Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

    Korting op 420shop
    Mijn setup:

    Darkroom 150w 150x80x200
    Buisafzuiger 250m
    Phat/rhino filter 255m
    Fancontroler/thermostaat

    Zwenkventilator 30 watt 2standen(dag)
    clipventilator 15 watt 2 standen(nacht)
    Elec. olie radiator weet nog geeneens hoevel watt dat kreng is!!
    Davin 12k schakelkast 2x600watt max. met kachelcontact

    DSC_0074.jpg DSC_0073.jpg

    Licht:

    Groei: spaarlamp 125 watt 6400k
    Bloei: HPS 400 watt (B.A.L. evsa en Phillips son-t pia Greenpower)

    Standaard hamerslag reflector voor groei (en voorlopig voor bloei)
    Adjusta wing avenger medium of Topshield Pro XL1 reflector
    (moet nog aangeschaft worden maar zit nog in twijfel welke het moet worden, wie helpt mij?)

    DSC_0092.jpg
    (morgen 14-08-10 gaat de grote spaarlamp aan)

    Voeding/medium:

    Groei: Plagron light mix 5 liter pot
    Bloei: Plagron bat mix 20 liter pot
    House & Garden wortelstimulator
    Plagron terra grow
    Plagron terra bloom
    Plagron green sensation
    Bacterial, gevriesdroogde
    Tec-Hu E11 Ph meter met TC

    Vrouwtjes:

    BARNEYS FEMINIZED VANILLA KUSH 5 PCS

    vanillakush.jpg
    Deze Vanilla Kush is een van de meest aromatische, smaakvolle en krachtige cannabis-rassen. De plant krijgt grote, dichte toppen met rode en gouden kristallen. De vanille en lavendel aroma's worden geaccentueerd door een vleugje citroen en sinaasappel. De smaak is zoetig en kruidig. Een langdurige en sterke high is het resultaat. Je komt er van tot rust, want je spieren ontspannen zich.

    Type:Indica Dominant
    Opbrengst:600 gr/m2
    Hoogte:65 cm
    Bloeitijd:9 weken
    Oogsttijd buiten:Eind september
    THC:22%
    CBD:1,2%



    Het begin:

    10-08-'10
    DSC_0069.jpg

    ontkiemen om 17.00u.:
    DSC_0072.jpg

    11-08-'10 eerste wortelpuntjes zichtbaar
    en 12-08-'10 om 10.30u. 4 van de 5 gekiemd en in de grond gestopt:

    DSC_0076.jpg

    vanmorgen 13-08-10 waren er al twee boven en de andere 3 zat beweging in de grond dus ook degene die nog niet was gekiemd. maar aan de kiem kracht zal het niet leggen van deze VANILLA KUSH

    Nr 3 is niet ontkiemde zaadje op de foto van vanavond:
    DSC_0091.jpg DSC_0082.jpg DSC_0083.jpg DSC_0084.jpg DSC_0090.jpg

    Ik ga proberen hier een zo goed mogelijk verslag van te maken waarbij ik het fijn zal vinden als ik wat aan of opmerkingen krijg waardoor ik me vrouwtjes nog beter kan verzorgen!!!
    Last edited by Hennep; 5 September 2010, 21:08.
    sigpic
    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

    #2
    Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

    Okeej dan je pakt t goed aan zie ik ik ga je volgen
    vanille to the bone!
    1

    Comment


      #3
      Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

      okey weer een dagje verder, vanmorgen eerst mijn groeilamp opgehaald anders was ie dinsdag pas met de post gekomen. pffff lekker plannen zo!
      maar voor vertrek even gekeken bij mijn dames, en inderdaad allemaal met het kopje boven:

      DSC_0095.jpgDSC_0099.jpg DSC_0097.jpg

      natuurlijk heb ik net ook even wat kiekjes genomen en ze groeien vlotjes:
      (let op bakje is omgedraaid)

      DSC_0100.jpg

      iemand nog op of aanmerkingen, ik hoor het graag !!!
      Last edited by Hennep; 14 August 2010, 21:26.
      sigpic
      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

      Comment


        #4
        Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

        Mooi soortje heb je daar, dat zal smaken als ze klaar zijn

        Veel succes !

