Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste keer ...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De eerste keer ...

    Korting op 420shop
    Intro:
    Hello iedereen!

    Na al menig jaar een doorgewinterde blower te zijn en veel te veel geld er aan heb op gedaan, ben ik eindelijk begonnen met het zelf kweken.
    Je weet wat je rookt, je kan (als je het goed doet) niet zonder zitten en vooral van toepassing voor waar ik woon: geen gezeik meer met altijd maar zoeken, en wachten, nog es wachten, misschien morgen, ...

    Ik heb hier en daar al wat foto's gepost, maar die waren meer vraag gericht.
    Hier wil ik een overzichtelijk verslag voor jullie (en voor mezelf ) neerpennen van mijn allereerste kweek.

    The Setup:Heeft er iemand al gewerkt met deze voeding??

    Zaadjes of stekjes heb ik nog niet op het moment van aanschaf van bovenstaande, maar na een paar dagen kreeg ik een stek van een collega.
    2 dagen later heb ik via via een 10 tal onbekende verschillende zaadjes gekregen.

    _______________________________________
    Groei Fase

    _______________________________________
    04/06/10:

    De White Widow stek van mn collega komt toe in zn nieuwe verblijfplaats

    _______________________________________
    07/06/10:

    Bijna alle zaadjes waren ontkiemd door een bord met vochtige keukenrol en vershoudfolie te gebruiken, en ik heb ze getransplanteerd in kleine potjes de dag nadien.

    _______________________________________
    10/06/10:

    Er is 1 zaailing tevoorschijn gekomen! hoera
    en de White Widow ziet er volgens mijn amateuren oogje nog best goed uit


    _______________________________________
    17/06/10:

    Via een andere collega heb ik nog een stek SuperSkunk gekregen leuk! het begint uit te breiden, want er is nog een zaailing boven de grond. de rest ging het niet meer maken en heb ik verwijderd.
    de temperatuur en LV is nog helemaal niet optimaal, want ik ben nog een vette n00b op het vlak! maar heb op JD al een waterval aan goede tips gezien, waarvoor bedankt!

    Links Superskunk , 2 onbekende soortje zaailingen, rechts White Widow


    _______________________________________
    14/06/10 - 21/06/10:

    Ergens tijdens deze week heb ik de SuperSkunk en White Widow gefimt. ze worden een stuk breder heb ik de indruk
    De superskunk heeft een dicht bladerdak ontwikkeld, en de white widow is redelijk 'luchtig'.
    De 2 zaailingen groeien, eentje verdacht sneller dan de andere.
    De kleinere heeft vanaf het begin af aan ook misvormde asymetrische blaadjes..

    SuperSkunk

    White Widow

    Onbekende Snelgroeiende soort

    Onbekende Langzame soort


    Ik merk wel verschillende probleempjes op:

    White Widow

    SuperSkunk

    Opnieuw White Widow

    Te warm zeker?

    Te warm zeker?

    Overbewaterd?

    SuperSkunk - Die felgroene kleur op de nerven .. is dat normaal?


    _______________________________________
    25/06/10:

    De zaalingen groeien snel nu!
    Ik begin de handigheid in het voeden er een beetje in te krijgen, maar ik klungel nog steeds volgens mij
    ik geef op dit moment Phase 2 van Vaalserberg (NPK 10-10-10 + OE) en advanced nutrients

    Met handdoeken en zo probeer ik de LV goed te houden, maar volgens mij gaat er iets niet helemaal goed met het afzuigen. De temperatuur is nog steeds aan de warme kant!
    De ene zegt dat ik hoger debiet afzuiger moet hebben, de ander zegt dat het ok is .. misschien maar een aanzuiger aanschaffen, maar ik kan nergens echt frisse lucht vandaan halen..het is gewoon warm

    Onbekende Snelle soort

    Onbekende trage soort


    _______________________________________
    29/06/10:

    Vandaag heb ik een mistmaker bij de plaatselijke growshop gehaald. ik kreeg er 2 accessoires bij, een flotter en een soort anti spat dakje denk ik. Maar als ik die er op zet, zinkt dat hele ding naar de bodem! Dus heb ik er een antispat plaat vanuit de keuken gebruikt moet hem wel half over de emmer leggen, anders komt de waterdamp er niet goed uit.





