Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH en ec meten van het Medium???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH en ec meten van het Medium???

    Korting op 420shop
    Hoi mensen.

    Dit is een veelbesproken onderwerp op deze site. Wanneer je een bladprobleem hebt, word het controleren van het medium als eerste aangeraden. De bedoeling is dan de waarde van het medium te controleren en vervolgens die af te stellen naar de ideale waardes!

    Dit is de handelwijze die ik op deze site kon terugvinden:

    1.Neem een deel grond uit de pot.
    2.Doe dit staal in een maatbeker en doe daar,
    gedestilleerd water bij.
    3.Laat dit mengsel tenminste 24U staan en,
    roer deze regelmatig door.
    4.filter dit mengsel door een koffie-filter
    5.meet de waarde van het gefilterde vloeistof.


    Nu, bijna alles is mij hier over duidelijk behalve, het meten van de waardes zelf:


    vraag1: Als je een eetlepel potgrond als staal neemt, en je doet daar 20ML water bij, is de uiteindelijke waarde dan anders dan wanneer ik 25ML water toevoeg?

    Vraag2: Wat is normaal de PH waarde van Gedestilleerd water? Want ik krijg bij sommige flessen verschillende waardes, terwijl gedestilleerd water normaal gesproken altijd het zelfde zou moeten zijn naar mijn idee!

    Vraag3: Als je Gedistilleerd water een PH waarde heeft van :7.4PH . En het Gefilterde vloeistof heeft een waarde van :6.1PH
    Wat is dan de waarde van het medium?---------> :.........?


    #2
    Re: PH en ec meten van het Medium???

    hoi,

    hier wat antwoorden,
    1)veranderd niks aan de waarde uit je aarde.
    2)gedistileerd water,zou 7.0 moeten zijn,kan wezen dat je je ph meter moet ijken.
    (maar hou de waarde in de gaten na de meting,ipv er voor te meten)
    3)6.1 is dan je waarde.

    groeten lowie

    Comment


      #3
      Re: PH en ec meten van het Medium???

      Is gedistilleerd water dan altijd precies 7.0? of kan het er soms een paar tiende naast zitten? en is er echt geen berekening van toepassing als je 7.0 ph water gebruikt en je filter water 6.1 is? want laatst op de chat heb ik dat ook gevraagd, en die persoon deed daar wel een berekening mee en die kwam uit op een heel andere waarde dan 6.1
      ???

      Comment


        #4
        Re: PH en ec meten van het Medium???

        Hi

        Ik heb eens gelezen dat de verhouding 1:1.5 moet zijn wanneer
        je stalen neemt. Als voorbeeld gebruiken ze:

        150 ml gedest. water en dan aarde sample bijdoen tot 250 ml.

        Nu kan je dit ook met kleindere hoeveelheden doen.

        Grtz
        "Hoe ingewikkelder het probleem, hoe belangrijker de oplossing"

        Comment


          #5
          Re: PH en ec meten van het Medium???

          Ja nu word het me nog minder duidelijk. zijn er mensen die hun medium ook regelmatig controleren?

          Comment


            #6
            Re: PH en ec meten van het Medium???

            ja, ik check de aarde wel, maar wel met een franse slag : handje aarde in een bekerglas, aqua dest (gedestileerd water) erop, schudden, filteren en meten.
            pH is een logaritmische schaal zoals door iemand anders uitgelegd. 'n puntje verschil betekend dus een vertienvoudiging. Kleine verschillen in hoeveelheden gebruikt water of grond zie je denk ik nauwelijks terug in het meetresultaat. Maar normaals : ik doe dat met een franse slag, exact werken doe ik alleen met stekjes
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: PH en ec meten van het Medium???

              okay, ph van gedest-water was 8.9 (vind ik aardig hoog) maar was na ijken, grondmonster toegevoegd,laten weken en daarna waarde van 6.8 gemeten !
              kan iemand een indicatie geven wat de ph waarde van de grond nu zou moeten zijn ?????

              Comment


                #8
                Re: PH en ec meten van het Medium???

                Je aarde heeft de PH verlaagt van je gedestileerde water, aarde zal rond de 6 zitten dan, niks mis mee. En 6.5 is ideaal (vind ik).

                Grts MG

                Comment


                  #9
                  Re: PH en ec meten van het Medium???

                  Je grond PH houd je normal op 6.2 / 6.4

                  http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...rde-voor-grond
                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: PH en ec meten van het Medium???

                    thanks voor de info

                    Comment

                    Bezig...
                    X