Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond met mest en pokon zal dat werken?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond met mest en pokon zal dat werken?

    Korting op 420shop
    ik heb een beginner kweeker ik ben bezig met ontkiemen

    maar ben al bezig met me voeding ik heb nu potgrond en mest door heen gedaan

    en in een zak gedaan met gaten (anders krijg ik schimmel)

    ik hoor graag jullie tips

    groetjes pokon

    #2
    Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

    voor na het onkiemen gebruik je het best zaai en stekgrond...
    in gewoone potgrond gaat het niet, graakt geen lucht aan..
    heb et zelf voorgehad 1 plantje is er niet meer doorgekomen
    duurste zak in tuinzaak gaan halen steekt normaal genoeg bemesting in tot je moet verpotten

    succes
    <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
    <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

    Comment


      #3
      Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

      oke ja ik heb duuren potgrond al gehaalt en bemest dat is goed toch????

      wat bedoel je met stekgrond????

      ik ben bij de chop geweest vandaag en heb van die ronde dingtjes gekreegen die moet ik 2 dagen in het water doen en dan is hij opgezwolen en dan kan ik het potten toch???
      groetjesss

      Comment


        #4
        Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

        Oorspronkelijk geplaatst door pokon View Post
        oke ja ik heb duuren potgrond al gehaalt en bemest dat is goed toch????

        wat bedoel je met stekgrond????

        ik ben bij de chop geweest vandaag en heb van die ronde dingtjes gekreegen die moet ik 2 dagen in het water doen en dan is hij opgezwolen en dan kan ik het potten toch???
        groetjesss
        Gewone potgrond is niet goed... te zwaar is niet luchtig genoeg voor het zaadje waardoor deze zal verstikken
        gewoon zaai en stekgrond gaan halen is hele luchtige grond 20l => 3kg ong
        <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
        <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

        Comment


          #5
          Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

          oke kan je die bij tuin centrum halen ?????

          Comment


            #6
            Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

            Jij moet nog een hoop lezen

            Die ronde dingen zijn in een paar minuten klaar voor gebruik, en prima om in te zaaien en stekken.
            Als er voldoende wortels door komen kan je zo oppotten.
            Ook is er zaai en stekgrond te krijgen. dat is fijne grond met weinig voeding.

            Potgrond is al bemest voor de eerste paar weken, daar moet je dus niet direct voeding bij doen.
            Wat extra klei (tot 10%) kan geen kwaad.

            En wat versta jij onder 'mest'?

            Och, al die stadse fratsen

            Greetz, HJM


            Oorspronkelijk geplaatst door pokon View Post
            oke ja ik heb duuren potgrond al gehaalt en bemest dat is goed toch????

            wat bedoel je met stekgrond????

            ik ben bij de chop geweest vandaag en heb van die ronde dingtjes gekreegen die moet ik 2 dagen in het water doen en dan is hij opgezwolen en dan kan ik het potten toch???
            groetjesss
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

              IK BLIJ LACHEN OM DIE GERANIUMKWEKERS
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment


                #8
                Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                Ben jij vergeten hoe jij begon, Angel????????????????????

                Kan mij nog het een en ander herinneren
                Maar inderdaad, ik verbaas mij vaak over het gebrekkig onderwijs. Want daar moeten we het zoeken denk ik.
                Melk komt uit de fabriek, toch??

                Alaaf, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                  Maar inderdaad, ik verbaas mij vaak over het gebrekkig onderwijs.
                  Jij niet alleen.

                  Comment


                    #10
                    Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                    Het is wel off topic, maar ik zou het een goed idee vinden om in het huidige onderwijs het vak bio-chemie in te voeren voor iedereen.
                    Maar dan vooral gericht op begrip hoe zaken werken, niet over theoretisch gewawa.
                    'B.v. waarom en hoe werkt zeep, stalmest, kunstmest, enzymen, compost, vergisting, bier/wijn maken, waarom maakt natronloog met dreft een koffie pot schoon enz, enz.
                    Gewoon een flink stuk algemene opvoeding over waarom dingen werken of juist niet.
                    Dit zat standaart in mijn scholing, en dat gaf een goede basis om dingen te begrijpen. En om de nonsens van veel reclame te doorzien.
                    Zelfs mijn moeder had van haar school nog een boekje: "de chemie der daagelijkse dingen" Zulke boekjes moeten ze weer uitgeven.
                    Zeker voor stadse fratse jochies, en meisjes natuurlijk. ZEEEEEEEEER nuttig.

