Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

    Korting op 420shop
    Ziekte beelden waar bij het gebruik van Cannabis een verlichting kan zijnAlzheimerAdhd/Add[SIZE="3"]
    - Emotionele wisselingen -
    - Chaotisch / Vergeetachtig
    - Trekt zich graag terug
    - Kan ergens volledig in opgaan
    - Grote passie bij interesse -
    - Een groot voorstellingsvermogen
    - Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
    - Een groot creatief talent
    - Assertief maar onzeker over zich zelf
    - Heeft Humor
    - Blijft op de achtergrond -
    - Laat alles wachten tot het laatste moment
    - Altijd ver vooruit aan het denken
    - Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig
    - Probleem oplossend -
    - Snel afgeleid
    - Concentratieproblemen
    - Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
    - Te veel gedachten -
    - Perfectionistisch
    - Zit vaak te dagdromen
    - Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
    - Voelt zich regelmatig overspoelt
    - Moeilijkheden bij het afwerken van details
    - Problemen bij het luisteren / stilzitten
    - Gaat opruim klusjes uit de weg
    - Niet kunnen plannen
    Ritalin/Concerta en Drugsgebruik

    De combinatie van Ritalin en hasj/marihuana is een lastige.
    Ritalin wekt op, alcohol en wiet dempen.
    Af en toe een lichte blow (maximaal 2 x per week) kan in het algemeen bij Ritalin geen kwaad.
    Maar meer blowen of sterke joints gaan de gewenste werking van Ritalin tegen, terwijl de nadelige effecten van het medicijn (onrust, hartkloppingen, zweten) wel kunnen optreden.
    Ga je vaker blowen, dan krijg je snel problemen met de werking van je medicatie.
    Vooral je concentratie zal het kind/volwassen van de rekening worden.
    Daarvoor in ruil komt dan chaos terug.

    ADD Vrouwen
    De kennis op het gebied van vrouwen en ADD is op dit moment nog erg beperkt en loopt achter op de informatie voorziening voor kinderen en volwassen mannen met ADHD. Er zijn nog weinig onderzoeken naar ADD bij vrouwen geweest.
    Onderzoek richt zich in het algemeen meestal op mannen.
    De noodzaak hiervan blijkt echter steeds groter te worden.
    Vrouwen met ADD vertonen geen hyperactief gedrag. Hierdoor worden veel ADD kinderen over het hoofd gezien. Deze jongens en meisjes leren zich door gebruik te maken van logica, untuitie, inzicht, intelligentie, creativiteit en doorzettingsvermogen, manieren aan om hun ADD symptomen te verhullen.
    Deze positieve en negatieve aanpassingen integreren steeds meer met de persoonlijkheid.
    De ADD symptomen worden als ware bedekt met een deken van gedragspatronen, vaak tegen hoge emotionele kosten. Het resultaat is steeds vaker chronische lichamelijke en emotionele uitputting op volwassen leeftijd.
    Vaak bij vrouwen tussen de 20 en 35 jaar.
    In toenemende mate gaan vrouwen op zoek naar behandeling als ze hun leven niet meer onder controle kunnen krijgen.

    Ze gaan tot diep in de nacht door in een poging "op orde" te komen en worstelen dagelijks met hun verzorgende taken, doorgaande gedachten stroom, slaap tekort, schuld gevoelens en onzekerheid.
    Deze vrouwen krijgen regelmatig een verkeerde diagnose van hun huisarts. (Manisch depressief of Burn-out)
    De AD/HD symptomen worden ook nog eens versterkt door haar hormonale huishouding.
    Vrouwen met ADD moeten er rekening mee houden dat hun dagelijkse uitdagingen tijdens bijvoorbeeld de menstruatie nog groter worden dan dat ze normaal al zijn.
    Of een ADD vrouw nu duidelijk haar hoofd boven water tracht te houden of in staat is dit te verbergen, ze beschrijft zichzelf vaak als uitgeput en overladen.

    Dit wordt vooral lastig als moeder en kind beide ADD of ADHD hebben.

    Taken kunnen dan niet altijd een zichtbaar een begin of einde hebben.
    De problemen die ze alleen al heeft met plannen en structureren van bezigheden, vergeetachtigheid en aangeboren stress maken dat zij naar verloop van tijd geen van beide jobs meer "naar behoren" kan uitvoeren.
    Een vrouw bij wie de diagnose pas op latere leeftijd vastgesteld is, heeft vaak last van depressie verschijnselen en grote onzekerheid.
    Ze is er sterk op gericht om alles onder controle te houden/krijgen en de moed zakt volledig weg wanneer dit even niet lukt.
    Deze vrouwen zijn meer op zoek naar manieren om praktijk gericht te leren omgaan met ADD, dan het vinden van middelen om hun leven emotioneel beter aan te kunnen.

