Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelf een polinator maken :-D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zelf een polinator maken :-D

    Korting op 420shop
    ik heb een filmpje op youtube gevonden waarbij ze zelf een polinator maken : ziet er wel handig uit maar weet iemand waar ik zoveel silkscreen kan halen want bij mij in de stad hebben de hobby en verfwinkels het niet
    Last edited by monty; 9 November 2010, 09:57.

    #2
    Re: zelf een polinator maken

    Dat is een mooi DIY projectje. Je zou het natuurlijk ook op een veel kleinere schaal kunnen maken met zo'n sla centrifuge.



    3,50 bij onze Zweedse, geel-blauwe vrienden. Dan hoef er alleen nog wat gaas er bij.

    Comment


      #3
      Re: zelf een polinator maken

      ben inderdaad benieuwd of iemand zon silkscreen kan vinden.

      Als iemand site heeft pm me ben zeer geintreseerd
      live your life every singel day as you want, you never know when it is the end.

      Comment


        #4
        Re: zelf een polinator maken

        http://www.stoftotverven.nl/epages/6...en_zeefdrukken

        http://www.levant.nl/zeefdruk.htm

        Comment


          #5
          Re: zelf een polinator maken

          Monty je bent GENIAAL
          live your life every singel day as you want, you never know when it is the end.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: zelf een polinator maken

              Moet je dan voor binnen kweek bladafval rond de 90 a 70 micron zitten? (of begrijp ik het nu verkeerd?)
              live your life every singel day as you want, you never know when it is the end.

              Comment


                #8
                Re: zelf een polinator maken

                CIMG0139.JPGBinnenwiet heeft doorgaans grotere harsbolletjes op de trichomen ziten dan buiten wiet. Daarnaast hebben Indica's grotere harsTichomen dan Sativa's

                CIMG0160.jpgVoor binnen wiet gebruik je dus een 220 micron zeef om grof je plantmateriaal van je trichomen en de daar op zittende harsbollen te scheiden. Hier zit dan echter nog vrij veel plant materiaal tussen en dit is van een lage kwaliteit. Deze polm zal als je het probeert te kneden niet aan elkaar blijven zitten maar weer uit elkaar vallen. Je kunt dit echter wel warm persen tot hasch van een lage kwaliteit (groene hasch).








                Zeef je deze polm nogmaals met 90 micron zeef dan gaan de geheel intacte trichomen met intacte harsbollen door je zeef (natuurlijk ook alles wat kleiner is), maar er blijft ook veel plant materiaal achter waardoor je polm van een veel hogere kwaliteit word. Deze pol laat zich wel kneden en word donkerbruin tot zwart als je die goed lang kneed, top kwaliteit. Zou je het nog verder willen verbeteren dan kun je deze polm nogmaals zeven door een 45 micron zeef. de intacte trichomen blijven achter en alle fijne stof en kapotte harsbolletjes en delen van trichoomstammetjes gaan door het zeef. Wat er dus niet door gaat word je beste polm, (schoner) Deze polm is kout te persen en kan zelf geheel met de hand tot een 00 hasjiesj worden gekneed in een avondje tijd.CIMG0120.jpg
                Wat wel door het zeef gegaan is is weer minder van kwaliteit maar zal nog wel kneedbaar zijn. Voor buitenwiet gebruik je dan dus respectievelijk 180 micron, 70 micron, en 38 micron.CIMG0145.jpg
                Je kunt natuurlijk ook meteen alleen de 90 of 70 micron gebruiken voor een polinator is het meermaals zeven niet echt geschikt lijkt me zou je al meerdere trommels moeten bouwen. Ik zou eerst eens op een raam gaan zeven met verschillende micrometers en me polm eens goed onder de micro bekijken en kneden om te beslissen welk zeef ik voor een eigen gebouwde polinator zou gebruiken.CIMG0565.JPG

                Comment


                  #9
                  Re: zelf een polinator maken

                  zo monty wat een goede info weer van je echt top werk weer kerel

                  en is dat je eigen gemaakte hasj op die foto ? met die jd aansteker?

                  Comment


                    #10
                    Re: zelf een polinator maken

                    Monty ik weet niet hoe je et doet maar blijf het zeggen, JE BENT GENIAAL (goed voor je ego hea )
                    live your life every singel day as you want, you never know when it is the end.

                    Comment


                      #11
                      Re: zelf een polinator maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
                      Dat is een mooi DIY projectje. Je zou het natuurlijk ook op een veel kleinere schaal kunnen maken met zo'n sla centrifuge.



                      3,50 bij onze Zweedse, geel-blauwe vrienden. Dan hoef er alleen nog wat gaas er bij.

                      oke, ik weet dat dit een oud draadje is, maar dit idee........... helemaal zo gek toch niet,
                      als hem aan de binnenzijde bekleed met dit: http://www.stoftotverven.nl/epages/6...ucts/15-003-01

                      even uit elkaar schroeven desnoods en een mooie zak erin maken.

                      zou dit werken ?
                      (lijkt mij wel , maar jullie mening?)
                      I like ladies with big buds !!

                      Comment


                        #12
                        Re: zelf een polinator maken

                        Je breekt hiermee teveel, krijg je groene bladdeeltjes door je hasj. Zo hebben wij per ongeluk zo'n halve kilo knipafval verpest. Toch maar weer ouderwets in een panty gieten en een dagje schudden.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: zelf een polinator maken

                          maar dit is in principe toch hetzelfde systeem als een pollinator ?
                          allen dan met mankracht
                          I like ladies with big buds !!

                          Comment


                            #14
                            Re: zelf een polinator maken

                            Draait zo'n sla droogmolen niet veel te snel? Dan gaat het knipafval gewoon aan de kanten hangen en dan gebeurt er niets lijkt me.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: zelf een polinator maken

                              Kwestie van (zowieso) niet te hard draaien, en een beetje schuin houden zou ik denken.

                              Verstuurd, met Tapatalk inderdaad !!
                              I like ladies with big buds !!

                              Comment

                              Bezig...
                              X