    Bij de kleinste zaailing zijn de onderste takken vergroeid met de stam (degene die asymetrische blaadjes had)



    _______________________________________
    30/06/10:

    Nog wat foto's gemaakt van hun lengtes:

    Superskunk


    White Widow


    Onbekende snelle soort


    Onbekende trage soort


    _______________________________________

    03/07/10:

    Ik heb de snelgroeiende zaailing buiten op het terras gezet.
    Ik vond het iets te verdacht, want mannetjes groeien sneller hoger dan vrouwtjes, en de 2 zaailingen waren duidelijk hetzelfde soortje.
    Geen risico nemen dacht ik, want het is nog te vroeg om te zeggen wat ze zijn, maar er komen nieuwe stekjes aan!

    ...


    Normaal kreeg ik vandaag 5 Pure Power Plant stekjes, maar kan ze helaas pas binnen 3 daagjes halen. Nog even geduld dus

    Ik doe de growtent open om even te checken en zie dat de LV opeens op +80% staat! kan dat zijn omdat het zo warm is geweest vandaag ?
    De mistmaker stond op hoogste stand, even lager gezet ofcourse. zo meteen voor het slapen nog es checken.

    Ik heb een paar bladeren met gele plekken, maar over het algemeen zien de bladeren er diepgroen uit. Moeilijk te zien op de foto's misschien.



    Superskunk Top


    White Widow Top


    Onbekende soort


    Maar nog niet bekend of dat een mannetje of vrouwtje is, of ziet iemand het toch al?



    Dit was het voorlopig, heb dit in 1 avond even chronologisch bij elkaar gezet.
    Vanaf nu zal ik deze post opnieuw updaten met nieuws!

    _______________________________________

    06/07/10:

    De Pure Power Plants zijn d'r! heb er een stuk voor moeten rijden, maar ik kon wel uit een aantal kiezen!
    Er zitten 2 onderste takken tussen en 2 of 3 toppen... stom natuurlijk, want ik weet nochtans dat onderste takken beter clonen .. maar daar dacht ik pas terug aan op de terugweg!





    _______________________________________

    13/07/10:

    Licht: 18/6
    LV: rond de 55%, redelijk stabiel
    Voeding: Enzymen + Phase 2: Veg Growth


    Er zijn 2 stekjes die moeilijk of niet groeien.
    Bij een van de 2 is er dan ook waarschijnlijk te veel blad weggehaald. Misschien maar beter een stekje maken van mn White Widow of Skunk (onderste tak dan weliswaar ) en die er voor in de plaats laten meegroeien.
    Dan kan ik ook nog een wat grotere stek maken om tijd te winnen misschien.
    Wat raden jullie aan ??

    De 2 grote stekken zijn al flink aan het groeien!

    Ik merk wel een duidelijk verschil tussen de linkse stek op de middenrij en de rest qua blad en internodes.
    Lijkt veel meer op Indica en de andere 4 hebben echt typische Sativa bladeren en lange internodes.
    PPP is meer Indica dan Sativa dacht ik
    We zullen het straks wel zien in de bloei of het PPPtjes zijn



    ook wel grappig om het dorst verschil te zien op een uurtje tijd



    _______________________________________

    14/07/10:

    SPINT ONTDEKT OP 2 PPP's !!!
    Nu te laat om nog iets nuttigs te doen.
    ik zag maar 1 spinnetje.. maar wel een boel eitjes!
    Morgen maar even een middeltje halen

    _______________________________________

    15/07/10:

    Zo! heb een potje SMC (Spidermitecontrol) gekocht, en een microscoopje! wel lache dat ding. De lampen gaan zo aan, dus ik ga zo in de aanval!

    _______________________________________

    Bloei Fase

    _______________________________________

    20/07/10:

    Zo te zien is de spint onder controle, ik zie niets meer ! ik hou het nog wel elke dag in de gaten, want het zijn koppige beestjes blijkbaar.

    Momenteel beschik ik niet meer over het fototoestel waarmee ik bovenstaande heb genomen, en met mijn GSM krijg ik er allerlei horizontale lijnen op, dus een foto update moet nog even op zich laten wachten!

    Ik heb ook zojuist de timer van 18/6 naar 12/12 gezet! ze krijgen nu nog een nachtje van 6 uurtjes, maar daarna kunnen ze uitslapen!
    Ik ben benieuwd naar de topjes die zullen groeien !! de plant op zich heeft me tot nu toe enorm gefascineerd, maar volgens mij wordt dat straks alleen maar meer!

    Oh ja ! een paar dagen geleden (weet niet meer precies wanneer) heb ik 2 van de 5 PPP's verwijderd. De stekjes sloegen helemaal niet aan, er was niets van wortels ontwikkeld. Jammer!
    _______________________________________

    27/07/2010

    De eerste verschijnselen van de toppen zijn goed zichtbaar nu op de white widow en op de 2 hazen.

