Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ec waarden???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ec waarden???

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Heb vandaag een ec meter besteld en zit nog met paar vraagjes! Mijn grond is 400us/cm wat zegt de ec meter bij deze waarde???? (uS is microSiemens) wat is die 1,3 dan??


    Als ik bijvoorbeeld een jerrycan van 10 liter aanmaak met voeding en alles in, ik meet de ec en de ph en maak deze zoals het moet zijn( 1,3 en 6,0), zijn deze waarden dan na 3 of 4 dagen in de jerrycan te zitten nog hetzelfde?

    Is 1,3 de goede ec waarde of kan een plant een hogere ec verdragen naarmate ze groter wordt.

    Wat is de goede ec waarde,en wat meet je eerst als je voedingswater begint te maken,anders ben je uren voedingswater aan het maken!

    Hoop op tips!!!

    Groetjes,
    Last edited by jehsd; 29 December 2009, 20:34.
    Geniet van iedere dag!!

    #2
    Re: Ec waarden???

    Nee bij de verandering van temperatuur en de voeding in je vat verloopt je ph maar je Ec die gaat wel mooie hetzelfde blijven dus voor je watergeeft altijd kontroleren naar je ph dat hij niet is verhoogt.

    hoeveel je erin doet hangt wel wat af van je voedingslijn.
    Ik kweek nu al 6 jaar met canna en ik hou me aan deze waarden daarmee ik altijd mooie resultaten behaal.
    Het laatste zijn de ec waarden hopelijk ben je beetje geholpen daarmee.

    eerst meet je je water met niets in en daarna je ec opvoeren daarna je ph goed zetten.
    Het water liefst op je kamertemperatuur.
    Ik zet het in me kamer 24 uur voordien.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Re: Ec waarden???

      Maar het vat dat ik al aanmaak wel al afzuren dan!!
      En voor ik water geef ph checken,was van plan om vat in kamer te zetten!
      En hoe komt het dan dat de ph wel schommelt!!

      Wat is dan een goede ec waarde??

      Bedankt voor je reactie,
      Geniet van iedere dag!!

      Comment


        #4
        Re: Ec waarden???

        Maar het vat dat ik al aanmaak wel al afzuren dan!!

        ja zeker altijd afzuren als je alles in je water hebt gedaan. Als je ph niet goed staat dan neemt je plant de nodige stoffen niet op.

        En voor ik water geef ph checken,was van plan om vat in kamer te zetten!

        ja is goed altijd in de kamer zetten voor de temperatuur. Het is zeer belangerijk dat je grond en je water dezelfde temperatuur hebben dan schrikken je wortels niet zo veel.

        En hoe komt het dan dat de ph wel schommelt!!

        doordat de stoffen in je water zeker je enzym en je voeding een chemische werking veroorzaken. door meer zouten in je water verhoogt je ph zich na een dag te hebben gestaan. Ook de temperatuur speelt daar een grote rol in.

        Wat is dan een goede ec waarde??

        tussen de 1.2 tot 1.8 en dan terug naar 1.5 en 0 zoals me schema toont.
        Ik zeg altijd naar je planten kijken dan pas voeding toevoegen en water geven.

        Comment


          #5
          Re: Ec waarden???

          Tussen 1,3 en 1,8 maar wanner ga je dan terug naar die o en ga je daarna weer naar ec tussen 1,3 en 1,8 ???

          Begrijp al dak een groter vat met voedingswater kan maken en dat ec na paar dagen nog hetzelfde is en dat de ph in dit vat zal schommelen?

          Dus voor ik water gef meet ik de ph nog eens,
          de ec is het aantal opgeloste zout in het water maar geef je dan bijvoorbeeld een week voeding(ec 1,5 ofzo) Weet iemand de Ec van Spa Reine???????
          En dan paar dagen geen voeding(ec 0,5 ofzo)
          En ga je na die week weer langzaam naar 1,7 dat weer week volhouden en dan weer zo dicht mogelijk naar 0!

