Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blaadjes groeien niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes groeien niet

    Korting op 420shop
    ik heb een probleemje
    de zaadjes zijn ondertussen al 3 weken ontkiemd
    en het steeltje is al rond de 12 cm
    maar de blaadjes groeien niet de 2de blaadjes blijven zo klein
    kan iemand me helpen
    groetjes

    #2
    Re: blaadjes groeien niet

    vertel eens iets meer over het medium, de verlichting, je temperaturen, luchtvochtigheid, er kunnen namelijk oneindig veel factoren een rol spelen, en evt. een foto zou ook helpen.

    grtzz

    Comment


      #3
      Re: blaadjes groeien niet

      Het zou al helpen als je een foto plaatste van het plantje en de omstandigheden waarin ze groeit.
      De lengte van het plantje wil niets zeggen over of ze het goed doet of niet.
      Blaadjes onderin worden vaak niet heel groot,dus hoeft geen probleem te zijn,maar het zou bijv een te kleine pot kunnen zijn.

      Beter even een foto erbij.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: blaadjes groeien niet

        Als je plant van boven niet groei komt dat vaak door dat hij onder wel aan het groeien is en wortels aan het maken is geef je plant de tijd

        groetjes
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: blaadjes groeien niet

          Waarschijlijk 18 watt tl ,en niet dicht genoeg erop ,kan mij na 10 dagen moeilijk voorstellen dat dit niet groeit te nat en ze nemen niks op en groeien niet of minder dat kan ook !groene groetjes
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment


            #6
            Re: blaadjes groeien niet

            Hoi,

            Denk dat ik hier het zelfde probleem heb. Ik ben nu juist 3 weken geleden begonnen met m'n 5 ontkiemde zaadjes in de grond te steken, heb deze onder 2 tl's van 16w gezet (aangezien ik ff niets anders voor handen had).
            en had ook al wel vermoedens dat er iets niet inorde is, dat ze een beetje achterblijven.
            2 van de vijf hebben hun 3e trap en de 3 andere krijgen deze zowat juist door van dit weekend. Sinds zondag heb ik deze in m'n dr100 gezet op aanraden van een vriend van me. Gisteren hebben ze voor de eerste keer water gekregen met wortelstimulator +- 30cl/ plant.
            Vandaag met wat rond te neuzen op het forum kwam ik dit topic tegen en heb enkele foto's gemaakt om miss een beoordeling over te krijgen.

            grts
            Attached Files
            Last edited by Bangiman; 4 November 2009, 12:56.

            Comment


              #7
              Re: blaadjes groeien niet

              weinig licht geremde opname, kan komen door te weinig licht, de grond ziet niet te vochtig

              hoe hoog hangen je tl's?

              Comment


                #8
                Re: blaadjes groeien niet

                Onder tl was de afstand +- 20cm tot laatst zondag dan heb ik ze in m'n tent gezet onder de hps 400w en deze hangt nu zo'n +-1m boven de plantjes omwille van de warmte zoals je ziet op de foto is de temp wel ok aangezien de afstand van de lamp, heb er wel een luchtbevochter moeten bij zetten want anders is de lv +-40% en nu ronde de 65a70%.

                Comment


                  #9
                  Re: blaadjes groeien niet

                  meet je overigens je zuurgraad ? en is het pot grond offff???

                  is het btw niet handig om je eigen topic te openen, want staan nu iemand anders z'n draadje te volkalken
                  Last edited by Debiel; 4 November 2009, 13:25.

                  Comment


                    #10
                    Re: blaadjes groeien niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bangiman View Post
                    Onder tl was de afstand +- 20cm tot laatst zondag dan heb ik ze in m'n tent gezet onder de hps 400w en deze hangt nu zo'n +-1m boven de plantjes omwille van de warmte zoals je ziet op de foto is de temp wel ok aangezien de afstand van de lamp, heb er wel een luchtbevochter moeten bij zetten want anders is de lv +-40% en nu ronde de 65a70%.

                    20cm was te hoog, je zal ze nu wel zien groeien meet ze nu es en binnen enkele dagen opnieuw

                    PS: laat die 400W elke dag een 10tal cm zakken tot je op 40cm van je plant zit en voor de warmte ga je moeten checken voor een deftige afzuiging
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11
                      Re: blaadjes groeien niet

                      ph ligt rond de 7.5 weet dat dit wa te veel is, heb geprobeert met groene thee maar geraak niet onder die 7.5. De grond is buxus grond is normaal goed voor alle stadia's.
                      En ja zal miss ff een eigen toipc opstarten.

                      Comment


                        #12
                        Re: blaadjes groeien niet

                        Afzuiging heb ik juist geinstalleerd, en is voorzien van thermostaat voor temp.

                        Comment


                          #13
                          Re: blaadjes groeien niet

                          ph ligt rond de 7.5 weet dat dit wa te veel is
                          Is niet wa te veel maar veel te veel. De membranen om je wortel sluiten zich en je plant heeft de grootste moeite om wat op te kunnen nemen. Ik zou eerst die ph naar 6 gaan brengen.

                          Comment


                            #14
                            Re: blaadjes groeien niet

                            wat citroen zuur doet wondere,mits je ph min aangschaft en een ph metertje voor het betere werk

                            Comment


                              #15
                              Re: blaadjes groeien niet

                              let wel , citroenzuur breekt voedingszouten ook af, dus continu zuren met citroenzuur zal tekorten op gaan leveren. vaak wordt citroen zuur enkel in de laatste periode gebruikt om het medium weer gereed te maken voor een nieuwe ronde, ook bij ernstige overvoeding biedt water afgezuurd met citroen zuur snel soelaas.

                              succes

                              Comment

                              Bezig...
                              X