Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    In october ben ik begonnen met het uiteindelijke plannen en afgelopen zaterdag nacht heb ik ze dan toch eindelijk geplant.

    Topic over opzet.

    Kast afmetingen:
    Hoogte: 100 cm
    Diepte: 44 cm
    Breedte: 77 cm

    De kast is nog niet helemaal licht dicht, maar sinds gister avond komt er bijna geen licht meer uit de voorkant. Er zit achter en aan de zijkant een gat voor de ventilatie en deze laten een hoop licht door, een gat wordt afgedekt door de koolstof filter en voor het andere gat ga ik denk ik een lichtsluis maken is echter niet noodzakelijk.

    Pot
    Inhoud: 50L + (wordt nog aangevuld)

    Verlichting
    HPS: 250W

    Reflectie
    Aluminium folie (niet de spiegelende kant)

    Ventilatie
    Case fan:
    Koolstof filter: Bij de Boerenbond hebben ze zeer fijn gaas, voor de gravende konijnen. Deze vormen uiteindelijk mijn koolstoffilter, mis alleen nog mijn koolstof.

    Medium
    Plagron: Bat Mix

    Voeding
    Plagron: Roots
    Plagron: Enzymes
    Plagron: Terra Grow + Bloom
    Plagron: Green Sensation
    Plagron: Phyt-amin

    Zaadjes
    White Widdow

    Waarom: Ik vind het een heerlijk wietje en heb gehoord dat hij makkelijk te kweken is, al heb ik hier ook weer wat tegen strijdige berichten over gehoord. Uiteindelijk is blijft het natuurlijk een kwestie van de plant leren kennen.

    Wietzaadjes.nl: Heb helaas wel wat langer op men zaadjes moeten wachten, maar dit vond ik geen probleem (was foutje met men order). Ben uitermate goed te woord (te mail) gestaan en als ik weer zaad nodig heb dan weet ik waar ik moet zijn.

    Namen van de damesDSC00982-2.jpg

    Ik ben een beginnende kweker, maar ik heb mezelf goed ingelezen en heb de kennis die nodig is om goed te kunnen beginnen. Ik heb ook vanaf het begin af aan gezegd dat ik het niet erg zou vinden als mijn eerste kweek mislukt, heb daarom ook voor een radicale aanpak gekozen, maar dat wordt vanzelf duidelijk.

    Tips en tricks zijn uiteraard altijd welkom.

    Groetjes Hookah
    Last edited by Jointjedraaien; 8 July 2011, 04:19. Reden: Bladvoeding

    #2
    Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

    koop gewoon van die pvc bochten dan komt er geen licht meer binnen.wel leuke opzetvolgensmij zijn die kleine filters niet meer zo duur zou er gewoon een kopen voor de veiligheid.

    Comment


      #3
      Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

      PVC bochten das een goeie.
      Neem aan dat je koolstof filters bedoelt, heb er zelf zo snel nog geen gevonden, maar wel een aquarium winkel waar ze goedkoop fijn koolstof verkopen. Maar waar zou jij zeggen dat je zo'n koolstoffiltertje wel kan vinden?

      Comment


        #4
        Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

        Prijs, Kleine afbeelding, Omschrijving, Vernieuwen. CAN1500 KOOLSTOFFILTERkoolstoffilter...
        https://www.growshoponline.nu/index.php?...id... - In cache

        Comment


          #5
          Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

          Ja die ken ik inderdaad, maar ik heb helemaal niet zo'n groote nodig het is niet eens 1m2. Als ik er zelf een maak ben ik 10-15 euro kwijt en heb ik weer een beetje tijd opgevuld.

          Comment


            #6
            Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

            mijn kast is ook maar 130 cm bij 165 cm bij 250 hoog toch gebruik ik een 1000 cub afzuiger.je moet natuurlijk ook rekening houden met de warmte van de lamp.dus ik denk dat je minimaal 200 cub moet afzuigen.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                filter geeft weerstand dus ik blijf bij die 200 cuben groeien doen ze het beste onder 25 graden met de bloei rond de 28.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                  Zit wel wat in met die weerstand, ga het eerst proberen met wat ik nu ga maken, werkt dat niet goed dan haal ik wel een mooie

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                    Dag 9

                    Ze groeien nu iets meer als een weekje, het enige dat nog niet helemaal lukt om stabiel te krijgen is de luchtvochtigheid, die blijft rond de 55-65% had leuk geweest als dat 10-15% hoger was geweest, weet niet hoe erg dit van belang is.
                    Ze draaien nu nog lekker 18/6.

