Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond

    Korting op 420shop
    Mijn kweek van Amnesia, heb ik maar opgegeven.

    ik ben er al snel achtergekomen dat het erg moeilijk is om wietplanten te kweken. Ik heb veel beginnersfouten gemaakt maar binnenkort ga ik het opnieuw proberen.

    de problemen waren:
    -te lage LV
    -potgrond niet voor bevochtigd
    -meerdere malen wortel stimulator
    -te vroeg voeding gegeven
    -Het grootste probleem was de PH waarde. ik heb wel de PH van het water gemeten maar helaas voor ik de voeding toe had gevoegd.

    Nu als ik opnieuw het hokje opstart wil ik vanaf het begin perfect werken. Dus al vanaf het moment dat ik de stekjes haal tot het moment dat ze in de grond gaan heb ik op het internet nog niet veel kunnen vinden mijn vragen zijn dan dus het volgende.

    * als ik de stekjes plant moeten ze dan meteen dag of nacht hebben. wat is het beste?
    *welke aarde kan ik het best gebruiken en hoe kan ik doe voor behandelen zodat ik zeker perfect bezig ben? ik heb veel gezien van cocos en dergelijke erdoor te mengen. wat is het beste?
    * moeten ze de eerste dag al wortel stimulator krijgen?

    *dus eigenlijk vanaf het halen van de stekjes tot hun eerste groeivoeding, is wat mij niet helemaal duidelijk is.

    *kan iemand mij een link geven over PH waarde en hoe de PH 100% af te stellen?
    Last edited by Growgroentje; 22 November 2009, 17:14.

    #2
    Re: potgrond

    Growgroentje

    - Je stekken moeten dag hebben
    - de perfecte mengeling bestaat niet, alles hangt af van waar je mee start
    wat voor potgrond heb je, arme zaai en stekgrond, verrijkt met meststoffen (zo ja welke) wel of geen andere aditieven.
    - best de eerste dag de stekpluggen laten trekken in wortelsimulator
    - ph waardes => search functie

    Lees, zoek en leer

    Comment


      #3
      Re: potgrond

      Ok je haalt je stekken op in een gewortelde toestand. Deze stekken komen van onder 24 uur licht. Om ze wat te chillen verpot ik ze en zet ze dan een nachtje in rust tot ik me lampen aansteek wat voor mij dus 18.00 uur is. Een paar uur donker kan helpen om ze wat rust te gunnen zodat ze niet te veel stess hebben in het begin. normaal laat ik ze 1 cyclus op 18/6 en dan gelijk 12/12. de eerste 20 dagen groeid hij toch door.

      Je medium is een eigenkeus en ik ken mensen met goede kweken op aarde en op cocos zelfs op hydrokorrels en allerhande andere mediums. Maar voor beginners vind ik aarde of coco's het beste. om zeker te zijn zonder E.C.-meter om niet te overvoeden altijd het min. meegeven en veel naar je planten kijken.

      ik geef me medium een max. aan wortelen een min. aan voeding(op cocos) 10 dagen voordien. Ook laat ik het medium aarde of cocos uitdrogen en dan stek erin en weer wortelstimulator die ik meegeef samen met enzymen tot einde kweek.

      en over ph waarde eens deze links lezen :

      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...uit-t6126.html

      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...den-t4135.html

      Comment


        #4
        Re: potgrond

        Plaats gewoon eerst je stekken in een light-grondje of stekkengrond laat die daar ongeveer 2weken in staan dan kan je verpotten naar een bat-mix dan 5weken later ongeveer maar langzaam beginnen bijvoeden. Ervoor moet je niets bijvoeden enkel regenwater geven of afgezuurd water.

        Telkens bij verpotten geef je 1 dosis rhizotonic of wortelstimulator.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: potgrond

          Oorspronkelijk geplaatst door copro View Post
          Growgroentje


          - de perfecte mengeling bestaat niet, alles hangt af van waar je mee start
          wat voor potgrond heb je, arme zaai en stekgrond, verrijkt met meststoffen (zo ja welke) wel of geen andere aditieven.
          - best de eerste dag de stekpluggen laten trekken in wortelsimulator


          Lees, zoek en leer
          Bedankt hoor voor je reactie.

          Ik heb ditmaal gewone potgrond gebruikt. Ik heb niet gekeken wat er in zat aan voeding omdat ik er totaal geen verstand van heb. ik heb in een winkel gewoon potgrond gekocht met perliet. Het was de duurste die er was dus ben ik er van uitgegaan dat het ook de beste was.

          wat gebruik jij?

          Comment


            #6
            Re: potgrond

            Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
            Plaats gewoon eerst je stekken in een light-grondje of stekkengrond laat die daar ongeveer 2weken in staan dan kan je verpotten naar een bat-mix dan 5weken later ongeveer maar langzaam beginnen bijvoeden. Ervoor moet je niets bijvoeden enkel regenwater geven of afgezuurd water.