    Ja, er hebben redelijk wat soortjes in mn tentje gestaan en er zijn er zooi afgevallen.
    Dat is dus het probleem om via via te krijgen
    Volgende keer beter en voorbereid!!

    Wat staat er dus momenteel op het menu?

    1x White Widow
    1x SuperSkunk
    1x PPP
    2x Een Haze, maar niet duidelijk de welke! maar goed I love a good Haze!

    Ik heb de planten ook even uit de tent gehaald en wat fotos genomen met mn gsm, maar nu geen fut meer om die nog te uploaden enzo, morgen!
    kwaliteit is aanzienlijk minder, maar voorlopig doe ik het er maar mee

    _______________________________________

    30/07/2010

    Ik heb vandaag even nieuwe foto's genomen toen ik de vloer van mn tentje even aan het schoonmaken was. alle plantjes er effe uit in in normaal licht lukt het nog wel aardig met mn gsm

    SuperSkunk



    PowerPlant


    Haze X (niet getopt of gefimt)




    Haze Y (Gefimt)





    White Widow




    _______________________________________

    08/08/2010

    Tijd voor een update!!
    Ik zit nu bijna aan eind week 3 bloeifase, en volgens mij gaat het best ok vooruit
    De White Widow is enorm aan het worden, hij is ook te weinig gedieft geweest enzo .. tja beginnersfout

    De kleine stekjes hebben een enorme groeiboost gehad en zijn inmiddels flinke planten geworden, en je ziet het verschil nauwelijks meer qua grootte met de andere, alhoewel de White Widow er toch als meest indrukwekkende tussen staat door het langere voorgroeien.

    De haze soortjes zouden Lemon Haze moeten zijn LEKKER ! aangename verassing dus!

    De mistmaker gebruik ik nu niet meer, want de lv werd te hoog daardoor. zonder mistmaker heb ik ongeveer 48% met licht aan, en 56% met licht uit, wat me ideaal lijkt.

    Nu wat foto's!
    (en sorry voor de irri rode lijntjes bij sommige pics ..)

    White Widow


    SuperSkunk


    Power Plant


    Lemon Haze


    _______________________________________

    20/08/2010

    Hallo hallo!
    het is alweer eventjes geleden dat ik nog een foto update heb gedaan van de dames.
    De bloei is lekker vooruit aan het gaan! maar ik ben er nog niet dus nog steeds geduld uitoefenen maar dat gaat zich zeker belonen straks!!!

    Ik denk nog een weekje en ik kan ze een booster dieet geven! ben benieuwd wat dat gaat worden!
    Momenteel krijgen ze dus nog phase 3 bloei voeding + een beetje guano.

    En dan nu de foto's!
    Enjoy!

    White Widow


    SuperSkunk


    Power Plant


    Lemon Haze



    _______________________________________

    Vervolg van het verslag op pagina 2 !_______________________________________Whoaaa doe dit ! of Whoaaa doe dit juist absoluut niet! dan hoor ik dat natuurlijk graag!

    Alvast bedankt om tot hier gelezen te hebben.

    Tot gauw!
    Oz
    Last edited by Oz; 2 September 2010, 22:51.
    Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

    #2

    Comment


      #3
      Re: De eerste keer ...

      Dag Ozkill

      ik ben zelf ook nieuw in de growbizz, dus ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar volgens mij is die plant op de laatste foto toch een vrouwtje.
      Vrouwtjes hebben van die sprietjes bij de takjes, en mannetjes hebben ballen.

      Stay stoned

      Comment


        #4
        Re: De eerste keer ...

        Bedankt voor de replies!
        Ik ga me es verdiepen op dat virus!
        Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

        Comment


          #5
          Re: De eerste keer ...

          *Update*
          Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: De eerste keer ...

              Hey Heaven,

              Bedankt voor je reply!

              Nochtans laten de WW en SS al witte pistels zien, ik dacht dat er zoiets was als pre-flowers?
              Dit is op de white widow, een week of 2-3 geleden


              Ik heb die 2 onbekende soorten verwijderd, want ik ging die 5 PPP stekjes krijgen, maar uiteindelijk heb ik ze met wat vertraging gehad.

              ik ben dan ook een beetje spontaan begonnen met alles, zonder er echt goed op voorhand over na te denken welke soort en zo verder ..

              Over de ziekteverspreiding.. aanrakende bladeren/takken/drainage water is genoeg?
              Want ik heb denk ik op 1 PPP stekje hetzelfde gezien als de WW, dat aan 1 kant van de nerf het blad klein blijft, en de andere kant doorgroeit.

