Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een paar vraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een paar vraagjes

    Korting op 420shop
    Goedenavond!

    Ik ben bezig met een Profielwerkstuk in 6 Atheneum over Aeroponics, de plant die ik hiervoor ga gebruiken zijn big buds. Ik heb me natuurlijk al enorm ingelezen met diverse fora en een stapel boeken. Ik heb echter nog een paar praktische vraagjes. Dit systeem (overigens wel zelf gebouwd) ga ik vergelijken met hydro- en substraat(aarde)cultuur. Nu heb ik zo goed als alles al opgebouwd, alleen weet ik niet zeker of dit praktisch wel mogelijk is.. ten eerste de ruimte in de tent, beoordeel zelf maar.. Linkje naar foto

    #2

    Comment


      #3
      Re: Een paar vraagjes

      Hi MS92,
      Dat gaat dus een experimentje worden met 3 verschillende manieren van kweken,
      spannend,maar of het haalbaar is als je niet elke dag even kan kijken?
      Een watergeefsysteem zal zeker in de vakantie's een must zijn.

      Bedoel je dat je in je tent een moederplant erbij wil zetten?

      En wil je ons nog eens wat meer vertellen over je opstelling,
      Welke lamp ga je gebruiken?,aan- en afzuiging,ventilator?
      Ik ben niet bekend met aeroponics,maar daarmee heb je hulp genoeg lijkt mij,zal je wel proberen te helpen met de rest.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Een paar vraagjes

        hoi ms 92

        ik heb op dit moment ook bij mij in een tentje
        van 120x 120 x 200 1 zaad plantje en 2 stekken
        waarvan ik 1 stek in een bubble/hydroponicsysteem heb staan
        en het zaadje en het stekje op aarde

        hier vindt je de bouw van mijn systeempje trug http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eem-t7552.html
        op de 2e pagina staat ook een foto van de werking getekend met paint

        hier vindt je een verslagje trug van de stek in het systeem
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t7375.html

        en hier vindt je de verslag van de planten op aarde
        ik gebruik een scrogg
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t6688.html
        zie je van bigin tot nu is nu 7e week

        als je dat draadje van de hydro leest zal je misschien wel wat aan hebben
        en ik hoop niet dat ik met mijn links zo spammerig over kom ghehehe
        maar ik hoop je met die informatie te kunnen helpen

        mvg DH

        Comment


          #5
          Re: Een paar vraagjes



          Ik maak morgen wel foto's ed. de zaden zijn as we speak aan het ontkiemen in een propagator in een spongepot.

          *Waar is eigenlijk de boxfan voor? Die ventilator blaast toch alleen maar lucht in de rondte, wat is het nut?
          *Moet de afzuiging op de thermostaat?
          *Heb ik een 'giftent'? Ik heb veel gelezen over slechte tenten met weekmakers. Deze tent specifiek komt van growshoponline.nu
          *Tja de moederplant zou ik wel in de tent erbij moeten zetten denk ik? Ik weet eigenlijk nog niets van moederplanten..

          Comment


            #6
            Re: Een paar vraagjes

            Als je de verschillende soorten methodes in 1 tent wil vergelijken moet je er wel voor zorgen dat ze allemaal dezelfde afstand tot de verlichting hebben.

            Meer had ik niet toe te voegen

            Comment


              #7
              Re: Een paar vraagjes

              ms92

              *Waar is eigenlijk de boxfan voor? Die ventilator blaast toch alleen maar lucht in de rondte, wat is het nut?
              ** het nut is dat de boxfan de verse lucht wat je aanzuigd beter verdeeld over je kweekruimte
              bewegende lucht is makkelijker af te voeren voor je afzuig
              ook als je de ventilator boven je planten toppen en je licht laat waaien dan zal je fan je warmte wat je licht uitstraalt een beetje verdoezelen (een ventilator koelt geen lucht is enkel lucht verplaatsen).

              *Moet de afzuiging op de thermostaat?
              jah de afzuiging moet op de thermostaat de thermostaat meet de ruimtelijke tempratuur en naar gelang de tempratuur in je kweekruimte zal jou thermostaat
              betergezecht je klimaat kontroller je afzuiger sneller of langzamer laten blazen
              voorbeeld: je hebt je thermostaat op 26 graden celcius ingesteld maar nu is het een dag extra warm waardoor je kweekruimtelijke tempratuur is opgelopen tot 30 graden celcius dat is dus 4 graden celcius boven de ingestelde waarde nu zal jou afzuiger een signaal krijgen van je klimaat kontroller om harder te gaan draaien en dus sneller de warme lucht uit je tent te halen waardoor het sneller zal afkoelen.
              bijvoorbeeld: je hebt je thermostaat op 26 graden celcius ingesteld maar nu is je lamp uit en zal de temp gaan dalen als de temp onder de 26 graden celcius daald zal jou klimaat kontroller een signaal naar je afzuiger sturen om langzamer te gaan draaien.


              *Heb ik een 'giftent'? Ik heb veel gelezen over slechte tenten met weekmakers. Deze tent specifiek komt van growshoponline.nu
              ** ik heb vaker gehoord over giftenten ;( maar nu heb ik laatst in een draadje gelezen goed schoonmaken met dethol voor je gaat beginnen
              dan zal je daar minder last van hebben.
              ik zelf heb een secret jarden zelfde formaat als wat jij hebt en ben er zeer tevreden over, ik heb geen ervaring met giftenten.