    Deze vrouwen zijn uitermate kritisch op zich, kunnen zich minder goed neerleggen bij de aanwezigheid van een kans of een beetje geluk en neigen ernaar om de lat voor zich zelf erg hoog te leggen.
    De ADD vrouw heeft er veel moeite mee om te accepteren dat zij goed genoeg is.
    Meet jezelf niet af aan anderen, met anders werkende hersenen.
    Aan ieder nadeel zit een voordeel!




    Glaucoom

    Het effect van marihuana op de oogboldruk werd bij toeval ontdekt toen de politie van Los Angeles samen met oogartsen van de universiteitvan Los Angeles een onderzoek deed naar de pupil grootte als gevolg van het gebruik van marihuana in de hoop hierbij personen die zij van het gebruik van marihuana verdachten te kunnen arresteren.
    Het verschil in pupil grootte (een lichte vernauwing) bleek irrelevant, echter er werd een opvallende verlaging van de oogboldruk vastgesteld.
    Met betrekking tot de therapeutische waarde van marihuana bij glaucoom zijn alle rapporten en onderzoek resultaten eenduidig en gelijkluidend:
    Marihuana is zowel in dieren experimenteel als bij humaan onderzoek een goede verlager van de oogboldruk met ten opzichte van de gebruikelijke antiglaucoommiddelen, geringe bijwerkingen.
    Uit dieren experimenteel onderzoek blijkt dat marihuana ook als tinctuur lokaal werkt (b.v. oogdruppels), maar dit heeft nog niet tot vervaardiging van voor mensen bruikbare ophthalmologische marihuana druppels geleid.
    Over de wijze van toediening en dosering is men helaas minder eenduidig: sommige claimen effect met 2 keer 20 mg.
    zuivere THC per dag, andere wijzen de pure THC af als minder werkzaam en raden het roken van 2 keer 1/2 gram marihuana per dag aan.
    Dit geeft aan dat men het wel eens is over de werking, maar dat onderzoek naar een eenduidige dosis respons relatie nog een vrome wens is.
    Opvallend is dat veel publikaties t.a.v. de medicinale werking van marihuana datzelfde manco vertonen.
    Alleen onderzoek gedaan met zuivere THC komt hieraan tegemoet, echter het merendeel van de onderzoekers gaat ervan uit dat de farmacologische werking van THC slechts een deel van de gunstige medicinale werking van marihuana verklaart.

    Glaucoom: Gebruikdosering onbekend, waarschijnlijk is 1 kop thee per dag voldoende of 1 tot 2 haaltjes van een Cannabis sigaret.




    Multiple sclerose MsDat was een Nederlandse wereldprimeurWat is multiple sclerose (ms)
    HerkennenZelf doen
    Wat kunt u zelf doen aan multiple sclerose (ms)?
    Een regelmatig leven kan de klachten van MS beperken.
    Regelmatig bewegen is goed en kan zorgen voor minder vermoeidheid.
    Soms geeft warmte een verergering van de klachten.
    Als dat bij u het geval is, probeer daar dan rekening mee te houden, bijvoorbeeld bij uw vakantie keuze.

    Medicinale cannabis
    Cannabis bestrijdt pijn, spierkrampen en spiertrekkingen.
    De werkzaamheid van cannabis is pas in beperkte mate onderzocht. Cannabis zal daarom pas worden voorgeschreven als reguliere behandelingsmethoden onvoldoende werken of wanneer er te veel bijwerkingen optreden.


    Bron: http://www.mediwiet.info/indexnl.html



    Borderline en CannabisHoe vaak komt het voor?Gaat het over?
    Lange tijd is gedacht dat borderline niet overgaat.
    Maar van de mensen die zijn opgenomen geweest in een instelling blijkt dat na 3 jaar 40% officieel geen borderline meer heeft.
    Het kan goed zijn dat iemand dan nog wel een paar borderline-verschijnselen heeft, maar officieel niet meer.
    Als mensen met borderline ouder worden, worden hun leven en hun relaties toch wat stabieler.
    Hun algemene functioneren verbetert ook.
    Ook het risico op zelfdoding neemt af.

