Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overvoeding?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    overvoeding?

    Korting op 420shop
    Kan iemand mij vertellen wat er mis is met deze bladeren?
    Last edited by westport; 8 February 2009, 16:01.

    #2
    Re: overvoeding?

    Dit zijn de eerste symptomen van magnisium tekort, Wat is je medium waar je op kweekt en hoe voed je. Wil je eens wat meer uitleg geven over omstandigheden .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: overvoeding?

      Plantjes(indica) zitten in de 4de week voorgroei en staan in 5l potten met een standaard potgrond (EC 600). Voorgroei onder 6*36W TL. Voeding gebeurd met BAC wortelstimulator en Canna Terra Vega (EC water=0.5 & EC voeding+water= 0,70). Water wordt aangezuurd tot PH 6.

      Hier nog enkele foto's

      PS: wat kan ik moet ik doen om dit tekort op te lossen en hoe groot is dit probleem?
      Last edited by westport; 8 February 2009, 16:01.

      Comment


        #4
        Re: overvoeding?

        In standaard potgrond zit voeding voor 3 max 4 weken, ik zou persoonlijk mijn EC beetje optrekken naar 1.0. Maak je zeker niet ongerust, meestal beginnen de symptomen aan de oudere onderste bladeren, dus je bent er in tijd bij om in te grijpen. En je planten staan er mooi bij .

        Hoe staat het met de wortelgroei, is je pot al mooi doorworteld ?
        Ga je uittoppen ?

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: overvoeding?

          De potten zijn tot onderaan beworteld sinds een week. Heb gisteren nog enkele plantjes getopt en zou ze binnen enkele dagen overpotten naar 16l potten en in bloei zetten.Is het misschien goed om bitterzout bij te geven? Ik ben namelijk een beetje bang om te overvoeden (eerste kweekje volledig verloren). Mag ik deze EC van 1 gebruiken bij het dagelijks wateren of slechts af en toe?

          mvg

          Comment


            #6
            Re: overvoeding?

            Als je ze nog gaat overpotten zou ik zeker de EC niet verhogen omdat ze in de nieuwe potmaat terug alle voedingstoffen ter beschikking zal hebben voor de eerste 4 weken, laat ze maar lekker doen dan . Beetje wortelstimulator bij het overpotten en laat maar gaan dat komt wel goed, dat wordt lekkere ... .

            Toekomst gericht moet je zeker niet bang zijn om je ec te verhogen, maar eens we zover zijn zien we wel wat de plant nodig zal hebben.
            En ja je voedingsbeurten afwisselen met waterbeurten dan.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: overvoeding?

              Ik heb 2 weken geleden overgepot in 16l potten en ben sinds 4 dagen begonnen met een beetje voeding bij te geven. Omdat de planten het de eerste week goed deden dacht ik dat het een opkomend voedingstekort zou zijn. Echter zie ik helemaal geen verbetering. Zou het dan toch overvoeding zijn in dit geval? Ik zit weer met bruin wordende bladeren.
              Last edited by westport; 8 February 2009, 16:02.

              Comment


                #8
                Re: overvoeding?

                de nieuwe bladeren zien der in mijn ogen goed uit alleen het bruine ja ik denk self mischien te weinig of te veel voeding maar kweek je buiten of met lampen


                peace

                Comment


                  #9
                  Re: overvoeding?

                  De kweek gebeurd onder een 600 Watt HPS.

                  zie foto:[attachment=1:2xf9x8k9]IMG_1867b.JPG[/attachment:2xf9x8k9]
                  [attachment=0:2xf9x8k9]IMG_1880.JPG[/attachment:2xf9x8k9]
                  De grond had bij overplanten een Ph van 6. Heb eerst 10 dagen afgezuurd water gegeven met ph6 en geen voeding. Ze hebben 4 weken voorgroei gehad vooraleer overgeplant (24/24 TL) en daarna nog 1 week (24/24 Na+TL). Ze staan nu 8 dagen op 12/12

                  Het lijkt mij wel een zoals een fosforgebrek tijdens de bloeifase, maar de plantjes vertonen echter nog geen bloeiverschijnselen.

                  iemand?
                  Last edited by westport; 8 February 2009, 16:02.

