Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH vraagje

    Korting op 420shop
    Hallo ,

    Ik snap hier iets nog niet , Als de PH in je medium 6,5 is moet je er dan nog de PH van het water bij tellen want die is 8.0 dat zou dan op een totaal komen van 14,5 of is dat alleen van de EC dat je het water er moet bijtellen..

    mvg

    #2
    Re: PH vraagje

    Je moet niks bij elkaar optellen of aftrekken, maar alles uitbalanceren.

    Als je medium ph 6,5 is, zorg je dat je water afgezuurd ook naar 6,5 komt, ditzelfde geldt voor je EC waardes
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #3
      Re: PH vraagje

      Ik snap het even niet meer want ik lees hier in dit topic http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...rde-t7413.html
      Dat je wel je waarde van je water er moet bijtellen , ik vind het een ingewikkeld iets die ph en ec

      Waar zegt deze persoon dan wel dat het moet

      Comment


        #4
        Re: PH vraagje

        ph is de zuur graad van je water

        dat wil zeggen dat een vloeistof met een ph van 5,5 100 x zuurder dan een vloeistof 6,5

        en de ec wil de mate van de voeding bepalen
        bij wijze van spreken voedingswater met een ec van 1 zit er 1 hamburger in het water en bij een ec van 2 zitter er 2 hamburgers in het water dus ook meer voeding.

        maar wat je wilt doen is de ec wekelijks opkrikken dus eerst geef je een hamburgen dan een hamburger en een klein hapje dan geef je een hamburger en een kwart en zo bouw je dat op

        met de voeding stel je de ec af dus halve dosis driekwart dosis
        en met citroen of zwavelzuur stel je de ph af

        je moet eerst de ec in orde brengen en dan je ph afstellen

        Comment


          #5
          Re: PH vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door stef01 View Post
          Ik snap het even niet meer want ik lees hier in dit topic http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...rde-t7413.html
          Dat je wel je waarde van je water er moet bijtellen , ik vind het een ingewikkeld iets die ph en ec

          Waar zegt deze persoon dan wel dat het moet

          hoi stef,

          Het feit dat iemand iets gezegd heeft wil niet per definitie zeggen dat het ook direct zo moet.

          Hoe je het went of keert, het optellen is niet de manier om het te bekijken. Ikzelf gebruik geen ph meters en dergelijke, maar tot zover ken ik het nog wel.

          Stem de waardes op elkaar af, dat is het enige wat ik weet dat klopt


          De EC waardes, staan voor de electric conductivity in je grond/voeding. Met een juiste waarde stimuleer je de mate van voedingsopname van je wortels.
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

          Comment


            #6
            http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurtegraad

            Comment


              #7
              Re: PH vraagje

              maar de ec waarde wat de meter dan aangeeft moet je wel optellen met de ec van je kraanwater wat meestal tussen de 0.4 en 0.5 is
              ik was daar de ec en ph van het medium aan het meten en dat doe je met gedemineraliseerd water en gedemineraliseerd water is de ec waarde 0.0 dus als jij de waarde uit je medium meet met gedemineraliseerd water moet je toch nog wel de ec van je kraantjes water bijtellen anders ga je de mist in met een te hoge ec waarde

              bij mij gaf de meter ph 6.6 aan en een ec waarde van 1.1
              dus dan komt daar nog een een ec waarde van 0.5 bij van ons kraantjes water en dat maakt een ec waarde van 1.6

              Comment


                #8
                Re: PH vraagje

                Ik kan het je vereenvoudigd voorstellen (al is dit niet 100% correct)
                EC-waarde: De waardes optellen
                pH-waarde: Min of meer het gemiddelde van je waardes, afhankelijk van de hoeveelheden.

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Re: PH vraagje

                  Iedereen bedankt voor deze hulp tot zover snap ik het , wat ik nog niet snap is waarom moet je de waarde meten met gedemineraliseerd water als je nadien toch nog je waarde van je water er bij moet optellen kan je dan dat niet doen met je kraanwater dan moet je toch geen rekensommetje meer maken of zie ik het totaal verkeert

                  Comment


                    #10
                    Re: PH vraagje

                    Omdat je zo weet of je meter wel goed werkt .

                    Comment


                      #11
                      Re: PH vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                      pH-waarde: Min of meer het gemiddelde van je waardes, afhankelijk van de hoeveelheden.


                      Jona
                      Jona wil je mij dit eens wat beter uitleggen , ik denk dat je bedoelt met het gemiddelde van je waardes dat je aarde moet nemen uit verschillende potten , maar wat mij onduidelijk is dat je zegt afhankelijk van de hoeveelheden.

                      Comment


                        #12
                        Re: PH vraagje

                        Mja, voor iemand die Wetenschappen gestudeerd heeft klinkt dit heel logisch maar blijkbaar moet ik dit wat beter uitleggen, excuses.

                        Ik zal het vergelijken met een cocktail, het klinkt eenvoudiger. Als je 1 liter fruitsap (oranje) neemt en je neemt 100liter witte vodka (doorzichtig). Zal je mengeling dan eerder oranje of doorzichtig zien?
                        Doorzichtig inderdaad, omdat je van dat doorzichtige goedje veeeeeel meer hebt dan die oranje.
                        Dit even naar ons origineel probleem projecteren: Neem 1L water met pH 1 en ga dit mengen met 100L water van pH 8, waar gaat je UITEINDELIJKE waarde dan het dichtst bij aanleunen? 1 of 8?
                        8 natuurlijk, aangezien je er veel meer van had zal het 'gemiddelde' eerder naar die kant toeleunen.

                        Nog even een illustratie: Je medium heeft een zuurtegraad van 7.5, dus die zou omlaag moeten (je wil pH6). Dan ga je logischerwijze water met water die NOG lager is dan 6 je medium doorspoelen (ander geraak je namelijk nooit aan die 6). Ergens met een pH- aan je water toevoegen bekom je water van pH4 of pH5, daarmee ga je dan je medium spoelen. Wat er chemisch dan gebeurt -als ik me goed herinner van de chemielessen van 5 jaar geleden- is dat de ionen gebonden worden en de zuurtegraad gaat veranderen. Voor het manueel berekenen van die zaken verwijs ik naar de link die ik je reeds gaf in post #6. Het vergt kennis omtrent logaritmische berekeningen, maar je ziet maar wat je er van kan leren .

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: PH vraagje

                          Ok JONA vriendelijk bedankt voor deze ik snap het volledig

                          In verband met de EC meter , ik heb een gewone EC meter nu word er gezegd dat de meter moet worden gekalibreerd op de temperatuur van de te meten vloeistof omdat deze temp gevoelig zou zijn kan mij iemand hier en antwoord op geven wat dat snap ik ook totaal niet

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: PH vraagje

                              thanks men

                              Comment

                              Bezig...
                              X