Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frigo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Frigo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

    Korting op 420shop
    k heb mijn oude frigo omgebouwd in een kweekruimte.
    eerste keer dat ik dit probeer.

    materialen : 400 watt hps ( hogedruk sodium lamp ) kitt
    80 mm pc-ventilator voor invoer lucht
    een buis ventilator (2400rpm iets van een 60 watt) gekoppeld aan flexi buis
    en een oude frigo

    waarnemingen : mijn t ligt veel te hoog k zit bijna aan de maximum t van 32 graden

    kan er iemand mij helpen of raad geven ahja de zaadjes zijn autoflowering TAIGA van dutch passion

    mvg Moris
    Attached Files
    Last edited by moriskeuh; 19 October 2010, 17:22.

    #2
    Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

    400 watt hps in een koelkast lijkt mij veel teveel van het goede krijg je nooit gekoeld

    maar ff wachten wat de pro's gaan zeggen

    Comment


      #3
      Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

      32 graden is wel een beetje te hoog en in een koelkast poeh gewaagt iets mwa er blijft verse lucht inkome dus ik zie niet veel problemen goed water geven en zorgen dat je luchtvochtigheid hoog blijft en als dat niet lukt een een emmer met water en daar een doek in doen en er een beetje naast laten hangen zo doe ik het:p
      Schutto In tha house

      Comment


        #4
        Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

        Ik ben geen pro maar het is heel simpel, die 400 watter is veel te zwaar voor die ruimte dat je daar hebt.
        Denk eerder als je toch hps wil gebruiken in de richting van 150 watt voor zo'n klein frigootje, of nog beter
        duo fluor verlichting, die heb je bv ook in 150 watt (2x75). Met die 400 watter ga je de temperatuur niet onder
        controle krijgen en ook je luchtvochtigheid moeilijk doen stijgen. Ofwel voorzie je andere verlichting of een
        grotere kast...

        Comment


          #5
          Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

          bedankt voor jullie reactie.
          ik heb idd gisteren al een nat washandje en een paar glazen met water in de frigo gelegd en de luchtvochtigheid zit nu aan een 70 %
          de temperatuur blijft schommelen tussen de 30 en 35 graden.
          ja die lamp is iets te zwaar idd ganjax maar mijn buget is eraan om nu onmiddelijk een hps lamp van 150 watt te gaan kopen.
          maar kan ik bv bij de zelfde ballast en fitting van een 400w naar een 150 watt lamp , werkt dat ? dus gewoon de lamp veranderen.

          peace

          Comment


            #6
            Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

            Dat werkt niet je pompt dan 400 watt in je 150 watt lampje boem
            Maar als alles nog splinternieuw is mss wil de shop ze wel omruilen, of verkoop
            je 400 watter en koop dan een andere.
            greetz

            Comment


              #7
              Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

              vind het een gaaf idee maar de foutjes moeten er nog wel uitgehaald worden ben benieuwt als er een plandje in staat
              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

              Comment


                #8
                Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                DSC00568.jpgDSC00572.jpgDSC00570.jpgDSC00567.jpgDSC00571.jpgDSC00569.jpgk heb besloten de lampen te laten hangen en gewoon zo te proberen , kijken wat er van komt.
                de lucht vochtigheid schommelt tussen de 50 en 70 %
                de temperatuur zit nu op 30
                de zaadjes zijn taiga auto flowering van dutch passion .
                k heb ze niet ontkiemd. gewoon zo in stekken pot grond gestoken op 16 augustus.
                we zijn nu een week verder zo zien ze er nu uit (zie bijlage)
                aan 1 van de 2 planten zijn de lobblaren helemaal weg gegeten door mijn huisdier !!!!!
                is deze nog te redden ? aan de andere heeft hem ook geknabbeld maar die is nog relatief ok .
                Kan ik die andere nog redden ? of maar een nieuw zaadje potten ?
                greeeeeettttz
                Last edited by moriskeuh; 19 October 2010, 17:24.

                Comment


                  #9
                  Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                  buisventilator is doorgebrand .
                  400 watter er uitgehaald ga k vervangen door een soort spaarlamp
                  foto's volgen .
                  grtzz
                  Last edited by moriskeuh; 19 October 2010, 17:24.

                  Comment


                    #10
                    Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                    DSC00630.jpgDSC00633.jpgDSC00632.jpgDSC00634.jpgDSC00631.jpgDSC00635.jpgDSC00622.jpgDSC00623.jpgDSC00624.jpgDSC00628.jpgDSC00629.jpgDSC00625.jpger is onder tussen een heleboel verandert k heb die hps lamp er uit gehaald
                    in plaats daarvan heb ik nu 2 spaarlampen van 20 ww 1 koelwit en 1 warm wit ( tornado philips )
                    het resultaat zie ik op mijn t meter met een aangenaame 25 graden ipv 32 ~ 35 g
                    de dames zijn al goed bezig ze zijn ongeveer een week oud nu

                    tips zijn altijd welkom
                    greettz

                    Comment


                      #11
                      Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                      Zat op n update te wachten. Zelf aan frigokweek begonnen: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ilips-Weedpool

                      Zie op de foto's dat je luchtinvoer heb afgeplakt, waarom? Op die manier kan er toch geen lucht aantrekken?
                      Hoe wordt de lucht naar buiten gezogen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                        Zal ik even de titel aanpassen ? Firgo naar Frigo .

                        Ziet er leuk uit.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: Frigo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                            Titel aangepast.

                            Grtz

                            EDIT : Er loopt blijkbaar iets mis past zich alleen aan in de eerste post en in mijn laatste post, word in orde gebracht.
                            Last edited by bobo; 3 September 2010, 19:05.

                            Comment


                              #15
                              Re: Firgo omgebouwd tot kweekruimte (autoflowering tundra )

                              Oorspronkelijk geplaatst door moriskeuh View Post
                              @ albes : de koude invoer lucht wordt op de zelfde manier in geblazen (onder)Vanonder aan de frigo wordt geblazen en vanboven wordt die warme lucht afgezogen omdat mijn gedacht was : dat die warme lucht toch zo wie zo naar boven gaat , dus .
                              op die laatste foto lijkt het alsof die afgeplakt is maar in feite is dat een stuk karton want ik uitgesneden heb om de lichtinval te verbergen , een soort roostertje. heel handig trouwens en goedkoop
                              Echt waar man, had aanvankelijk krek dezelfde opstelling en redenering. Maar deed kast dicht met actieve invoer en er kwam amper lucht uit de uitvoer. Invoerventilator verwijderd en hij trok euh... als een puber. Temperatuur daalde onmiddellijk een graad of twee. Dan uiteindelijk een tweede passieve luchtinvoer (gewoon nog een gat van 100mm) toegevoegd en koelde nog beter.

                              Comment

                              Bezig...
                              X