Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help! 3 probleem plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help! 3 probleem plantjes

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb wat probleempjes en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Even wat informatie over hoe ik ze verzorg. Ik heb voor de eerste keer 10 plantjes staan. Ik wil ze in de tuin laten groeien, maar heb ze nu nog binnen staan om ze voor te laten groeien. Het zijn zaadjes die bij Sensi Seeds vandaan komen, en zijn speciaal bedoeld om buiten te kweken (soort: Jamaican Pearl). Ze zijn nu ruim 2 weken oud, en allen zijn uitgekomen. De grootste is nu zo'n 10 cm, en de kleinste zo'n 5 cm. Ze staan achter een raam, en ik geef ze water zodra de bovenkant van de grond droog begint te worden. Sinds een aantal dagen ben ik begonnen met voeding geven, op aanraden van de growshop. Dit is Bio-Grow en ik geef nu ongeveer 0,8 ml/L.

    Maar nu het probleem. Ik heb 3 plantjes die het niet zo goed doen. Om jullie een indruk te geven hoe groot ze ongeveer horen te zijn, hier een foto van 1 van de andere 7:
    11-05-10 176.jpg

    Dit is het 1e probleemplantje. Toen hij uitkwam had hij al 1 geel blaadje. Dit is wel een beetje bijgetrokken, maar het is niet helemaal verdwenen. Daarnaast is dit, met zijn 5 cm, ruimschoots het kleinste plantje. Hij loopt erg achter met de groei. En vormt (volgens mij) ook een beetje rare blaadjes. Dit is een foto van hem:
    11-05-10 183.jpg

    Het 2e probleemplantje is daarentegen juist het grootste plantje. Hij ging hartstikke goed, maar sinds een paar dagen hangen de onderste kartelblaadjes. Op internet kan ik vinden dat dit meestal komt door te weinig water. Ik denk alleen dat ik echt niet te weinig water geef. Hier is een foto van hem:

    11-05-10 177.jpg11-05-10 178.jpg

    Ik baal er erg van dat deze plantjes deze problemen geven, met name omdat ik geen idee heb wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb de growshop een paar dagen geleden gebeld, die mij aanraadde om al met mijn voeding te beginnen. Ik heb dit nu een paar dagen toegepast, maar zie nog niet echt verschil.

    Kan iemand mij helpen???

    Groetjes Suzanne

    #2
    Re: help! 3 probleem plantjes

    Stoppen met voeding geven gelijk , en niet te veel water .

    En zo slecht zien ze er niet uit hoor .

    En die shop waar je kom niet meer heen gaan advies van een medewerker bij een callcenter .

    Greetzz GG

    Comment


      #3
      Re: help! 3 probleem plantjes

      Je zou kunnen beginnen met ze wat meer licht te geven, je plantjes zijn te lang. En ik denk wel dat je best gaat overpotten tot de lobblaadjes en geen voeding geven. Die misvormde blaadjes zijn normaal gezien geen probleem. Tenzij ze krullen of geel worden, dan kan je best eens opzoeken in het subforum over problemen waar dit topic eigenlijk ook thuishoort lijkt me.

      Comment


        #4
        Re: help! 3 probleem plantjes

        lol yop die zien er gezond uit en ja als je verplant tot de lobblaadjes ingraven en geen voeding meer geven de eerste weken

        Greetz,
        SF
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: help! 3 probleem plantjes

          En als je begint met voeding geven
          begin minimaal bv 0,1 ml/L.
          zeker als de planten nog klein zijn
          als ze een halve meter groot zijn
          en volop zon is ,kun je dosering op fles aanhouden

          Comment


            #6
            Re: help! 3 probleem plantjes

            bedankt voor al jullie reacties. hier heb ik meer aan dan aan het advies van de growshop

            ten eerste zat ik zelf inderdaad ook al te twijfelen of ik wel met voeding moest beginnen, maar heb het toch maar gedaan omdat die growshop het zei. ik heb wel maar een kleinere hoeveelheid gegeven als wat aangeraden stond (er stond namelijk dat je 2-4 ml/L moest geven en ik heb dus ongeveer 0,8 ml/L - of zelfs nog wat minder - gegeven). ik kan er nu wel mee stoppen, maar is dit juist niet slecht voor de plantjes? of kan ik het dan het beste langzaam afbouwen?

            verder heb ik nog geen enkel idee hoe groot de worteltjes nu zijn. jullie denken dus dat ik ze het best wel al kan overpotten? ik heb 20 liter potten, zal ik ze hier al in zetten? of eerst in een tussenmaatje? en waarom tot de lobblaadjes? worden ze dan sterker ofzo?

            ik hoor het wel!

            Groetjes Suzanne

            Comment


              #7
              Re: help! 3 probleem plantjes

              Met je voeding gewoon stoppen , wat je potmaat aan gaat 20 liter is mooi dus zeker doen .

              Tot de lobblaadjes in de aarde doe je om een stevige en sterke plant te krijgen, en op dat stammetje wat je ingraaf komen ook weer wortels .