    Mijn eigen mening over cannabis en Borderline
    Borderline en wiet kan het?
    Ja ik SlaapstoornissenSlaapmedicatieMelatonine is een hormoon dat door het lichaam zelf wordt aangemaakt. Het wekt slaperigheid op en verlaagt de lichaamstemperatuur.
    Melatonine is ook zonder recept verkrijgbaar en geeft bijwerkingen als hoofdpijn, keelontsteking, rugpijn en een zwak gevoel.
    Chloralhydraat behoort ook tot deze groep, maar wordt zelden meer meer voorgeschreven vanwege het grote risico op vergiftiging bij overdosering.


    Medicijnen en drugs kunnen elkaars werking versterken of juist verminderenInteractiesRemslaap en CannabisHet is een fase van de slaap waarin de hersenactiviteit in intensiteit toeneemt en de ogen kort en snel bewegen.
    Daarnaast kwam men tot de ontdekking dat dit de fase is waarin men droomt.
    Omdat deze verandering in hersenactiviteit zo verschilt van de andere fasen van de slaap, konden geleerden het inzetten van de REM slaap gebruiken als uitgangspunt voor verder onderzoek op het gebied van onder andere slaapstoornissen

    Iemand die slaapt doorgaat een viertal duidelijk onderscheidbare fasen waarbij de diepte van de slaap steeds toeneemt.
    Na de vierde, diepste slaapfase neemt die intensiteit weer af totdat de REM slaap intrede doet, tijdens welke men ook begint te dromen.
    Wanneer dit gebeurt, sturen de hersenen signalen naar de rest van het lichaam die ervoor zorgen dat de motorische functies uitgeschakeld worden en het lichaam in een soort staat van paralyse terecht komt.
    Dit betekent overigens niet dat men niks meer voelt tijdens de REM slaap. Iemand kan makkelijk wakker worden gemaakt in deze periode en zal zich in dat geval ook meer van de dromen herinneren dan wanneer men wakker wordt tijdens een andere fase.
    Het enige waarin men kan spreken van een paralyse in dit geval, is het compleet bewegingsloos worden van het lichaam.


    Fysiologische effecten Cannabis en Remslaap

    Marihuana is een uitstekende slaapverwekker.
    Een lage dosis verhoogt de totale slaaptijd, maar heeft verder geen effect op de slaap.
    Bij een hoge dosis echter worden zowel de duur van de REM slaap als de oogbewegingen tijdens de REM slaap vermindert.
    De duur van de stage-4 slaap wordt verlengd.
    De hartslag neemt toe tijdens gebruik, met een maximum na 15 minuten. Dit effect neemt toe naarmate de dosis groter is.
    Bij oraal gebruik komt de verandering in hartslag op een later tijdstip.

    Cluster Headache

    Clusterhoofdpijn

    Pijn is lastig, vervelend, zeer irritant en in sommige gevallen bijna niet uit te houden.
    Het maakt niet uit waar de pijn zit, degene die er mee te maken heeft kan daar boekdelen over schrijven.
    Mensen met pijn stuiten vaak op een muur van onbegrip, immers de pijn is van de buitenkant nauwelijks te zien en veel mensen die met pijn te maken hebben, weten het zeer goed voor de buitenwereld te camoufleren.
    Voor degene die met hoofdpijn te maken heeft, komt daar nog een aspect bij; vaak wordt de hoofdpijn gezien als een psychisch verschijnsel en kan, volgens velen, makkelijk verholpen worden met een pijnstiller of een dagje rust. Mensen die echt te lijden hebben onder hoofdpijn weten echter wel beter.
    Psychische factoren kunnen echter een rol spelen, maar in veel gevallen wordt de werkelijke oorzaak van de hoofdpijn niet herkend of gevonden.
    In veel gevallen kondigen aanvallen of clusterperiodes zich aan via zg. prodromale verschijnselen, waarschuwingstekens.
    Dit kan zijn in de vorm van prikkelbaarheid, een onrustig gevoel, tintelingen in en rond de neus, tranend oog, etc.
    Opvallend is het grote aantal mannen in de leeftijdscategorie 17 - 49 jaar.

    Vrouwen hebben over het algemeen te maken met de chronische vorm.
    Overigens kan de episodische clusterhoofdpijn overgaan in de chronische en omgekeerd.

    De gevolgen van clusterhoofdpijn zijn vaak zeer ernstig: geheugen- en concentratiestoornissen, onbegrip van de omgeving, sociaal isolement, arbeidsongeschiktheid.


    Persoonlijke uitleg van Prutser over zijn ziekte en dagelijkse Pijn.