              Met de bloei wou ik zeker niet meer te lang wachten, maar wou toch nog een paar daagjes geven aan de PPPtjes na de transplantatie om te kunnen wennen en beetje voorgroeien.

              Over de voeding betreft, ik heb ze inderdaad in het begin teveel voeding gegeven.
              Later las ik over 1x per week voeding geven en voor de rest water (ik doe dan nog enkel Powerenzym bij het water / pH6)

              volgende keer ben ik zeker van plan om 1 soort te groeien, waarschijnlijk PPP, omdat ie veel geeft blijkbaar! alleen nog even het smaakje afwachten
              Ook zit ik te denken aan een ScrOG of iets dergelijks, of wat jij omschrijft kan ook interessant zijn.

              Maar dat is pas voor later

              Respect!
              Oz
              Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

              Comment


                #8
                Re: De eerste keer ...

                Zolang het licht op 18 uur per 24 uur staat, kan alleen autoflower genetica gaan bloeien, buiten extreme andere omstandigheden die ons kwekers niet snel mee zal meemaken.

                Kleine plantjes mag je wel wet voeding en water geven, maar niet te veel, voeding moet je nu rustig gaan opbouwen. Omdat je nu niks meer geeft, kun daalijk goed constateren wanneer ze voeding nodig hebben, als ze goed groeien kan dat al snel zijn.
                2de keer ging ik ook de fout in, om snel bij te voeden, met als gevolg overvoeding. Nu vind ik het handig om vooral bij weer onbekende soorten, te wachten op lichte ondervoeding, je bladeren trekken lichtgroen, geel, bruin onderin, dan hebben ze groei N te kort, dus groeivoeding nodig, 100% kun je dan al op beginnen. Als je te laag blijft in dosering, blijven steeds meer bladeren geel worden, dit trekt naar boven toe, en later vallen meestal ze af.
                Als je het niet zeker weet begin je wat lager in dosering.
                Enzymen zijn prima om overvoeding, zoutenophoping (waar jij als het goed is nog geen last hebt) te verhelpen.

                Er zijn veel mogelijkheden voor een goede oogst, lekkere weed is een beetje persoonlijk, ik zelf bouw voeding op eigenlijk tot de max meestal, zodat de plant zo hard mogelijk groeit, 3 weken voor oogst stop ik ongeveer.

                Comment


                  #9
                  Re: De eerste keer ...

                  Heaven,

                  Je hebt me weer een stuk verder geholpen!
                  Ik denk inderdaad dat ik bij de SS en WW een lichte ondervoeding ervaar, er blijven hier en daar een blad of 2 geel worden.
                  Ze kregen 50% aanbovelen hoeveelheid, morgen maar es de dosis opdrijven naar 100%

                  Ik begin nu het hele systeem van aarde als buffer voor voeding enzo wat meer te begrijpen.

                  Hoe weet ik wanneer de plant bloei voeding nodig heeft, buiten naar mijn schemaatje kijken ?

                  In ieder geval hartstikke bedankt voor de tips!
                  Oz
                  Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                  Comment


                    #10
                    Re: De eerste keer ...

                    als ze in de bloei staan op 12 uur dus dan bloeivoeding geven.ziet er verder mooi uit .wel de dames niet meer uit laten drogen.

                    Comment


                      #11
                      Re: De eerste keer ...

                      Hey Tumble,

                      het doet me dan ook pijn in mn hart om ze er zo bij te zien hangen die dag was ik erg laat thuis, in het algemeen ben ik er redelijk snel bij
                      Fijn om te horen dat het er dan toch nog wat goed uitziet Thanks!
                      Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                      Comment


                        #12
                        Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                        Comment


                          #13
                          Re: De eerste keer ...

                          Updeetje (check 1e post)

                          Kut zeg, kom er vandaag achter dat 2 van de 3 overgebleven Power plantjes Haze soortjes zijn.
                          de bloei is ook een weekje bezig en al mooi zichtbaar hier en daar

                          Foto's volgen!

                          Peace
                          Oz :hpj
                          Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                          Comment


                            #14
                            Re: De eerste keer ...

                            Yo Ozkillator, Plantjes zien er mooi uit, Keep up the Good Work!.

                            Comment


                              #15
                              Re: De eerste keer ...

                              Dank je wel Sensiel !

                              de foto's zijn iets later geupload dan ik had gezegd, maar de eerste post is weer geupdate met foto's!

                              The White Widow heeft een dikke voorsprong op de rest! hij staat er dan ook al het langst in

                              Enjoy

                              Oz
                              Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                              Comment

                              Bezig...
                              X