        Richie
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-s-in-het-hok

        Comment


          #5
          Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

          We zijn nu 2 dagen verder en eigelijk lijken ze stil te staan, echter heb ik er twee in 5 liter potten gedaan met light mix en een laagje hydro korroles onderin en praktisch tot de lobbladeren ingegraven afgeroomd met een stroom van wortelstimulator. dit vanwege het doorkomen van de wortels in het cocosvezelpotje. de andere 3 daarintegen wachten nog op hun eerste kartleblad. dus echt intresante beelden zijn er nog niet, maar zodra deze er zijn vermeld ik deze hier uiteraard.
          sigpic
          Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

          Comment


            #6
            Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

            Ey man nog ff en ik ga aan mijn VK en pineapple beginnen ik vind de zaden er een beetje twijfelachtig uitzien zo licht van kleur en klein maar ze zijn bij jou in ieder geval ontkiemd dus dat zit wel goed
            maar vertel post foto's hoe zien ze eruit wat kan ik verwachten
            pz

            Comment


              #7
              Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

              pffffffffffff net een heel verhaal geschreven druk ik op bakcspace en boem vorige pagina alles weg!!!
              sigpic
              Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

              Comment


                #8
                Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                Aight das kut niet meer op backspace drukken dan ik check later wel weer een keer
                pzjes

                Comment


                  #9
                  Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                  kortweg is het geen 5x vanilla Kush meer maar 2,5x vanilla Kush en 3x Royal Dwarf AF dit door onze lieve hond!!!
                  VErder heb ik wat veranderingen aangebracht die gepland waren om mijn hokkie klaar te stomen voor het echte werk!!
                  nu dan even snel met alleen foto commentaar:

                  hier de groei van de intakt gebleven vanilla kush:

                  DSC_0143.jpg
                  3e dag groei(10e dag na ontkiemen)
                  DSC_0164.jpg
                  7e dag
                  DSC_0189.jpg
                  10e dag groei
                  DSC_0202.jpgDSC_0194.jpgDSC_0196.jpg
                  vandaag 14e dag groei

                  hier de nieuwe aanwinst Royal Dwarf AF:

                  DSC_0181.jpg
                  3e dag na ontkiemen
                  DSC_0199.jpg
                  7e dag na ontkiemen

                  en dan onze pechvogel Vanilla Kush gered, nou ja wat er te redden viel, van de hond. deze dame laat wel wat overlevings kracht zien misschien een goede moeder!!

                  DSC_0173.jpg
                  7e dag groei
                  DSC_0191.jpg
                  12e dag groei
                  DSC_0200.jpg
                  vandaag 14e dag groei

                  de veranderingen B.A.L. EVSA, 400 watt Phillips greenpower, DAVIN 12K, Kachel en natuurlijk alles "netjes" gemonteerd:

                  DSC_0205.jpgDSC_0204.jpgDSC_0185.jpg

                  dan nog een vraagje waarmee brengen jullie je PH naar beneden naar het toevoegen van je voeding, mijn kraantjeswater heeft een eigen Ph van rond de 8,3 en met de normale dosis voeding krijg ik mijn ph niet op het juiste pijl(ik wil PH 6,0 aanhouden) dus voeg ik hier citroen concentraat aan toe( je weet wel die citroenvormige flesjes). is dit wel goed voor mijn planten? of zijn er betere oplossingen?

                  volgende keer schrijf ik eerst in Word en plak ik het hierheen zonde van me tijd als ik alles delete met mijn stoned head als ik bijna klaar ben verslag te doen.
                  ik ga proberen nu er weer wat rust is in mijn hokkie om weer wat regelmatiger hier te posten maar let wel er kan hier elk moment een dochter geboren worden en dan bedoel ik geen plantje, dus blijf hier hectisch maar doe mijn best.
                  Last edited by Hennep; 2 September 2010, 23:40. Reden: spelfouten en er zullen er nog meer in zitten LOL!!
                  sigpic
                  Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                  Comment


                    #10
                    Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                    @Floeperd

                    de zaden zien er inderdaad klein en sommige licht van kleur uit en had ik ook zo mijn twijfels, echter kiemen en groeien ze goed en snel(tenminste als je geen hond hebt). die pineapple is die ook van Barneys ? dat leek mij ook wel een mooi soortje!!!
                    sigpic
                    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                    Comment


                      #11
                      Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                      Als m'n huidige kweek is afgelopen denk nog anderhalve maand zijn de vordering live te volgen en ik ben idd wel onder de indruk van die survivor vk ik blijf je volgen
                      en die ph vragen kan ik je niet mee helpen ik water gewoon handmatig met kraanwater
                      pzjes