    Hallo iedereen
    Even wat vertellen over m'n ziekte en hoe wiet me er mee helpt.
    Eerst nog even vermelden dat ik al wiet rookte van voor er sprake was van ziek zijn, en dus de stap ook klein was om te experimenteren ermee.
    Zo'n jaar of 6 geleden werd ik meerdere malen per nacht wakker van de pijn in m'n hoofd, nek, tanden en oog aan de linkerkant van het gezicht.
    Het enige wat toen hielp was bewegen, rondlopen, springen,...
    En toen was het nog bijlange niet over, maar ik concentreerde me er minder op.
    Een jointje erbij roken leek me onmiddellijk een goed idee, want wiet bleek een goede pijnstiller te zijn.
    Helaas, het mocht niets of weinig baten, het leek soms wel erger te worden.Dit wees er op dat wiet inderdaad de gevoelens wel eens zou kunnen versterken...

    Dan kwam er een punt van dokters en ziekenhuizen aflopen, pilletje hier, pilletje daar..., niets om hier over te vertellen, het gaat hier over wiet.

    Maar het gewone leven gaat natuurlijk gewoon door en ik stop niet met wiet roken, meer zelfs, ik begin het te kweken.
    Eerst op het gemak buiten, stekje of drie kopen en een beetje prutsen op het balkon, en het blijkt steeds verbazend goed te gaan

    Tot op het punt ik dacht van, waarom eens niet binnen even proberen...
    Samen met een maat een kast gekocht en gemaakt, 600W erin, 20stekjes eronder en over een goed 2 maanden ons eerste binnenwiet...
    Alles goed en wel, maar plots zijn er geen stekjes meer te vinden(waar we trouwens toch nooit de soort van wisten), tja...zaad proberen...

    Weer een wereld die open gaat, al die soorten.
    Nu ben ik altijd tamelijk rap geweest in het kweken, heb nochtans nog nooit een tuin gehad, enkel een koer, maar toch blijkbaar wat groene vingers
    Dus ben ik me meer op sativa soorten gaan toe spitsen.
    Jack Herrer, en een hele verzameling haze mixen (jammer genoeg een onbekende haze) van een breeder hier uit de buurt die gestopt is.
    Er zullen nog een reeks soortjes getest worden, maar ben nog maar een jaar en half bezig met sativa's kweken, en die duren wel iets langer dan 8 weekjes bloei.
    Tot nu toe kan niets tippen aan die onbekende haze( dus met geen andere soort gemengd), Jack Herrer kan ook wel eens helpen, al is deze in mindere mate.
    Nu staat er trouwens een Jack Herrer x Haze in de tent, even zien wat die doet.

    Na 6 jaar van dokter naar dokter te lopen en een hele apotheek te testen, ben ik nu tamelijk in orde en kan weer beter functioneren in de (werkende)maatschappij.
    De juiste pillen staan een beetje op peil, en kan bij een aanval mezelf inspuiten en 10 minuten later geen mens die iets heeft gezien.

    Maar dan het leuke aan het hele verhaal.
    Ik kom bij m'n dokter en moet zoals altijd een cijfer geven op 10 van de geleden pijn de laatste tijd.
    Wel ik gaf 0/10 voor de pijn, maar vermelde er wel bij dat ik nog steeds de ene aanval na de andere deed...
    Dat begreep de beste man niet...hoe kun je nu aanvallen krijgen zonder pijn???
    Wel dokter, ik voel dat m'n tandvlees gespannen staat, maar het doet geen pijn, ik kan moeilijk licht verdragen(net als bij migraine, voor diegenen daar mee vechten weten wel wat ik bedoel...) maar het doet geen pijn, mijn hoofd draait zoals je misselijk bent, zelfs m'n neus loopt zoals bij een aanval , maar het doet GEEN pijn.
    Ik voel me echt wel mottig, maar kan daar toch wat op functioneren.
    Toen vroeg de dokter wat ik deed om dat te voorkomen...
    Ik moest toen toch zeggen dat ik het niet wist...buiten dat ik een beetje veel wiet smoorde misschien???
    Maar daar kon het toch niet aan liggen??? Wiet versterkt de gevoelens toch???
    Maar die wijze man zei dat het wel eens bij persoon tot persoon te bezien was.
    Maar gaf zeker niet te kennen het op voorschrift te geven hoor, neen verre van...
    Maar moest het zeker blijven proberen en er mee testen.
    Zo gezegd, zo gedaan, leek me wel een leuk gegeven zo elke dag mogen roken

    Natuurlijk heb ik me dan ook wat verdiept in de wereld van mediwiet en direct verslagen van cluster headache patienten gaan zoeken op het internet.
    Maar weinig positieve verslagen gevonden waar wiet werkte, hier en daar iemand die geholpen zou zijn door het gebruik van paddo's, maar daar ben ik allergies aan, dus geen optie.
    Na verloop van tijd kwam ik dan bij andere ziektes terecht waar wel resultaat was met wiet, de ene rookte het, de andere verdampte het, sommigen dronken enkel thee.