            Telkens bij verpotten geef je 1 dosis rhizotonic of wortelstimulator.
            *Het verpotten van de planten, brengt dat niet veel stress met zich mee?
            *Jij zegt een licht-grond-je, wat versta jij er onder? wat zit er niet in die grond wat er in andere grond wel zit?

            Ik heb namelijk waarschijnlijk bij mijn vorige mislukte kweek stekgrond met perliet gebruikt. zou dat fout kunnen zijn gegaan aan de kweek?

            Comment


              #7
              Re: potgrond

              Ik lees net dat het mogelijk is de stekjes in een vloeistof te zetten met wortelstimulator. Ik kan me voorstellen dat het de stekjes goed zal doen, enkel resten mij dan nog een aantal vragen over.

              *Moet ik die vloeistof op temperatuur houden?
              *Hoe lang laat men die in het vloeistof staan voor het stekje word gepland?
              *hou je je dan aan de maximale hoeveelheid wortelstimulator, dat staat
              aangegeven op de verpakking?
              *moet ik de stekjes dan nog wortelstimulator meegeven nadat ze zijn geplant?

              bijvoorbeeld:
              ik haal mijn stekjes ik zet ze in het water met wortelstimulator. Als ik ze plant in het medium moet ik de stekjes 200ML water geven. Wat ik me dan afvraag.'moet ik nu nog altijd wortelstimulator mee geven met het water?

              Comment


                #8
                Re: potgrond

                wooow veel vragen in eens ok hier komt het :

                als je je stekjes in een tas met 200ml of meer aan water en de wortelstimulator hoeveelheid op de doos. Als je dit binnen doet dan is het zoals met bloemen maar als je een warmte-matje heb gaat het mischien wat vlugger. Wanneer je het eerste worteltje zie voorzichtig uitplanten in je medium en wortelstimulator. Het beste is je medium te begieten als je je stekjes in het water zet met wortelstimulator. Dan pakken ze onmiddelijk aan dan geen water geven tot ze wat droger zijn zon 2 a 3 dagen dan voorzichtig water met wortelstimuloter meegeven en mischien al een min aan voeding.

                hopelijk ben je nu wat geholpen. Ik doe het altijd zo en is nog nooit mislukt dus succes hoor. Laat maar eens iets weten of zien.

                Comment


                  #9
                  Re: potgrond

                  Oorspronkelijk geplaatst door Growgroentje View Post
                  *Het verpotten van de planten, brengt dat niet veel stress met zich mee?
                  *Jij zegt een licht-grond-je, wat versta jij er onder? wat zit er niet in die grond wat er in andere grond wel zit?

                  Ik heb namelijk waarschijnlijk bij mijn vorige mislukte kweek stekgrond met perliet gebruikt. zou dat fout kunnen zijn gegaan aan de kweek?
                  -Verpotten brengt misschien lichtjes stress mee maar is zeer voordelig voor de wortelgroei en denk je dat een buitenplant ook nooit geen stress heeft door de wind en dergelijke? Je moet proberen je plant zo weinig mogelijk te stressen maar het is nog steeds een van de sterkste planten dus moet je niet bang zijn zo snel gaan ze niet in herma schieten of dood gaan.
                  -Met een light grondje bedoel ik een grond die niet voorbemest is, dus geen voeding/mest
                  -dat was zeker de oorzaak niet
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: potgrond

                    Oorspronkelijk geplaatst door Growgroentje View Post
                    Ik lees net dat het mogelijk is de stekjes in een vloeistof te zetten met wortelstimulator. Ik kan me voorstellen dat het de stekjes goed zal doen, enkel resten mij dan nog een aantal vragen over.

                    *Moet ik die vloeistof op temperatuur houden?
                    *Hoe lang laat men die in het vloeistof staan voor het stekje word gepland?
                    *hou je je dan aan de maximale hoeveelheid wortelstimulator, dat staat
                    aangegeven op de verpakking?
                    *moet ik de stekjes dan nog wortelstimulator meegeven nadat ze zijn geplant?

                    bijvoorbeeld:
                    ik haal mijn stekjes ik zet ze in het water met wortelstimulator. Als ik ze plant in het medium moet ik de stekjes 200ML water geven. Wat ik me dan afvraag.'moet ik nu nog altijd wortelstimulator mee geven met het water?
                    Die stekjes die jij koopt zijn normaal al beworteld, men dompelt een zelfgesneden stek zonder wortels in een wortelhormoon voor men het in het medium steekt maar dit is niet van toepassing voor jou.
                    Enkel bij het verpotten moet je wortelstimulator bijgeven. Je maakt gewoon je verse potgrond nat met je water waar wortelstimulator inzit
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X