijkt me dan wel een van de betere boosters, 1ml per liter is inderdaad niet veel. Kan niet anders dan een besparing zijn op je bloeivoeding zoals je aanhaalt. Gelukkig valt deze nog mee in prijscategorie!
                    Die Rhizotonic is ook wel iet vetjes blijkbaar.
                    Ge zegt daar ook:
                    "Daarbij heeft dit productje een dubbele werking want ik spuit het tot 6 x per dag over mijn plantjes heen als bladvoeding tijdens de groei. Echter, 1 week voor de groei mag niet meer gesproeid worden."
                    Bedoelt ge bloei?

                    Bij canna pH- groei is het ook wel zeer geapprecieerde informatie he. Van de nitraten dat omzetten naar nitrieten. Gelukkig heb ik nog geen pH problemen voor gehad en werk ik niet met pH ups en downs.

                    Jaja man, ik neem mijn petje af voor u Ge hebt er kaas van gegeten en ge weet waar de klepel hangt

                    Ik kijk al uit naar uw volgende post betreffend de basiselementen

                    Ik heb hier gisteren voor het eerst Canna Magnesium op de planten gespoten, de ice cool is er wel degelijk groener van geworden. En ze staan allemaal

                    Comment


                      #11
                      Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                      You're right orga, was om te checken of je wel alles ging nalezen
                      Edit is gebeurd...
                      Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 2 September 2009, 19:14.
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                        Maak U daar maar niet ongerust over, ik lees en volg u

                        Comment


                          #13
                          Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                          bansheefeeling, is het dan niet handig die ene voeding hier bij naam en eigenschappen te noemen?

                          Comment


                            #14
                            Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                            je kan ook manage attachements klikken
                            of op de fotolink tussen de [img]fotolink[/img] plaatsen

                            Comment


                              #15
                              Re: Voeding informatie! (helpt u ook?)

                              Ik ken het niet banshee... Ook niet uit een tuincentrum in mijn streek in BE ofzo.
                              Buiten in volle grond zoekt de plant uiteraard zel ook ontbrekende elementen in de bodem maar staat op de doos geen % vermeld van actieve stoffen in de doos voorgemengde voeding?

                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X