    In een ander artikel vond ik dan nog een man die beweerde elke dag enkele grammen wiet te roken recreatief en pijne nek kreeg en het niet hielp, maar toen begonnen is met elke avond thee te drinken en geen last meer heeft...

    Genoeg reden om aan de test te gaan, wat googlen, soortjes zoeken en kopen of krijgen van die breeder.
    Nu heb ik ontzettend veel geluk met die onbekende Haze soort van die breeder, want deze werkt vooral al rokend.
    Dus vanaf hier zal ieder die wiet gaat proberen voor medische redenen zelf het test verhaal moeten verder maken, want dat zal bij ieder verschillen...
    Maar komt hier op neer:
    - bij een aanval:
    puur roken, met tabak roken, thee drinken, verdampen,...
    => een pure joint en verdampen werkt bij mij het best, als ik begin te zweten van het goedje dat ik rook/verdamp dan werkt het als een soort verdoving.
    - preventief:
    Jointje voor het slapen gaan, thee, eten.
    => eigenlijk nog niet lang genoeg bezig voor bewijs, de thee moet nog getest worden in een aanval volle periode ( maar deze komt hopelijk niet meer, neen...de vorige keer was de laatste keer dat hij gekomen is... )

    Mijn huisdokter zou me zelfs een mediwiet attest willen ondertekenen als ik wil.

    Mja, weinig zin? Geeft me natuurlijk een steuntje in de rug bij ontdekking van 10 OOGSTKLARE planten(zoals onze mooie wet omschreven is, want je bent enkel strafbaar voor oogstklare planten ) en wij hebben hier geen apotheek uiteraard met wiet.
    Dus hier toch nog even werk van maken...

    Moraal van het verhaal...
    Blijven zoeken naar de juiste soorten en gebruikmethode ervan.
    Bij mij was het een leuke toevalstreffer, van je hobby je medicijn maken.
    Ook mag je er zeker van zijn dat er een homiophatische werking rond de werking van wiet hangt, daar ben ik dan ook nuchter over, maar het werkt toch op me.
    Al is het maar het kweken van de plantjes alleen, de verbondenheid met het product dat je later van die pijn gaat afhelpen, noem het geloof.
    Het is een levensstijl, meer niet.

    Maar nu even een oproep aan andere medische gebruikers, pen even je verhaal neer, open een nieuw topic met jou verhaal.
    Je doet er waarschijnlijk vele mensen een plezier mee

    Mocht er me nog iets te binnen schieten, of het verhaal wat aanpassen zet ik het even in de titel

    Prutser



    Wat is Fibromyalgie?tenderpointsIk ben dus een Fybro Patient en gebruik Cannabis .
    Voor mij geeft Cannabis in de avond rust en ontspanning
    Het maakt dat mijn spieren even kunnen ontspannen en tot rust kunne komen zie het als op laden van je batterij.
    Zonder cannabis of zware pijnstillers is het voor mij onmogelijk om mijn spieren ontspannen te krijgen



    Medicinale cannabis Welke werking heeft medicinale cannabis?
    Momenteel zijn er voldoende gegevens beschikbaar die aantonen dat medicinale cannabis werkzaam is bij :
    Pijn, spierkrampen en spiertrekkingen bij multiple sclerose (MS) of ruggenmergschade
    Misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids
    Misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker, HIV-infectie en aids
    Langdurige pijn van neurogene aard (oorzaak zit in het zenuwstelsel) bijvoorbeeld door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn
    Tics bij het syndroom van Gilles de la Tourette
    Medicinale cannabis geneest de genoemde aandoeningen niet, maar kan helpen de klachten die bij de aandoeningen horen of de bijwerkingen van de medicatie te verminderen.