                  Comment


                    #10
                    Re: overvoeding?

                    is je grond niet te nat?.. het is beter om een paar keer een beetje water te geven dan een keer een hele kwak.. de plantjes staan het liefst op een wat droge, halfvochtige grond.
                    ik weet niet wat de ph in jouw regiowater is maar als dezerond de 6.5 is, kan je naar mijn mening beter niet afzuren maar gewoon kraanwater geven.. omdat die ph min echt rommel is voor de woteluiteindjes, deze zijn heel teer en kunnen slecht tegen dit zuur
                    verder kan het ook je temperatuur zijn.. wordt het niet te heet soms? of te koud als de lamp uit is? maar dat zal het denk ik niet zijn.. of heb je hele harde wind op je planten staan?
                    het lijkt op te veel voeding of te veel water

                    Comment


                      #11
                      Re: overvoeding?

                      Overvoeding lijkt mij onwaarschijnlijk, te nat staan echter zou wel eens kunnen. Ik heb geen tensiometer en kan ook nergens richtwaarden vinden over de waterbehoefte van een wietplant. Ik geef momenteel 400ml water/plant/dag. De plantjes zijn nu ongeveer 50 dagen oud.Iemand een idee of dit aan de hoge kant is?

                      bedankt voor de reply

                      Comment


                        #12
                        Re: overvoeding?

                        Amai primus bangelijk bezig man! goe bezig, echt waar.

                        Kunt ge uw TL langs opzij ook in hoogte verstellen? Want ze lijken vast aan de muur...
                        Maar echt keurig bezig.

                        Comment


                          #13
                          Re: overvoeding?

                          Yep, heb ze vorige week 20cm omhoog gehangen!
                          Ik hoop zo de onderste toppen wat beter te kunnen belichten. Het zijn Grolux TL's.

                          Comment


                            #14
                            Re: overvoeding?

                            2 dagen later en een stille dood tegemoed,...

                            [attachment=2:12e8acbx]IMG_1884.JPG[/attachment:12e8acbx]
                            [attachment=1:12e8acbx]IMG_1886.JPG[/attachment:12e8acbx]
                            [attachment=0:12e8acbx]IMG_1904.JPG[/attachment:12e8acbx]
                            Attached Files
                            Last edited by westport; 8 February 2009, 16:02.

                            Comment


                              #15
                              Re: overvoeding?

                              je zou je potten gewoon een keer op kunnen pakken,(dat doe ik altijd) en voelen hoe zwaar je potjes zijn. je kan dan op den duur zelf wel voelen of ze genoeg hebben of niet. of gewoon simpel een keer je vinger heel voorzichtig aan de zijkant voelen.. als ze te nat staan zou ik gewoon een paar dagen nix geven totdat ze weer wat lichter aan voelen. als je een tip mag geven als je toch op aarde kweekt zou ik gewoon met blummat systeem gaan kweken.. dan kun je je waterbevloeiing optimaal houden.. kost in de growshop zo'n 80 euro voor 12 stuks plus alles wat je nodig hebt (slangetjes en aansluitingen) echt waar.. werkt als trein!
                              verder zie ik dat je probleem zich alleen of vooral aan de zijkanten begeeft.. de plek waar je die TL"s hebt hangen.. dus ik denk dat je t eens moet proberen zonder die TL's en misschien je planten wat verder uit elkaar zetten zodat ze wat meer licht vangen.. mischien in plaats van 1x600 watt 2x400 watt.. dan is je licht wat meer verspreid.. en hoe is je temperatuur als je lampen uit zijn?.. als deze beneden de 18 graden komt.. kunnen je plantjes stil gaan staan en ook dit soort verschijnselen geven.. anders kacheltje drbij.. (bij praxis badkamerradiator 500 watt voor 24,95 euro) ik wens je veel succes..

                              Comment

                              Bezig...
                              X