              *Tja de moederplant zou ik wel in de tent erbij moeten zetten denk ik? Ik weet eigenlijk nog niets van moederplanten..
              moeder planten zijn planten die je niet laat afbloeien
              moeder planten staan altijd onder 18.6 verlichting dus zal haar leven lang in de groei
              blijven tot je geen stekken meer nodig hebt dan zet je haar in de bloei of knikker je die weg ghehe
              moeder planten zijn enkel goed voor stekken en na der hand kan je haar laten afbloeien maar persoonlijk zou ik je moederplant niet in de tent erbij zetten want, je wilt de andere planten toch laten bloeien neem ik aan???
              moederplanten zijn vaak grote robuuste planten met veel bladeren en takken.
              ik durf met jou te wedden dat als je een big momma maakt dat je dan geen tent meer hebt voor je andere planten ghehe

              nu lees ik dat je plagron hydro pack a&b hebt
              gebruik je nog meer voeding van plagron ???
              gebruik je ph en ec meters????

              ikzelf gebruik het pakket van plagron ook voor mijn hydro kweek (met dank aan CIAze) en voor de aarde kweek gebruik ik de gehele lijn van canna

              voor meer info over de hydrokweek raadpleeg het forum
              en voor plagron vragen kan je je ook melden bij CIAze
              CIAze is een lid van ons forum tevens is hij vertegenwoordiger van plagron
              dus als iemand wat over die voeding kan vertellen is hij dat wel

              mvg DH

              Comment


                #8
                Re: Een paar vraagjes

                Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Voor m'n aardekweek heb ik een complete set van Atami. Ik heb uiteraard ook een EC en PH meter. Het moeilijkste punt vind ik inderdaad nog wel de voeding, qua instructies zit er meestal alleen en kort schemaatje bij.

                Voor m'n aardekweek gebruik ik Plagron Royalty Mix, dus dat zou de eerste 6 weken goed moeten gaan, of kan ik nog iets toevoegen (enzymen, rootstim)?

                Voor m'n aeroponic en hydrokweek heb ik de A&B.

                Ik kan eventueel ook alles mengen met gedestilleerd water, voor wat meer controle. Echter gedestilleerd water is ook wel vrij prijzig, als je per honderden liters gaat verbruiken.

                Ik had al een plan om gewoon in m'n tent een eigen voedingsschema op te hangen met:

                Week 1, 2, 3, etc.
                Ph(5,6) EC(2,2) Aarde Niks niks Rootstim
                Ph (14,0) EC(0,1) Hydro A&B Enzymen
                Ph(14,0) EC(0,1) Lucht etc.

                Bij wijze van spreken dan, ph twv een loogoplossing zouden ze niet zo leuk vinden .

                Ps.

                Ik moet alleen stoppen met zoveel verschillende bronnen lezen, want over elk puntje is wel een discussie qua PH, EC waardes en voeding.

                Comment


                  #9
                  Hier een filmpje van de complete opstelling.

                  http://www.youtube.com/watch?v=Pa1AK...layer_embedded

                  nog een filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=Jy5CjsxMgAE

                  Ik ben er bijna helemaal uit, op het voeding en lichtschema na. Lastig, al die bronnen.

                  De zaadjes hebben de eerste 24u in het donker gestaan, toen 48u 600w licht. Nu staan ze op 600w 18/6. Ik lees steeds wat anders, dus welke PH en EC moet ik bijhouden voor elk van m'n groeimethodes, en welke voedingsschema's? Ik heb natuurlijk wel een los blaadje erbij gekregen, maar het is vrij onduidelijk..

                  Lichtschema neem ik aan dat dat gewoon 6 weken 18/6 is en daarna 3-4 weken 12/12.
                  Last edited by Jointjedraaien; 13 October 2009, 11:27.

                  Comment


                    #10
                    Re: Een paar vraagjes

                    Normaal is 2 tot 3 weken 18/6,daarna zo'n 9 weken(bloeitijd van je plant)op 12/12.
                    Voor juiste ph en ec moet ik je helaas weer aan een ander over laten.

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: Een paar vraagjes

                      Oh, ik dacht dat het gemiddeld 6 weken groei en 4 weken bloei was?

                      Comment


                        #12
                        Re: Een paar vraagjes

                        Het geschatte aantal weken bloei staat altijd op de verpakking van da zaadjes vermeldt,
                        Ik ben er nog geen tegengekomen die minder dan 6 weken nodig heeft.
                        Misschien handig om je eerst in de wietplant te verdiepen alvorens je een dergelijk project opstart.

                        De groeitijd is iets wat je zelf bepaald door te bedenken wat je van je plant wil,
                        Wil je korte,kleinere planten(bijv.ivm de beschikbare ruimte)laat je kort- of niet voorgroeien,
                        Heb je wat meer tijd en ruimte laat je wat langer voorgroeien.

                        Zie net weer hoe veel potten je hebt,een paar dagen voorgroeien is voor jou voldoende.

                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: Een paar vraagjes

                          Ik heb een indoor mix.

                          Het gaat eigenlijk niet om de cannabis sativa plant, maar om de vergelijking tussen verschillende groeimethoden.
                          Last edited by MS92; 10 October 2009, 19:47.

                          Comment


                            #14
                            Re: Een paar vraagjes

                            Je hebt in ieder geval wel een leuke plant uitgekozen

                            Maar zoals hierboven al staat. Ik zou niet veel weken gaan voorgroeien, die plantjes groeien als kool, straks staat je hele hok vol.

                            Comment


                              #15
                              Re: Een paar vraagjes

                              Ik heb net een 50liter oplossing gemaakt op 6,4pH, en gemeten EC op 20graden celcius was 1,5 millisiemens, is dit zo ongeveer goed?

                              Ik zal dan wel 4-5 weken voorgroeien, en daarna gaan afbloeien.
                              Last edited by MS92; 14 October 2009, 18:16.

                              Comment

                              Bezig...
                              X