    Bij welke aandoeningen kan medicinale cannabis de klachten verminderen?Glaucoom, Epilepsie, Reuma, Colitis Ulcerosa , Ziekte van Parkinson, Alzheimer, Migraine, Anorexia, Ziekte van Crohn, Astma, Menstruatiekrampen, ADHD, Angststoornissen, ME/chronische vermoeidheid, Slaapstoornissen, Eczeem/jeuk, Fibromyalgie en daarvoor cannabis gebruiken.
    Gebruik van cannabis voor deze aandoeningen wordt op dit moment echter nog nietIn welke hoeveelheden kunt u cannabis aanvragen?Verkrijgbare soorten medicinale cannabis.Bedrocan:Jack Herrer", "Silver Haze", "Super Silver Haze", "Nevils’Haze", "Sneeuwwitje", of "S per Skunk". Het THC-gehalte is ongeveer 19 %, het CBD-gehalte 0,8 %.
    Bediol:Bedrobinol: Gebruik en dosering van medicinale cannabis. Heeft medicinale cannabis bijwerkingen?Welke verschijnselen kunnen zich voordoen?
    Psychisch effect: meestal geeft het gebruik van medicinale cannabis een prettig effect.
    Men kan een vrolijk gevoel krijgen, wat overgaat in een gevoel van rust en kalmte.
    Dit noemt men wel 'high' worden.
    Daarnaast kan een gevoel van verlies van idee van tijd en ruimte optreden en het beter waarnemen van kleuren en geluid.
    Deze effecten kunnen als vreemd ervaren worden en angst en paniek veroorzaken bij de eerste keer dat de cannabis wordt gebruikt.
    Vaak is dit een kwestie van wennen aan de werking.
    Bij een hoge dosis kan ook een negatief effect op de stemming ontstaan. Er kunnen angst en paniek optreden, rusteloosheid, slapeloosheid en waanvoorstellingen.

    Bij een te hoge dosis THC kan een klontje suiker, een lepel honing, wat citroensap of vitamine c (500 mg) het gevoel van angst, neerslachtigheid of paniek doen verminderen.http://www.volkskrant.nl/archief_gra..._zoals_morfine



    Zo’n 1 op de 20-25 personen van boven de 40 jaar heeft ET.
    De frequentie van de tremor ligt tussen 4Hz en 12Hz.
    Bij ouderen ligt dit voornamelijk in het lagere frequentiebereik.
    De aandoening verloopt progressief, waardoor het uiteindelijk onmogelijk wordt alledaagse zaken als eten, schrijven en autorijden uit te voeren. Cannabis kan helpen Bij deze ziekte lees dit stukje (Ervarings verhaal)
    Deze aandoening, die de meeste mensen pas na hun 40ste krijgen, heb ik sinds mn geboorte en is zich beginnen manifesteren (lelijk woord) rond mn twaalfde..
    Als ik voor de klas stond beefde ik als een rietje in een storm
    Heb toen de hele resem specialisten gezien en de een met al slechter nieuws dan de andere.
    Geloof me vrij, het laatste dat je op je 12 jaar wil horen is toch wel "hum, 50 zal je niet halen,
    40 hopelijk wel nog" gelukkig wist die kerel niet waar hij het over had (de prutser).
    Op voorschrift ben ik toen Inderal 40mg(halfje per dag) beginnen nemen, maar heb daar eigenlijk 5 jaar lang groggy van rondgelopen,
    beefde wel nietmeer maar mn brains zaten precies op speed terwijl al de rest traag ging.

    Veel mensen hebben echt geen begrip voor iemand in mijn situatie en lachen je nog liever uit dan met iets te helpen.
    Veel mensen durven het ook niet te vragen of er iets mis is.
    Veel mensen snappen zelfs de uitleg van het probleem niet.

    Gelukkig is niet iedereen zo
    En ondertussen heb ik toch al een uitleg in mensentaal kunnen verzinnen
    "ik heb overactieve cellen"
    wat eigenlijk de essentie is van alle uitleg hierboven.

    Dan kwam de eerste joint, was toen 17 (wat al laat is tegenover de meesten )
    en heb toen die pillen in de vuilbak gesmeten want wonder boven wonder alles stond stil (aan mijn lichaam dus).
    Ben toen van een hardcore onthouding (geen drank, cigaretten, weed of gelijk wat)
    naar happy gebruiker gegaan, en 2 jaar nadien zelfs beginnen kweken
    Het klinkt mss raar maar het is ongelooflijk hoe goed het voor mij voelt om niet te beven.
    Een "normaal" mens snapt zoiets niet, maar voor mij is dit gevoel een van m'n top 3 zeg maar (right after getting laid and getting a BJ)
    De vijf jaren die volgde op die magische eerste joint waren voor mij een feestje.