                    Ach, wensdromen van een oude man............................

                    Alaaf, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                      Ik zal jullie laten meelachen dan maar
                      mijn allereerste zaadjes wat ik zaaide had ik uit zakje wiet gevist 24 (bijna 25 jaar geleden).
                      in die tijd wist je niet beter en vond je wel vaker zaadjes in de wiettopjes.
                      ik mijn opleiding weer proberen naar boven te halen en het zooitje in stek/zaaigrond ingezaaid in 'n ronde bloempot met 'n stolp erop van 'n kijkshop klokje.
                      voor de raam gezet en laten groeien tot er uiteindelijk maar 1 overbleef.
                      wat daar vanaf is gekomen was vergeleken met nu 'n lachertje.

                      toen wilde ik het beter gaan doen en bouwde m'n hok waar de verwarmingsketel in zat om tot kleine kweekruimte
                      afzuiging rechtstreeks op de afvoer van de cv
                      alles vol tl's gehangen en dat was mijn eerste kweek.
                      geen internet waar ik alles kon opzoeken zoals tegenwoordig.
                      kon niet meer doen als m'n gezonde verstand (proberen) te gebruiken en dat gebruiken wat ik op school had geleerd.

                      maar ook ik leer nog steeds elke dag bij
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #12
                        Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                        Jep. Zo ging dat. En daar was niets mis mee.

                        Zonder internet vonden wij ook alles. In de bibliotheek en bij opa kon ik alles te weten komen.
                        Of ik schreef gewoon een brief naar U. Wageningen. Of ik hing aan de telefoon bij een of andere leraar.

                        Het ging langzamer, maar voor wie echt wilde weten was alles te vinden.

                        Het internet is natuurlijk geweldig, zo snel je alles kan vinden, maar het gevaar is dat mensen niet meer zelf nadenken.
                        En alles nakauwen wat er geroepen wordt.
                        Dus kinders, geloof dit ook niet

                        Greetz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                          Het is wel off topic, maar ik zou het een goed idee vinden om in het huidige onderwijs het vak bio-chemie in te voeren voor iedereen.
                          Maar dan vooral gericht op begrip hoe zaken werken, niet over theoretisch gewawa.
                          'B.v. waarom en hoe werkt zeep, stalmest, kunstmest, enzymen, compost, vergisting, bier/wijn maken, waarom maakt natronloog met dreft een koffie pot schoon enz, enz.
                          Gewoon een flink stuk algemene opvoeding over waarom dingen werken of juist niet.
                          Dit zat standaart in mijn scholing, en dat gaf een goede basis om dingen te begrijpen. En om de nonsens van veel reclame te doorzien.
                          Zelfs mijn moeder had van haar school nog een boekje: "de chemie der daagelijkse dingen" Zulke boekjes moeten ze weer uitgeven.
                          Zeker voor stadse fratse jochies, en meisjes natuurlijk. ZEEEEEEEEER nuttig.
                          Last edited by Basa; 6 December 2010, 23:21.
                          Attitude is a little thing that makes a big difference.

                          Comment


                            #14
                            Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                            @lijkt me basiskennis voor de hedendaagse mens toch?

                            helaas is internet heden ten dage de basiskennis voor de hedendaagse mens
                            kinderen leren alleen nog hoe ze pc aan moeten zetten en weten de help knop zelf wel te vinden
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment


                              #15
                              Re: potgrond met mest en pokon zal dat werken?

                              maar is pokon nu wel goed voor me zaadjes als ik ze plant???

                              Comment

                              Bezig...
                              X