Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alternatieven voor zaai- en stekgrond?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alternatieven voor zaai- en stekgrond?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vraag me af of het per se nodig is dat ik zaai- en stekgrond koop. Ik heb begrepen dat de voedingsstoffen in potgrond er voor zorgen dat de wortels niet goed ontwikkelen omdat ze de voedingsstoffen zonder moeite verkrijgen.

    Ik ben vandaag langs geweest bij mijn lokale tuincentrum en die hadden geen zaai- en stekgrond. Ik ga morgen nog even langs de boerenbond, maar ik vrees dat die alleen 20 liter-zakken voor een hoge prijs of zelfs helemaal niks hebben.

    Nou heb ik op meerdere fora gelezen dat een mix van potgrond en scherp zand (ook wel zandbakzand) ook als zaai- en stekgrond kan dienen. De verhouding hiervan zijn echter op elk forum verschillend, waarvan 1 deel potgrond op 2 delen zand of 2 delen potgrond op 1 deel zand de meest voorkomende zijn.

    Ik heb in de boerenbond wel potjes met wortelstimulators voor een redelijke prijs zien staan maar ik denk niet dat dit de voedingsstoffen uit de potgrond "filtert"..

    Iemand die hier meer over weet?

    Sandos

    #2
    Re: Alternatieven voor zaai- en stekgrond?

    Hee Sandos is dit geen dubbelpost?
    Heb je vraag beantwoord in je andere topic.

    Grtz
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #3
      Re: Alternatieven voor zaai- en stekgrond?

      Ja, ik heb het topic op beide infoboards gepost om van wat meer antwoord gegarandeerd te zijn, aangezien ik het redelijk snel moet weten.

      Comment


        #4
        Re: Alternatieven voor zaai- en stekgrond?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sandos View Post
        Ja, ik heb het topic op beide infoboards gepost om van wat meer antwoord gegarandeerd te zijn, aangezien ik het redelijk snel moet weten.
        node voor node van klein naar groot
        LST LEMON SKUNK VERSLAG

        Comment


          #5
          Re: Alternatieven voor zaai- en stekgrond?

          Dacht al dat ik dubbel zag. Vragen dubbel posten word idd niet gewaardeerd!!!

          Als je je potgroend goed uitzeeft en eventueel mengt met 1/3 deel scherpe zand of speelzand heb je een prima stekgrond. stekgrond moet arm zijn. de scherpe zand helpt overigens ook bij het afwerpen van de zaadhoes.

          Grtz

          Comment

          Bezig...
          X