    Eindelijk een middel waar overal aan te geraken was (toen toch ),
    waar mn verstand normaal op reageerde en ik was koning te rijk.
    Aangezien ik eigenlijk altijd een vast aantal joints rookte op een avond (3)
    en door het langwerkend (in mijn geval toch) effect van de thc op mijn tremor kon ik de dag nadien perfect doorgeraken.

    Echter na de studies en de stress op het werk zich begon op te stapelen werd hoe langer hoe meer duidelijk dat de weed niet de volledige oplossing was.
    Mss mede door mn koppigheid, ik weiger te blowen voor of tijdens het werk, is tegen mijn principes zeg maar

    Heb toen weer de hele resem specialisten afgegaan (-1) en alle tests opnieuw laten doen.
    conclusie : gewenning is m'n dooddoener en de specialist stelde voor om een andere en nieuwe vorm
    van die verrekte inderal te gebruiken. Of te gaan voor 2 andere opties.

    Dus nu is het inderal retard (wat 'n naam), moet ik 1 van pakken smorgens
    en kom hiermee de hele dag door en als ik thuis kom kan ik er nog een jointje of 2 serveren,
    maar verder is de kous af en mag daar eigenlijk niet over gaan of tzou wel is mn laatste kunnen zijn.
    We hebben het toen ook over mijn medicinaal gebruik gehad en spijtig genoeg is in dit apenland
    het effect van cannabis op tremor simplex nog niet bewezen
    en kan dus hiervan ook geen bewijs krijgen voor de politie je vriend, niet de mijne:p

    Tot daar de nadelen, nu de voordelen (ironisch genoeg zijn er ja)

    Voordeel 1 : heb NOOIT kou, dankzij de overactieve cellen dus
    Ben naar zwitersland geweest en heb de geltsjer aan de Illhorn (of zoiets) in 2 dagen beklommen in een short en trui,
    heb hier zelfs nog foto's van, terwijl de rest me gek verklaarde en bevroor
    Als er vrienden op bezoek komen weten die dat ze best een half uur op voorhand bellen zodat ik mijn verwarming opzet,
    ikzelf heb tot in de koudste winter genoeg aan een trui , pas als het regent of hard stormt neem ik een jas voor buiten te gaan.
    Als ik kou heb (zeg wel als) ga ik naar mn dokter want dan ben ik ziek.
    Koorts gaat bij mij ook in de omgekeerde richting.
    Mn normale lichaamstemperatuur is 36 en bij koorts zakt dit naar 34-35.

    Voordeel 2 : Heb nog NOOIT een vrouw horen klagen.

    No vibrator can outclass me!

    Mss een raar slot van zo'n zware tekst maar in mijn geval moet je de humor er kunnen van inzien,
    anders had ik me al lang geleden door de kop geknald en een statistiek geworden.
    De kans is mss klein, maar zijn hier toevallig nog mensen met deze aandoening?
    Voila bij deze is mn verhaal is met de wereld gedeeld en kan ik hier rustig eentje rollen en paffen

    Dankje Copro dat je zo openhartig wilde zijn over jou ziekte en de baat die je hebt bij cannabis gebruik.
    Last edited by Jointjedraaien; 27 May 2010, 18:07.
    God was never on your side..

    #2
    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

    kleine aanvulling; Gilles de la Tourette (Tourette Syndroom), het heeft een positieve werking op de gemoedstoestand bij Bipolaire stoornissen

    oew wacht heb hier een link met vele(of alle) studies met betrekking tot cannabis http://www.cannabis-med.org/dutch/nav/home-science.htm

    greets KushMasta
    it's his line so only God knows
    Grtz Kush

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

        Idd, wat kneedbare hasj in de bong kan ook wonderen doen.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          ...ADD is een stoornis die in de hersenen plaats vindt.
          Door een gebrek aan bepaalde stoffen wordt de informatie die we van buitenaf krijgen niet altijd even goed verwerkt...

          Comment


            #6
            Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

            Mooie info en duidelijk uit geleg dankje Stoney
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

              Ik gebruik cannabis voor het slapen. Ik heb sinds mijn geboorte al een groot tekort aan melatomine. hiervoor had ik melatominepillen gehad, maar deze werkten na een tijd nietmeer waardoor ik steeds meer ervan moest pakken. Dit is raar want melatomine is een lichaamseigenstof waarbij normaalgesproken geen gewenning kan ontstaan. maar na vele zware en giftige pillen van de doktor te hebben geprobeerd, ben ik maar overgestapt op cannabis. Dit omdat het goed werkt, lang werkt en geen vervelende bijwerkingen heeft. jammergenoeg kan ik geen medicinale cannabis krijgen omdat mijn doktor denkt dat ik het vooral voor genot gebruik. tuurlijk ben ik niet vies van een jointje, maar de hoofdreden voor gebruik is en blijft toch het slapen.

