Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

    Korting op 420shop
    Hey hey,

    ja was eerst niet v plan een verslag op te starten, ga nu toch een kleintje doen.
    ben nog nieuw in het groene wereldje dus hulp is welkom/ zever omdat je toch niets te doen hebt en dn mr vitten hoef ik niet =)

    punt 1 : het is low budget/ maw het is wat het is voor nu, later denk ik aan een kastje bouwen of tentje.

    Ook een lager wattage zodanig dat ik meer op men gemak ben en het doorgaans kan doen als hobby(nu ook,maar je snapt me wel), indien degelijk gdn heb ik dan toch steeds men eigen pafje.

    Nu dus bezig met 5 plantjes bubblegum v female sds x-line, ontkiemt in oude blauwe brddoos =.) in vochtige watjes, wel goede die een steviger kantje hebben( kwestie dat me wortel er niet in groeit), waarom watjes? nja lukt bij mij toch telkens goed.

    kdenk de 2de dag waren ze goed ontkiemt( tevreden over de kiemkracht), en gepot op 20 jan. (lamp eerst op 1m, dan geleidelijk gezakt,tot +- 50cm en word nu +- aangehouden op 50cm) > dit ivm warmte en licht laten strekken/ eenmaal licht gestrekt meer aarde bijgedaan tot onder de lobbldjes <> nu zo goed als allml +- 1cm bove de grond)

    punt 2: opstelling/ v start tot eind onder een aanzuig/afzuiging zijn momenteel volledig passief( niet ideaal uiteraard,ngmls low budget) nu er is wel een groot verluchtingsgat vd schouw(+- 30 op 20) juist bove de lamp dus hier kan verse lucht toch wat binnenkomen en te warme lucht toch wat afgevoert(tijdens bloei ga ik hier klein ventilatortje zetten die dan af en toe aanspringt)

    punt 3: voedingslijn van Bio Bizz/wortelstimulator,groei- en bloei.

    heb in het begin enkele keren lichtjes wortel en groei bijgegeven/ groei hadk mee mogen wachten gevolg enkele bladproblmpjes gehad mr kom we doen ons best =)

    ze zitten in aarde, universele potgrond/kdenk 5liter potten (23cm) ja beter groter mr is voor volgende keer.

    waterbron: gewoon kraantjeswater/ heb NIKS van meters behalve een thermometer =.) nogmaals later.

    punt 4
    : Temp./ probeer ze zo goed mogelijk tussen 20graden (licht uit) en 28 graden(licht aan) te houden, loopt soms uit tot max 30 en min 18 graden(kdoe men best op mn plek)

    punt 5: luchtvochtigheid/ geen idee hoe ze ligt(gn meter), naast de planten is wel klein waterputje en kzet een bakje gevuld met water op de potten.

    Momenteel zit ik dus tussen 3/4 weken groei: 2 vd planten zijn ook degelijk op schema maar de 3 ander hebben ruw geschat een goede week achterstand( ze stonden even te nat,jammer genoeg mr komt wel weer goed stn al terug droger en komt weer leven in.(kan er zelf niet alle dagen bij dus vr het wateren probeer ik instructies te geven aan x, weet dus niet altijd mtn of ze teveel of te weinig hebben gehad )

    punt 6: foto's/ genome met licht aan, liever licht uit ja maar kom.

    S8002442.jpgS8002443.jpgS8002445.jpgS8002449.jpgS8002451.jpg

    Zoals je duidelijk kunt zien zn er kleine problmpjes gwst(achterstandje hier,bladprobleempje daar) de nieuwere bladeren zien er allml wel beter uit als de onderste oudere.

    kj nu kvind dat men tekst ondertss al verdomd lang is dus ik stop voor nu =)

    Grts WW
    Last edited by WietWalm; 18 February 2011, 17:48.
    Vroeger stond hier iets anders

    #2
    Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

    Veel geluk met je kweekje
    En voor je eerste kweekjes kan het geen kwaad om het low budget te houden,
    zo leer je stap voor stap en kan je niet veel misdoen

    Men 1ste kweekje was ook gewoon zaadje aarde water

    Comment


      #3
      Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

      hey SmokeyHaze, thx werken en hopen voor het beste, en het slechtste verwachten/ komk nooit te teleurgesteld uit =.)
      en ja komk meteen(niet ndzakelijk) meer problemen tegen, nja uit fouten leer je dus ^^ niet het beste met female zaad als beginner ivm met herma'tjes mr we zien wel =)

      grts WW
      Vroeger stond hier iets anders

      Comment


        #4
        Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

        Veel succes met je kweekje,

        en het ziet er toch niet verkeerd uit zoals ze er nu bij staan???

        Wat is geweest moet je achter je laten....

        Je heb geleerd van je voeding fout dat doe je ook nooit meer en verder goed naar je planten kijken die vertellen je precies wat ze willen...

