Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ph waarde..?!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ph waarde..?!??

    Korting op 420shop
    hallo..

    nou is me zo juist iets opgevallen aan het water dat ik me plantjes geef, ik had ergens in een topic gelezen dat je je water ook kan afzuren met citroenzuur...(zo'n geel flesje uit de supermarkt).. en naar mijn idee ging dat eerst prima.. maar nu had ik eergister 10 liter water aan gemaakt. en afgezuurd tot 5.9. en had de plantjes 300 ml water gegeven dus had nog veel water over. dus zostraks wou ik ze weer wat water geven dus ik dacht ik meet de ph van me water ff op.. zie ik tot mijn verbazing dat de ph meter 7.8 aangeeft.. (ligt niet aan de ph-meter)

    hoe kan dit..?? en heb ik dus de hele tijd water met de verkeerde ph gegeven?.. of is het dat ik ze het water geef en het water is op dat moment 5.9 krijgen ze dan ook 5.9??

    of is citroenzuur gewoon totaal ni geschikt?
    zou flink balen.. want zo'n flesje ph min kost ook niks..

    wie legt me het ff uit?

    #2
    Re: ph waarde..?!??

    Beter haal je gewoon ph min ook die blijft op lange termijn niet helemaal constant maar citroenzuur is denk ik voor korte duur.
    Ik heb ook ooit gelezen over groene thee in je water hangen dat die de ph 6 maakt, maar haal gewoon ph min dan ben je klaar

    Comment


      #3
      Re: ph waarde..?!??

      citroen zuur is zwak zuur en door inwerking met zouten verliest het zuurgraad, tis voor nood te gebruiken, ph min is stabieler, maar loopt ook wel eens terug, dus altijd meten is beter

      Comment

      Bezig...
      X