Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC Grow kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PC Grow kast

    Korting op 420shop
    High iedereen,

    Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een prachtig idee. Omdat ik niet zo bekend ben met het binnenkweek, maar wel met buitenkweek. Ga ik toch eens van standpunt veranderen..

    Ik heb een oude server aangekocht + extra 2 ventilatoren met afmetingen 60h x 20b x 40l.
    hierin zou ik graag 2 plantjes willen inzetten, namelijk white widow en silver super haze. natuurlijk zijn de lampen een investering, dus had ik het idee om led verlichting en spaarlampen te gebruiken. hierzo de specificaties van mijn aangekochte verlichting.

    2 x philips par 38 (input 23 watt output 150 watt) totaal 2500 lumen
    2 x philips color 'rood & blauw' (input 1 watt output ??) lumen ??
    1 x UFO growlight '80% rood & 20% blauw ( input 50 wat output ??) lumen 2000

    Het komt er op neer dat ik een totaal verbruik heb van 115 watt met de 4 vantilatoren.
    Natuurlijk zal ik de wanden van de server afbakenen met met zilveren isolatie.

    Denken jullie dat dit gaat werken? Tips zijn altijd welkom.. ---> zaterdag avond post ik de foto's.
    We gaan dan aan het heuse project werken

    Groentje1..

    #2
    Re: PC Grow kast

    ik heb er 2 keer sl er ik 23 watt dat is genoeg altijd 24 gr lv van 55 en gebruuk 1 ventilatortje voor ik en 1 voor uit werk op en top eerste keer 2 keer 18 gram

    Comment


      #3
      Re: PC Grow kast

      Als die par 38's gloeilampen zijn, die werken niet.

      Comment


        #4
        Re: PC Grow kast

        Neen, het zijn speciale spaarlampen, ze hebben een output van 150watt en koste me 16 euro het stuk.


        Comment


          #5
          Re: PC Grow kast

          Dan zullen ze wel werken, aldo die behuizing veel licht afblokt, mss had je beter de Phillips tornados gekocht.
          Die zijn goedkoper en zit zo geen behuizing rond, je hebt ze ook geloof ik tot 26 of 30 watt, wat dan weer nog meer licht levert.

          Comment


            #6
            Re: PC Grow kast

            Mss wel, maar dat is niet de lamp of lampen waar ik het meeste van verwacht. De UFO 50watt heb ik gekocht op ebay voor maar 85 euro shippingcosts inbegrepen.
            Deze komt normaal op 150 tot 200 euro. Dit is een speciale groeilamp met high intens led. Ook de frequentie en de kleuren van het licht komen perfect overeen, van wat een wietplant van je licht verwacht. Aldo, moet ik nog een weekje wachten voor ik hem geleverd krijg. Maar dat is niet erg ik moet de zaadjes nog planten dus die zijn er nog niets mee.
            Zaterdag doen we alles en wordt er 's avonds nog vrijgegeven welke de eventuele aanpassingen waren.

            Comment


              #7
              Re: PC Grow kast

              Die ufo lamp ziet er wel degelijk spul uit, zeker aan die prijs kan je er niet voor sukkelen.
              komt wel goed hier zo te zien!

              Comment


                #8
                Re: PC Grow kast

                En dat is het ook



                prachtig gewoon.. is wel een 90 watt, maar dat is het enigste wat hij heeft hangen

                Comment


                  #9
                  Re: PC Grow kast

                  Ik zou even goed gaan kijken of die lampen kloppen, led's zijn vaak heel specifiek, een groei led kan je volgensmij niet of nauwelijks gebruiken om te bloeien.
                  ik denk dat je met output bedoelt de lichtopbrengst, maar die maakt voor de planten niet uit (als er op een SL staat 20w maar 100w licht moet je naar die 20w kijken)
                  Verder weet ik niet of die haze en ww samengaan, ik persoonlijk zou voor een autoflower gaan, die blijven klein.
                  Ik denk dat dit een heel handig draadje is voor jou.
                  Veel suc6 verder

                  Greetz, Smurf

                  Comment


                    #10
                    Re: PC Grow kast

                    hoop dat het je allemaal goed afgaat, ik heb er wel vertrouwen in.. een maat van mij wou ook met led lichtejes growen het schijnt best goed te werken. zolang je maar de goede licht kleuren gebruikt..
                    sigpic

                    Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
                    May Jah Bless The Herbs

                    Comment


                      #11
                      Re: PC Grow kast

                      Ik heb op het internet gelezen dat de rode led lichten bedoeld zijn om te bloeien en de blauwe om te groeien.
                      Ook dat als ze te groot worden je het topje eraf knipt en ze dan in de breedte groeien. Natuurlijk weet ik niet zoveel af van autoflower en ww met haze.
                      uit je fouten moet je leren Kan niet wachten om ze te zetten

                      Comment


                        #12
                        Re: PC Grow kast

                        autoflowers soorten blijven klein (40 tot 60 cm) dus erg handig in zon kastje ook is het makkelijk dat je niks hoeft te doen aan de lichtcyclus(autoflower is vertaald niet voor niets zelfbloei) , ook zijn ze al klaar in ongeveer 60 dagen. Allemaal ideaal voor pc kweek
                        ww(white widdow) heeft een bloeitijd van 8 weken en super silver haze van 10-11, en ze kunnen wel 1.5 meter worden.
                        Tuurlijk vind ik dat je fouten mag maken, dat is juist goed. maar als je verschillende bloeitijden hebt en veel te lange plant is daar ook veel van te leren maar is wel heel onhandig.
                        btw, weet niet of je ze al gezaaid hebt of al gekocht, in dat geval zou ik gewoon zorgen dat ze heel klein blijven.

                        Greetz, Smuf

                        Comment


                          #13
                          Re: PC Grow kast

                          dat ziet er niet uit tog wijnig wiet

                          http://www.youtube.com/watch?v=EFPh3vB_1hQ

                          Comment


                            #14
                            Re: PC Grow kast

                            Heeft dit betrekking tot dit topic?

                            Comment


                              #15
                              Re: PC Grow kast

                              Mss zou ik mijn white widow samen met de early pearl combineren?
                              ik heb 4 soorten zaadjes
                              -super silver haze
                              -white widow
                              -low ryda #2
                              -early pearl

                              ik was van plan ww en haze binnen kweken en low ryda en early pearl buiten.. telkens 1 plantje natuurlijk

                              Comment

                              Bezig...
                              X