Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede ph waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    goede ph waarde

    Korting op 420shop
    hallo,

    Had een simpele vraag denk ik lees zoveel over PH maar wat is nu de ideale ph waarde om te telen.en wordt ph hoger of lager na voeding aan water toe te voegen?
    hoe hoger het nummer hoe zuurder toch?
    en hoe verhoog of verlaag je je ph

    hallo lezer,

    heb sjdr80 400w afz 400m3 met fann contr, en 400 filter
    en vraag me af wat het beste is deze volledig vullen met aarde 20cm of zo,potten gebruiken en hoeveel liter.

    Of hydro en hoe matten kunnen niet gewoon op bodem liggen tooch?
    Last edited by westport; 5 October 2009, 12:53.
    Geniet van iedere dag!!

    #2
    Re: goede ph waarde

    De zuurgraad wordt weergegeven in de vorm van negatieve logaritmen met als grondtal 10. Een neutraal medium heeft een PH van 7. (tien tot de macht 0 = 1) De eerst volgende hele stap is een PH van 6. Een PH van 6 is factor 10 zuurder dan een PH van 7 (10 tot de macht min 1 = -10). Een PH 5 is honderd keer zuurder dan een PH van 7 (tien tot de macht min 2 = -100). Voor basen geldt hetzelfde met dien verstande dat deze worden weergeven met positieve logaritmen, wederom met het grondtal 10.
    Een medium wordt zuurder door er zuur (fosforzuur bijv.) aan toe te voegen. Een medium wordt basisch door er een base (loog) aan te te voegen. Als je een medium te zwaar hebt afgezuurd kun je dat niet meer corrigeren door een base toe te voegen: je moet dan gewoon opnieuw beginnen of extra water toevoegen.

    Xtreme
    Last edited by Xtreme; 5 October 2009, 17:47.

    Comment


      #3
      Re: goede ph waarde

      Hier vind je alles over PH : PH zuurtegraad
      Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2010, 03:37.
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: goede ph waarde

        bedankt jongens
        Geniet van iedere dag!!

        Comment


          #5
          ph voedingswater hoger en lager

          Hallo een vraagje,

          krijg ik mijn voedingswater ph omhoog met Soda en

          krijg ik mijn ph omlaag met citroensap?????

          en moet ph+ of ph- van hetzelfde merk zijn als je voeding??
          Geniet van iedere dag!!

          Comment


            #6
            Hallo een vraagje,

            Kanik mijn voedingswater zuurder maken met citroensap(zonder dat planten er dan last van hebben he)?

            Zijn er mensen die dit doen,waarschijnlijk is je ph meestal te hoog toch?



            kan ik ph omlaag krijgen met citroensap, zonder dat ze er last van hebben dan?
            Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2010, 03:38.
            Geniet van iedere dag!!

            Comment


              #7
              Re: goede ph waarde

              Oorspronkelijk geplaatst door jehsd
              kan ik ph omlaag krijgen met citroensap, zonder dat ze er last van hebben dan?
              nooit van gehoord ,maar koop gewoon ph metertje bij alien als je die al dan niet al moest hebben 5.8 pH en 6.0 daartussen geheel je kweek stabiel houden
              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

              Comment


                #8
                Re: goede ph waarde

                heb ph meter en wil ph iets naar beneden dit kan toch wel met citroensap=?
                Geniet van iedere dag!!

                Comment


                  #9
                  Re: goede ph waarde

                  Om je ph lager te maken kan je alle zuren gebruiken, citroen, azijn.... Wordt niet aan geraden.... Waarom niet? Ik heb niet echt een idee. Zal wel iets te maken hebben met de stoffen die er in zitten. Ik deed het nog wel eens met azijn ( paar drupels) heb nu ph min gekocht online growshop ( //groei, salpertezuur //bloei, fosfoszuur) Je kan ook ph mijn vinden bij het tuin centrum, kijk wel even wat er in zit.

                  Oja, kijk wel even of je de meter kan ijken.... Weet je zeker dat het de goeie waarden is... De juiste waarde van het water zou ergens tussen 5.8 tot 6.5 moeten liggen. Ik zelf zorg meestal voor 6.1 tot 6.3 .
                  Iemand anders hier nog een idee over?
                  Last edited by MiChel N; 21 October 2009, 20:26. Reden: te vroeg klaar
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                  Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                  Comment


                    #10
                    Re: ph voedingswater hoger en lager

                    Zie ook je andere post

                    Sommige mensen nemen altijd de producten uit een lijn ( producent ) Ik prbeer dit zelf ook, maar of het echt veel verschil maakt...
                    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                    Comment


                      #11
                      Re: goede ph waarde

                      hoi,

                      Ph meter is pas nieuw heb hem in ijkvloeistof van 7,0 ph en hij gaf 6,99 ph aan dus neem aan dat het dan goed is?

                      Spa water is 6,0 en met voeding 5,9 das oke dus of regenwater
                      Geniet van iedere dag!!

                      Comment


                        #12
                        Re: goede ph waarde

                        Dan zou het goed moeten zijn ja! Ik denk dat je met de 5.9 goed in de buurt komt. Welke voeding geef je? Meet/filter je regenwater ook even voor je het gebruikt.
                        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                        Comment


                          #13
                          Re: goede ph waarde

                          geef voeding van Hesi
                          Geniet van iedere dag!!

                          Comment


                            #14
                            Re: goede ph waarde

                            Hoi,
                            ik denk niet de je een hele kweek op spa gaat geven toch?
                            Regenwater zal ook geen te hoge Ph hebben normaal gezien, buiten bij mij dan, hier gaat die al naar de 7 op
                            Koop vlug een flesje Ph- bloei, groei is niet echt nodig voor de korte periode dat ze op 18/6 staan.
                            Zal goedkoper uitkomen dan een hele kweek op spa

                            Vanaf ik groter kweek dan 11L potten zuur ik gewoon niet af, je hebt buffer genoeg op aarde om overschotten op te vangen.

                            Succes

                            Comment


                              #15
                              Re: ph omlaag krijgen?

                              Ja, maar je hebt natuurlijk wel een pH-meter nodig, om de juiste waarde af te stellen. Dit is niet slecht voor je planten, maar wel goed.

                              lakmoespapier is ook bruikbaar, maar minder precies.

                              Groeten

                              Comment

                              Bezig...
                              X