              Comment


                #8
                Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                Fijn dat het voor jou ook zo goed werkt veel mensen hebben er baat bij.

                groetjes Belladonna
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                  Ja ik ben er zelf ook super blij mee, want het werkt goed, en het werkt lang plus, je hebt geen erge bijwerkingen op het effect zelf na dan.

                  Comment


                    #10
                    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                    Ik heb zelf ADD en ik gebruik cannabis recreatief maar ook als medicijn.
                    Ik kreeg medicijnen maar ik geloof niet in chemische producten en koos er dus voor om cannabis te roken.
                    Met Recreatief en medicijn bedoel ik te zeggen wanneer ik met vrienden ben zal ik me best wel stoned blowen.
                    Maar daarbuiten rook ik het op het moment dat ik het nodig heb. Dat wil zeggen wanneer mijn gedachten een belemmering zijn voor mijn doelen. Bijv. Werk. Als ik niet geblowed heb dan kan ik me minder goed concentreren. Dan heb ik ook minder zin om dingen te doen. Ik heb juist het gevoel dat ik dingen wil gaan doen als ik heb geblowd.
                    Want juist als ik vrij ben en als ik vakantie heb dan blow ik juist minder, omdat ik dan mijn gedachten op de vrij loop kan laten en geen moeite hoef te doen me daar uit te halen.
                    Why drink and drive when you can smoke and fly

                    Comment


                      #11
                      Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                      Ik heb ook ADD en gebruik Ritalin en in de avond voor de rebount en om te kunnen eten cannabis in overleg met de psy en ik heb er ook baat bij.

                      groetjes Bella
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                        grtz, firstoff zeer mooie topic belladonna

                        het groene kruidje heeft mij ook al veel geholpen wat pijn, en kwaaltjes betreft

                        - astma geen last meer van snachts wakker worden met longen die praktisch bijna toe zitten
                        - adhd (nooit op getest geweest maar ik heb wel de nodige aantal symptomen) vroeger heel druk en nu totaal niet meer, tenzij ik 2 dagen niks te roken heb
                        - zware rugpijn(aangezien ik lange uren moet werken) niet geheel weg maar toch al veel minder/ niet meer constant last van met momentjes
                        - zeer onzelfzeker - wat mij betreft maakte wiet mij veel socialer in vele aspecten en heeft zeker geholpen in me hedendaags zelfbeeld.
                        - oververmoeidheid (soms zelfs zo erg zoals je bij een zware griep hebt) ik word snachts niet meer wakker door de kleinste dingen en heb dus een goeie nacht rust


                        peace,, skunker

                        Edit: voor de rugpijn heb ik wel indica nodig, maarja coffeeshops tegenwoordig is pure indica niet te vinden dus zelf maar zaadjes gekocht en in de praklijk(na veeel foutjes) geleerd hoe het wel moet
                        Niet geblowd, Niet geleefd

                        Comment


                          #13
                          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                          Oorspronkelijk geplaatst door skunker View Post
                          Edit: voor de rugpijn heb ik wel indica nodig, maarja coffeeshops tegenwoordig is pure indica niet te vinden dus zelf maar zaadjes gekocht en in de praklijk(na veeel foutjes) geleerd hoe het wel moet
                          Misschien dat hasj roken een oplossing is. Aangezien dit in principe gemaakt wordt van de indica plant.
                          Rook het puur in een bong of vaporizer en je zal er een prettig effect van hebben.
                          Why drink and drive when you can smoke and fly

                          Comment


                            #14
                            Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                            ik neem cannabis wegens me bordeline, antisocial, en eetstoornis (gewichtsverlies) en slaapstoornis en spanningen (kalmerende werking)



                            ik gebruik maar 1gram per dag (in de avond uure)
                            Last edited by Vadertje; 28 July 2011, 21:59.
                            sigpic

                            Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                            Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                            Comment


                              #15
                              Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                              ik heb zelf adhd en heb gemerkt dat cannabis beter op mij werkt dan retalin
                              het heeft mijn leven in veel opzichten geholpen
                              greetz John L

                              Comment

                              Bezig...
                              X