        Veel succes

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

          @ THC Dude: hey hey, thx
          Nee plantjes zien er mij nooit verkeerd uit(behalve als ze zoude afsterven, of het e mannetje is (als je niet vr zd bezig bent uiteraard)
          Ligt al lang achter me ^^ beetje langer w8te ja mr hebr weer iets v geleert, gwn duidelijke uitleg wrm de kleintjes volgens mij nog zo klein zijn =) vindk zelf ook leuk in een verslag.

          grts WW
          Vroeger stond hier iets anders

          Comment


            #6
            Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

            zo blijven verder doen op goeie weg zou ik zeggen heb hier ook hokkie staan 12 bubblegum x-line 8wkn in bloei nu

            s6

            Comment


              #7
              Eens een paffer, altijd een paffer........

              Comment


                #8
                Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                hey,

                @ liaantje: nog is thx en hoop dat je foto'tje v die v jou er bij zet =)
                @ paffy: ook thx aja =) en ja zo blijf je ook leren he, foutjes gebeuren altijd wel is =.)

                grts WW
                Vroeger stond hier iets anders

                Comment


                  #9
                  Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                  Volgens mij hebben ze te veel voeding (worteltjes verbranden) ! Tekorten kan je nu in deze fase nog niet hebben.
                  Alle overtollige zouten effe doorspoelen.


                  punt 5: luchtvochtigheid/ geen idee hoe ze ligt(gn meter), naast de planten is wel klein waterputje en kzet een bakje gevuld met water op de potten.
                  Wat ook helpt om je LV te verhogen is een handdoek halfweg in een emmer water hangen, en de andere helft hang je op.

                  Kan je soms een foto nemen zonder hps lamp?

                  Grtz
                  Last edited by westport; 21 February 2011, 01:20.
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                    @ westport: hey west, ja kweet het overvoeding ( stt in het verslagj ehehe ) khoop dat de worteltjes er goed v genezen mr komt wel gd denk ik , luchtvochtigheid voel ik momenteel gewoon beetje of men bldjes soepel zijn of fragiel (simpel) dat waterputje (afloop) bevind zicht juiste naast de planten (foto 1 links naast de achterste) ni zichtbr mr daar dus/ hier staat dus altijd water in.

                    Ja zal zien of ik er dit weekend 1tje zonder hps kan bij zetten(volgende update)
                    toch bedankt

                    Voor de rest waterprobleempjes blijve beetje (probeer het zo goed mogelijk te doen) maar persoon x heeft de feeling er nog niet helemaal voor dus mkt het wat moeilijker

                    grts WW
                    Vroeger stond hier iets anders

                    Comment


                      #11
                      Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                      bloei vn 1.1.2011DSC02588.jpgDSC02590.jpgDSC02593.jpghaii hier komen de bubblegums X-Line

                      voeding canna lijn DSC02587.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                        Mooi hoor.

                        Comment


                          #13
                          @ Liaantje : zien der echt goed uit ^^ hoop da die v mij ook zon bomen worden lol, thx vr ze toe te voege

                          grts WW

                          hey hey ,
                          morgen update

                          grts WW
                          Last edited by westport; 25 February 2011, 01:38.
                          Vroeger stond hier iets anders

                          Comment


                            #14
                            Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                            Hey hey,

                            dus updatetijd ^^ :

                            Eergisteren zijn de plantjes allemaal getopt en gisteren heb ik ze verpot van 23cm naar 28 cm potten, stond nergens hoeveel liter dit was in elk geval pak groter =)

                            Heb voor het verpotten gewoon de bodem van mijn vorige potten weggehaalt, in de nieuwe potten laag aarde gedaan, hier dan de oude potten op en zo verder de zijkanten aangevult.(lichtjes kloppend op de pot zodat het goed verspreid)
                            Waarom zo ? nja ik zag mij niet meteen die pot op zen hoofd zetten, dplant er laten uitdonderen, mij kennende liep dit toch niet goed.
                            Als ik mij niet vergis is hoe ik het nu heb gedaan ook wel goed?

                            S8002452.jpgS8002453.jpgS8002455.jpgFoto's na het toppen, had 1 met de afknipsels ook maar die heb ik blkbaar gewist =.)
                            S8002460.jpgS8002461.jpgS8002462.jpg Nieuwe aankoopjes : potten 28cm,ph-meter,grondvochtigheidsmeter,digitale thermo/luchtvochtigheidsmeter

                            luchtvochtigheid schommelt tussen 50 en 60.
                            temp. zit rond de 24/26 (licht aan), moet nog is controleren voor de lichten aangaan ook voor temp. licht uit.

                            Vandaag of morgen zet ik ze in bloei, zijn gepot op 20 jan. dus nu bijna 5 weken groei.

                            grts WW
                            Last edited by WietWalm; 25 February 2011, 14:48.
                            Vroeger stond hier iets anders

                            Comment


                              #15
                              Re: Low budget kweekje : 5x bubblegum v female seeds x-line

                              cilinder.gifverpot.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X