Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek

    Korting op 420shop
    Ben al een tijdje bezig met mijn eerste kweek. Dat word wel eens tijd na 15 jaar shoppen

    Heb zaadjes gekocht. White skunk en 4-Way. Van elk heb ik twee ontkiemt in de vensterbank op wat natte watjes en ze daarna in potjes gestopt met gewone potgrond. Na twee weken heb ik een aantal dingen aangeschaft.

    Homebox kweektent 120-120-200, 600watt Philps lamp met mokerslagkap. Koolstoffilter met afzuiging, thermostaat met fancontrol en een tijdklokschakelaar. Voeding voor groei en voeding voor bloei en Rhizotonic. Speciale potgrond uit de growshop en 20 liter potten.

    Eerst was het veel te heet en sommige blaadjes trokken krom maar dat heb ik opgelost door 2 ventilatoren erin te hangen. Nieuwe blaadjes groeien prima. Ook de luchtvochtigheid was een probleem. Bleef zo rond de 10-15. Heb hiervoor een mistmaker aangeschaft en zet bakjes met water en natte handdoeken in de tent. Nu is de lv 35-60. Temperatuur met licht aan is 27-30 graden en met licht uit 16-15.5
    Attached Files
    Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 17:14.

    #2
    Re: 1ste kweek

    Die temp als het licht aan is, is wel wat van de hoge kant.
    tussen de 21-27 zou perfect zijn denk ik.

    Nou de start is gemaakt, ik volg je

    Peace

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek

      het groeit erg snel allemaal. Deze foto's zijn van vandaag, dag 13 in de tent
      Attached Files
      Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 17:14.

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek

        zou toch nu wel bijna moeten kunnen zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn of zie je dat pas als ik ze in de bloei ga zetten?

        zal de afzuiger iets hoger zetten maar veel kouder krijg ik het bijna niet
        Attached Files
        Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 17:14.

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek

          Goe bezig!

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweek

            Vandaag dag 17, eigenlijk gaat alles naar wens. Ze groeien nog steeds als kool en heb ook geen problemen.

            Temperatuur is de afgelopen dagen 17 graden met licht uit en 26,5- 28 graden met licht aan
            Lv is gemiddeld 40 (35-60)

            Mijn gevoel zegt dat het tijd is om de klok op 12/12 te zetten of ben ik te vroeg?
            Ze zijn nu 14 dagen voorgegroeid en 17 dagen in de tent, dat maakt ze een maand oud.

            In de bloei zetten? Pas dan kan ik zien of het vrouwtjes zijn toch?
            Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 17:14.

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweek

              yup zet die maar in bloei, die groeien de eerste 3 weken nog verder
              sommige zelfs nog in de bloei.

              grtz

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweek

                Gisteravond de lamp op 12/12 gezet. Vandaag, dag 18, eerste bloeivoeding gegeven (Terra Flores). Ben benieuwd wanneer ik verandering zie. Ik heb geduld

                Uit 1 pot, 20 liter, groeit een hele lange wortel van een cm of 30. Deze groeit onderuit het gaatje in de pot en ligt in de bijbehorende lekbak. Is dit schadelijk voor de plant of gewoon laten zitten en groeien?

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste kweek

                  zien der mooi uit goed besig
                  en over de wortel weet ik niet veel maar denk wel laten zitten

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweek

                    Geef je water langs boven of langs onder?
                    Als er meerde wortels uit beginnen komen betekent dat ze de pot hebben volgewortelt.

                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste kweek

                      is dat niet de dinges, de penwortel ofzo van een plant? die die diepst zoekt achter water? goh denk op zich dat dit niet zoveel probs gaat geven. zelf nog niet meegemaakt, wel al verschillende wortelhaartjes die vanonder uit m'n pot komen maar das dan ook al.

                      rustig met de bloeivoeding, laat die eerst in bloei geraken, dat gebeurt immers niet van wanneer je de klok op 12x12 zet. het duurt toch nog wel weekske voor die zich aanpast naar bloeiperiode. als de planten mooi volgroen staan hebben die momenteel nix te kort.

                      keep it up!

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste kweek

                        Geef water "gewoon" bovenlangs. Wat is het verschil precies? De wortel is al zo lang dus steekt er al een tijdje uit denk ik en laat m maar gewoon zijn gang gaan. De plant ziet er verder goed uit.

                        Denk inderdaad ook dat dit de penwortel is. Maar is het ook verspilde energie van de plant nu hij wat rondjes groeit onderin de bak? Zal nog wel even een foto plaatsen

                        Comment


                          #13
                          Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 16:56.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste kweek

                            Hij groeit al aardig vol, kan al moeilijk achterin de tent komen. Hoop wel op nog 1 of 2 vrouwtjes anders lijkt het straks zo kaal
                            Attached Files
                            Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 17:14.

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste kweek

                              even voor het geval iemand het vraagt, die ventilator blaast achter de potten langs zodat hij de mist van de mistmaker die in het midden staat rondblaast. Er ligt hier een handdoek over omdat hij nog uit staat en anders brand de lamp er misschien in... zal m nu aanzetten
                              Er hang boven deze ventilator nog eentje die onder de lamp doorblaast
                              Temp op dit moment 27,3 en lv op dit moment 53

                              Comment

                              Bezig...
                              X