                      Comment


                        #12
                        Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                        Hey Hennep, jammer van de hond! Ik ben zelf ook net begonnen aan een kweekverslag 10x vanilla kush. Volgens mij kan het citroenzuur geen kwaad. Als het de PH naar het gewenste niveau brengt zou ik er gewoon mee doorgaan. Je merkt vanzelf wel als ze er niet van houden . Ik gebruik zelf gewoon PH down dus ik heb er geen ervaring mee. Bij mij zijn de zaden ook zeer licht van kleur. Ik vroeg aan de growshop of dit niet duidde op slechte kwaliteit zaden. Ze vertelde mij toen dat dit van soort tot soort afhangt en dat die lichte kleur dus weinig zegt. Ik heb hier zo mijn twijfels over maar ik zal vanzelf zien hoe goed ze ontkiemen! Hier is een linkje naar mijn kweekverslag mocht je interesse hebben.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t-Vanilla-Kush

                        Leuk om te zien dat ik niet de enigste ben die deze soort heeft gekocht, daar leek het eerst wel op.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                          weer even wat fotos, de Vanilla Kush groeit lekker de 6e node vouwt zich bijna uit de grootste meet 23 cm de kleinste zo'n 19 cm dus de grootste zit al op 1/3 van zijn totale lengte, 65cm volgens barneys info. Nou lees ik vaak dat je ze in de loei moet zetten als ze op 1/3 van hun lengte zitten klopt dat? ik heb namelijk vroeger alleen binnen gekweekt met stekken, die geef je gemiddeld 2 weken en dan gooi je ze in de bloei. heb ze flink water gegeven, want was toch iets te vroeg begonnen met voeden, er onstonden gele puntje in de nieuwste bladeren van de top. kijken hoe dat zich ontwikkeld. de Royal Dwarf varen wel. alleen worstel ik met de LV(erg laag 38-42% met lamp aan) waarschijnlijk als gevolg van mijn afzuiger die volle kracht draait vanwege de hoge temperatuur(tegen de 28 aan met lamp aan). Damn daar baal ik wel van, is mijn afzuiger dan toch te klein?

                          hier de Royal Dwarf na 10 dagen na ontkiemen:
                          DSC_0214.jpgDSC_0215.jpg

                          heeft er iemand ervaring met deze plant binnen onder HPS?

                          De Vanilla Kush na 17 dagen groei:

                          DSC_0206.jpgDSC_0207.jpgDSC_0216.jpg

                          enuhh hier mag niet ontbreken natuurlijk de kneus VK, die overigens al verschillende zijscheuten heeft gemaakt, helaas is mijn telefoon camera niet geschikt om heel super in te zoomen.
                          DSC_0210.jpg

                          @Floeperd,

                          Ik water ook handmatig, maar wil wel graag PH meten en zorgen dat mijn voedingswater op PH6,0 zit zodat mijn grond constant blijft en (nog)geen beroep op zijn buffer hoeft te doen? overigens las ik hier op de site dat een vertegenwoordiger van plagron adviseerde om af te zuren met citroenzuur en ik geloof dat house en garden zelfs liter flessen verkopen! dus die vraag is beantwoord. wat heb jij nu staan dan?

                          @Grassofgod,

                          het is inderdaad een niet veelvoorkomend soortje maar trok wel gelijk mijn intresse, ik was bij het zien van de zaden ook huiverig. zeker als ik ze vergelijk met de zaden van de royal dwarf AF, die waren nog groeter en zeker donkerder van kleur. maar waar het omgaat is of ze het den en dat deden ze zeker, maar ja eindprodukt kan ik nog niet zeggen natuurlijk, we zullen zien. leuk dat er nu nog iemand bezig is met de zelfde soort(en floeperd natuurlijk maar die is nog niet gestart) veel succes met je kweek zal gergeld even koekeloeren!!
                          Attached Files
                          sigpic
                          Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                          Comment


                            #14
                            Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                            Ik had/heb nu 1 blueberry al geoogst want onder de zaden,een orangebud met gelukkig maar een paar zaden ook al geoogst zelfde verhaal bij de brainstorm,ik heb nog staan een jorge's diamond van dutchpassion en een mazar van DP nu al meer dan 10 weken in bloei maar blijft maar witte pistels aanmaken geef al ruim 3 weken alleen water in jorge heb ik ook overigens ook een paar zaden ontdekt maar ook minimaal dus die 2 hoop ik de komende week ofzo te oogsten dan heb ik nog 4 super lemon hazejes staan maar die gingen allemaal laat in bloei die staan er nog wel een tijd...en ik doe lowbudget kraanwater in lege frisdrank flessen en dan bloeivoeding en greensensation,tot laatste 2/3 weken alleen water, ik maak me niet zo druk om ph hoe meer ik ze verwen des te minder kunnen ze later in hun leventjes hebben,en ach de toppen zijn wel Nijs
                            pz

                            Comment


                              #15
                              Re: Hennepje kweek 5x Vanilla Kush

                              lekker ff

                              Comment

                              Bezig...
                              X