Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Direct in bloei zetten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Direct in bloei zetten?

    Korting op 420shop
    Goedendag,

    Ik heb thuis een kast ter beschikking waar ik de volgende planten (white widow, white rino, arjan's haze #1, arjan's haze #2, AMS, the church) maximaal 55cm hoog kan laten worden. Ik heb nog niet veel ervaring met binnenkweek en kan het antwoord ook niet echt vinden op de volgende vraag:
    Kan ik niet-autoflowerende planten ook direct als ze ontkiemen in de bloei zetten? of kan ik ze beter eerst nog 1 of 2 weken in de groei zetten? Het gaat me er namelijk om, om een minimale hoogte te behalen. Of zullen ze sowieso hoger dan 55cm worden...

    Oja: voor de belichting gebruik ik 130(23)W spaarlampen met kleurcode 827. een lamp per 0,10 vierkante meter. 1500 lumen per lamp dus 15.000 lumen per vierkante meter.

    Alvast bedankt voor een antwoord

    #2
    Re: Direct in bloei zetten?

    lamp laag houden, direct in bloei kan , je kunt ook met toppen wat hoogte sparen

    lees eens wat microkweekversalgen door, veel van jouw vragen zullen daar worden beantwoord

    succes

    Comment


      #3
      Re: Direct in bloei zetten?

      Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
      lamp laag houden, direct in bloei kan , je kunt ook met toppen wat hoogte sparen

      lees eens wat microkweekversalgen door, veel van jouw vragen zullen daar worden beantwoord

      succes
      Kort en krachtig Ik heb wel naar topics gezocht met eenzelfde soort probleemstelling, maar kweekverslagen had ik idd nog niet geprobeerd, ik zal wel even aan t lezen

      Comment


        #4
        Re: Direct in bloei zetten?

        arjan's haze kan uitschieten en groeid lang door dus hou er rekening mee
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Direct in bloei zetten?

          hoi effe vragen als je kijkt naar de foto is bij het ontkiemen de zaadschelp eraf gevallendie lag zo losgeweekt dat ik streelde en oops eraf,ik persoonlijk vond het raar dat het laagje dat in de schelp hangt die net ernaast op de foto ligt er appart is afgehaald en hoop er niks mis mee is! zou dit een normale plant worden?

          Je kunt je planten dwarfen dit wil zeggen de planten na 2 tot 4 dagen groei na het ontkiemen meteen op 12/12 zetten. de planten groeien dan nog zoon twee a drie weken door voordat ze in bloei schieten. Gezien je beperkte hoogst is toppen fimmen knakken buigen en lst waarschijnlijk een must.

          Je haze soortjes zijn sativa's die willen nogaleens wat langer doorgroeien in de bloei.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Direct in bloei zetten?

            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Je kunt je planten dwarfen dit wil zeggen de planten na 2 tot 4 dagen groei na het ontkiemen meteen op 12/12 zetten. de planten groeien dan nog zoon twee a drie weken door voordat ze in bloei schieten. Gezien je beperkte hoogst is toppen fimmen knakken buigen en lst waarschijnlijk een must.

            Je haze soortjes zijn sativa's die willen nogaleens wat langer doorgroeien in de bloei.

            Grtz
            Oke oke, Mijn planten hebben in de breedte een ruimte van 20 bij 20cm, ook niet al te groot, dus welke van de bovenstaande methodes kan ik het beste gebruiken om de groei in de breedte ook minimaal te houden? (ja hoogte en breedte beide beperken lijkt misschien wat te veel gevraagd ). En stel ik zet ze drie dagen na ontkiemen in de bloei, na hoeveel dagen kan ik dan het beste 1 van de bovenstaande methodes uitvoeren?

            Comment


              #7
              Re: Direct in bloei zetten?

              Gezien je beperkte breedte is toppen en fimmen geen goede optie. je plant zal na deze acties de breedte in gaan en dat wil je niet. Blijft alleen nog buigen knakken en lst over.

              LST pas je vanaf node 4 al toe, je lijd de plant met behulp van elastieken of ijzerdraden horizontaal rond je pot.
              hier een mooi voorbeeld van lst in een microkast http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...cro-t5266.html

              Buigen en knakken is meer een noodoplossing als je toppen toch tegen je lamp dreigen te groeien. Je buigt of knakt dan de stengel op 2/3 van de hoogte en legt deze horizontaal. de plant zal de volgende dag de schade al hebben hersteld en zal weer naar je lamp groeien. het horizontale deel is dan je hoogte winst. Bijkomend voordeel van deze methodes is dat je veel meer lichtdruk op je zijtoppen krijgt waardoor deze ook beter ontwikkelen.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Direct in bloei zetten?

                Zeer duidelijk, bedankt

                Ik denk dat ik als test even een indica soortje ga dwarfen in mijn kast, kijken hoe hoog die wordt onder de omstandigheden. Als het dan aan de krappe kant wordt zal het in de toekomst met die sativa's dus waarschijnlijk niet lukken en zal ik op het hele zootje LST toepassen.

                Comment

                Bezig...
                X