              Greetzz GG

              Comment


                #8
                Re: help! 3 probleem plantjes

                tot aan de lobblaadjes groeien wortel. ik gaf ook voeding . niet doen!!! gwn nu stoppen. gwn water geven. mischien weet ej wat regewater te bemachtigen. is de ph lager van. kraanwater light ff hoger. rond 8 ofzo. en regenwater rond 6. je plantje kan geen water opnemen als je voeding geeft eerste 3 weken. dan verbrande haar wortels.
                ik zal deze gaan volgens. ben zelf iets verder maar tog leuk om te weten wat en hoe je het gaat doen

                Comment


                  #9
                  Re: help! 3 probleem plantjes

                  Heyy,

                  we zijn alweer een aantal dagen verder en er is veel veranderd. Daarom een update. Ik heb de plantjes overgepot in 2 liter potten, omdat ik ze anders niet op mijn vensterbank kwijt kon. Ik heb ze allemaal tot de lobblaadjes gepland. Daarnaast ben ik gestopt met voeding geven.

                  Helaas zijn de onderste 2 blaadjes met karteltjes van bijna alle planten zwak en vanuit de puntjes bruin aan het worden. Bij 2 plantjes begint dit ook te komen op 2 van de blaadjes erboven.

                  Plantje 1: gaat eigenlijk eigenlijk hardstikke goed
                  IMAG0168.jpg
                  Plantje 2: is een van de zwakste planten op het moment. Begint zelfs bruin te worden op de bovenste blaadjes. (Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij dit plantje per ongeluk de lobblaadjes onder de aarde had gedaan )
                  IMAG0169.jpg
                  Plantje 3: het grootste plantje. Hiervan beginnen ook de bovenste blaadjes bruin te worden vanuit de puntjes.
                  IMAG0170.jpg
                  Plantje 4: heeft nog steeds die verschompelde blaadjes, maar het zijn er niet meer geworden. Gaat dus eigenlijk ook aardig goed.
                  IMAG0171.jpg
                  Plantje 5: hiervan zijn de onderste 2 kartelblaadjes bruin geworden, maar de bovenste blaadjes gaan goed.
                  IMAG0172.jpg
                  Plantje 6: hetzelfde verhaal als plantje 5, alleen zijn de blaadjes hier nog bruiner van.
                  IMAG0173.jpg
                  Plantje 7: gaat helemaal goed.
                  IMAG0174.jpg
                  Plantje 8: gaat helemaal goed
                  IMAG0175.jpg
                  Plantje 9: het kleinste van allen. 1 van de lobblaadjes is helemaal afgestorven, maar hij groeit wel verder.
                  IMAG0176.jpg
                  Plantje 10: de onderste 2 kartelblaadjes sterven af, maar hij groeit verder goed.
                  IMAG0177.jpg

                  En op deze 2 foto's kan je de manier van bruin worden goed zien:
                  IMAG0178.jpgIMAG0179.jpg

                  Ik hoop dat jullie mij hierbij een beetje kunnen helpen.

                  Groetjes Suzanne

                  Comment


                    #10
                    Re: help! 3 probleem plantjes

                    Je maakt het te nat laat ze maar eens een dag of 4 zonder water .

                    Daarom groeien ze niet zo hard omdat je wortels geen zuurstof krijgen, minder water geven ze gebruiken niet veel nu.

                    Ze zien er niet slecht uit maar ze gaan een stuk beter als je iets minder water geef.

                    Veel suc7

                    Greetzz GG

                    Comment


                      #11
                      Re: help! 3 probleem plantjes

                      komt allemaal goed ,dat je blaadje krullen en geel/bruin worden heeft allemaal
                      te veel voeding.
                      je ziet duidelijk dat de planten aan herstellen zijn
                      de lob bladeren en de eerste kartel bladeren stoot de plant zelf af
                      daar haalt zijn voeding uit voor de groteren bladeren
                      zolang als je plant mooi groen blijft en bij goed weer goed groeit
                      hoef je geen voeding te geven
                      je hoef geen zorgen te maken ,want over een week staan er zeker goed bij

                      Comment


                        #12
                        Re: help! 3 probleem plantjes

                        Hey suus maak anders even een topic aan in kweekverslagen.
                        Heb mijne daar ook op staan.

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

                        Comment


                          #13
                          plant5enspeedy.jpg
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

                          Comment


                            #14
                            Re: help! 3 probleem plantjes

                            Ja suus geeft minder water en voeding mmmmmmm helemaal niet nodig, ze hebben de eerste weken zat aan de mix die ik in je pot zie .

                            Greetzz GG

                            Comment


                              #15
                              Re: help! 3 probleem plantjes

                              Mix is helemaal compleet, en moet voldoende zijn. Daardoor idd helemaal geen voeding nodig.
                              De vraag is meer nu van; groeien de planten slecht door de 'blijvende schade' van de fout met de voeding die suus gemaakt heeft?
                              Zoals je ziet gebruiken we precies dezelfde grond, en blijven die van suus echt achter aangezien ze een week ouder zijn. Ze vertonen allemaal verschijnselen die ik niet heb.
                              Gewoon doorwateren en hopen dat haar plantjes er boven op komen of kan ze beter actie ondernemen, en welke dan?
                              Ze baalt er flink van en ik kan het me goed voorstellen..
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

                              Comment

                              Bezig...
                              X