                    Ik was even bang voor een plantje omdat er wat mis is met de blaadjes, zie 3e foto. Ik durf op het moment niet echt te zeggen wat het is, maar het zijn geen beestjes, althans ik kan niets vinden. (heb een 40x loep)

                    Voor de rest heb ik niet echt veel te melden naast dat ik toch heb gekozen om een Koolstoffilter te kopen, hoop hem deze week binnen te krijgen te samen met mijn bladvoeding.

                    Foto's:
                    Attached Files
                    Last edited by Hookah; 9 January 2011, 15:44. Reden: Foto's verplaatst

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                      Update
                      Dag:37
                      Stadium: Bloei
                      Temperatuur: 18-26 graden (Is hoger geweest en denk dat het warmste punt 32 graden is)
                      Luchtvochtigheid: 35-65%


                      Problemen:
                      men temperatuur en luchtvochtigheid zijn niet altijd even goed geweest, temperatuur kon nog wel is stijgen tot 35 graden en als het licht uit ging dan wilde het nog wel is tot 18 graden afkoelen. Weet niet of ze hier echt aan hebben geleden. De luchtvochtigheid heb ik tijdens de groei proberen zo hoog mogelijk te krijgen maar bleef vaak tussen de 55-60% met lamp aan en met lamp uit kwam het makkelijk tot boven de 90%.

                      Verder heb ik enkele bladeren weggehaald waarvan ik dacht dat ze meeldauw hadden, heb ik helaas geen foto's van.

                      Ik heb nog iets maar kan het nog niet echt plaatsen en zo ver ik kan zien leiden de planten er niet echt veel aan.

                      Dit blad had ik nog niet eerder gezien en is er wat anders aan toe als de andere, bij de meesten vallen er gewoon gaten in de bladeren.
                      Dacht eerst aan TMV maar dat zach er toch echt anders uit.
                      Er waren ook blaadjes waarvan gewoon een stuk miste, het zeg er echt uit als of dat die delen weer afgebroken werden door de plant zelf.
                      Heb ook bladeren gehad die tussen de deurtjes hebben gezeten, maar die zien er toch anders uit als de bladeren die ik bedoelde.

                      Is het iets om me nog verder zorgen over te maken?

                      Foto's:
                      Attached Files
                      Last edited by Hookah; 9 January 2011, 15:43. Reden: Foto's verplaats

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                        heey,

                        Die gaatjes in je bladeren kunnen best wel een ingebrande waterdruppeltjes zijn.
                        Waarschijnlijk heb je eens gesproeid met de lamp aan. Ik had dit ook.

                        Verder ziet het er prima uit.

                        Succes
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                          Hey Tom,

                          Dat dacht ik eerst ook, zeker met een HPS. Maar dan horen er geen gaatjes bij te komen als je niet meer spuit.
                          Iets waar ik ook aan heb zitten denken is dat als de bladeren op elkaar liggen dat het er tussen kan gaan condenseren dan dat het daardoor gebeurt maar lijkt me wel een beetje ver gezocht.

                          Maar blij om te horen dat het er voor de rest goed uit ziet

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                            Update
                            Dag:49
                            Stadium: Bloei

                            Temperatuur:
                            Donker: 18-25 graden
                            Licht: 25-32 graden
                            Licht met kast open: 20-25 graden.

                            Luchtvochtigheid Bloei:
                            Licht: 30-50% Min 25%
                            Donker: 70-80% Max 99%

                            Het blad probleem doet zich nog steeds voor maar wordt niet (veel) erger

                            Foto's:
                            Attached Files
                            Last edited by Hookah; 9 January 2011, 15:50. Reden: Foto gedraaid

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweken in een kast met een 250W HPS 5 x WW

                              ziet er leuk uit ga u volgen

                              groetjes pokon

                              Comment

                              Bezig...
                              X