Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoelen wietplanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spoelen wietplanten

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik heb een korte vraag over me planten van voeding spoelen, moet ik nou gedestileerd water hebben of gedemineraliseerd?

    Heb helaas al gedemineraliseerd water gegeven 1Liter maar van de AH, heb ook nog van de gamma liggen, kan dit kwaad?

    Met Vriendelijke Groet Grow Stuff

    #2
    Re: Spoelen wietplanten

    volgens mij doen ze dat met gedestileerd water
    ps wat is gedeminiraliseren ????

    Comment


      #3
      Re: Spoelen wietplanten

      He

      Bedankt voor de reactie ja volgens mij dus ook gedestileerd water, maar
      wil dus nog wel weten of het schaden doet of dat het toch ook kan.

      Maar gedemineraliseerd water is voor de strijkijzer en accu's, het is vrijgemaakt van chloor en mineralenzouten.

      Comment


        #4
        Re: Spoelen wietplanten

        Cool R()b daar heb ik wat aan want ik heb zo'n 8 flessen gedm. water en de auto mag altijd mooi zijn .

        Maar dan weet je of ik het voor me planten kan gebruiken, en zo niet is het schadelijk voor een plant 1L gedm water.

        Comment


          #5
          Re: Spoelen wietplanten

          Oorspronkelijk geplaatst door Growstuff View Post
          He

          Bedankt voor de reactie ja volgens mij dus ook gedestileerd water, maar
          wil dus nog wel weten of het schaden doet of dat het toch ook kan.

          Maar gedemineraliseerd water is voor de strijkijzer en accu's, het is vrijgemaakt van chloor en mineralenzouten.

          Dat is niet nodig, je kan gewoon spoelen met regenwater of afgezuurd leidingwater, wat je ook kan doen is enzymen toevoegen die zorgen ervoor dat de laatste voedingsresten in de grond opneembaar worden of afgebroken.
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            Re: Spoelen wietplanten

            Gedistilleerd water is het zelfde als gedemineraliseerd water. Er zitten gewoon geen zouten e.d. meer in. Dit houdt in dat dit water inert is: de EC is dan ook 0. Bij het spoelen -ik neem aan dat je hiermee bedoelt water geven zonder voeding- zou ik gewoon kraanwater geven. De zouten in het kraanwater hebben nog wel enige voedingswaarde voor de plant, maar levert geen ongezonde wiet op. We drinken dit water toch zelf ook. Over de hoge PH in het kraanwater -de PH waarde van kraanwater is ongeveer 8- zou ik me bij het afbloeien geen zorgen maken. Je voegt immers toch geen voeding meer toe. Als je het water toch nog wat zuurder wil hebben voeg dan maar gewoon wat azijn toe. Phosforzuur is echt niet nodig. Zuren zijn immers geen zelfstandige stoffen maar bestaan uitsluitend uit chemische energie.

            Xtreme

            Comment

            Bezig...
            X