          En moet dit met die ec allemaal geleidelijk of kun je in een keer van ec o,3 naar 1,8 en omgekeerd!!!!

          Hoop op uitleg want denk dat ik het mezelf nog moeilijker heb gemaakt met ec waarden erbij!!

          Ben benieuwd

          Groetjes en bedankt,
          Last edited by jehsd; 26 December 2009, 12:02.
          Geniet van iedere dag!!

          Comment


            #6
            Re: Ec waarden???

            [QUOTE=Orias;

            hoeveel je erin doet hangt wel wat af van je voedingslijn.
            Ik kweek nu al 6 jaar met canna en ik hou me aan deze waarden daarmee ik altijd mooie resultaten behaal.
            Het laatste zijn de ec waarden hopelijk ben je beetje geholpen daarmee.

            eerst meet je je water met niets in en daarna je ec opvoeren daarna je ph goed zetten.
            Het water liefst op je kamertemperatuur.
            Ik zet het in me kamer 24 uur voordien.


            [I]Bij mijn voedingsschema (HESI) vindt ik niks over ec waarden dus probeer ik die van Canna maar wat aan te houden(ALLEEN DE EC HOOR)[/I]

            Groeten,
            Geniet van iedere dag!!

            Comment


              #7
              Re: Ec waarden???

              Weinig reactie ff omhoog geschopt sorry!
              Geniet van iedere dag!!

              Comment


                #8
                Re: Ec waarden???

                http://www.eugrowshop.eu/images/file...ma%20aarde.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Ec waarden???

                  Bedankt, maar heb deze liggen maar hierin staat helemaal niks over de Ec-waarden die ik moet hanteren???

                  Ty voor reactie

                  Groetjes,
                  Geniet van iedere dag!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Ec waarden???

                    heb nu plantjes uit zaad welke ec waarden mogen die krijgen,ec stekgrond is 0,3 ph 6,14 en water wat ik geef is 0,4 en ph 6,2

                    Is dit oke of kan ik andere ec waarden hanteren en vanaf wanneer kan ik wortelstimulator toevoegen aan mijn water .

                    En heeft niemand de ec waarden van het Hesi schema !!!!!!!!

                    Groetjes,
                    Geniet van iedere dag!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Ec waarden???

                      ivm de vraag hoe het komt dat de ph verandert na paar dagen staan, dat komt door de oxiderende werking van zuurstof dacht ik, hoe langer je iet laat staan hoe basischer het wordt
                      en eerste 2-3 weken bloei geef ik enkel afgezuurd water, dan bouw ik op tot EC 1.8, laatste 2 weken weer gewoon afgezuurd water

                      Comment


                        #12
                        Re: Ec waarden???

                        Oke bedankt voor je reactie,je begint dus ook rond 0,4 ec van je water en bouwt dit dan iedere week op met 0,2 ofzo (zolang je niks ziet aan je planten he) tot 1,8!

                        Ik heb al voorbemeste aarde in mijn 12 liter,dus na overpotten weer ff rustig aandoen met voeding!

                        Nu in p9 met stekgrond daarna in 3 liter met stekgrond (hoopdiep genoeg) als ze in 12 liter gaan plant ik ze dan tot aan lobbladeren??

                        Groeten,

                        Hier linkje http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ds-t10050.html
                        Geniet van iedere dag!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Ec waarden???

                          hoe minder je verpot hoe beter, daar verpotten dikwijls = stress en stagnering van enkele dagen

                          Comment


                            #14
                            Re: Ec waarden???

                            Dus best gewoon in 12 liter potten dan doe ik onderin potten mijn bemeste grond en bovenin(tot net onder lobblaadjes dan stekgrond,zodat de nieuwe wortels (steeltje) stekgrond hebben.

                            En geef dan eerste weken geen voeding!!!!

                            Groeten,
                            Geniet van iedere dag!!

                            Comment

                            Bezig...
                            X