Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron Batmix

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron Batmix

    Korting op 420shop
    Plagron Batmix:
    Vleermuizenmest staat bekend om zijn ongekende rijkheid aan voedingsstoffen. Reden voor Plagron om een potgrond samen te stellen waarin deze natuurlijke meststof het beste tot zijn recht komt. Door toevoeging van witveen, Baltisch veen, Ierse witveenbrokjes, sphagnum, zwartveen, wormenmest, biologische meststoffen, en nog eens 15 % perlite, menen wij de ideale potgrond voor u binnen handbereik te hebben. pH: 5,8 en 6,2 /// EC: 1.4 en 1.6

    De aangeboden potgrond door Growshopalien voor beginners (en ook gevorderden?)

    Had echter nog een vraagje: Bevat deze genoeg voedingsstoffen voor de plant of moet er regelmatig bijgevoed worden?(dan heb ik het niet over het bijgeven van bloeivoeding tijdens de bloei).
    Zo ook is de pH waarde van deze rond de 6, dus ideaal voor het kweken van ons favoriete groen. Maar als je dan zuur of basisch water zou gaan toevoegen, gaat deze dan de pH waarde zwaar beinvloeden of vormt dit medium een goeie buffer hiervoor?

    Graag wat uitleg aub

    Thx & Greetzzz

    #2
    Re: Plagron Batmix

    Je hoeft hier de eerste 6 weken geen voeding toe te voegen. Daarna kan je best bijvoeden met een bloeivoeding, het beste is de plagron Green Sensation.

    plagron Green Sensation.

    Een complexe samengestelde bloeistimulator van biologische en bio-minerale voedingselementen speciaal voor de bloeifase. Door de uitgekiende samenstelling wordt de plant voorzien van alle voedingsstoffen welke nodig zijn voor een uitbundige bloei en vruchtzetting. De belangrijkste eigenschap van green sensation is een verhoging van het suikergehalte in de vrucht.

    Gebruiksaanwijzing:

    Eerst een gedeelte green sensation in lauw water oplossen en daarna toevoegen aan bemestingssysteem. Green Sensation kan toegediend worden via injectie-, druppel en vloeisystemen. Altijd gebruiken samen met een gereduceerde basisvoeding.

    Werking:

    Vermeerdering van de bloei; Verhoging van vruchtopbrengst; Verhoging suikergehalte; Stressvermindering

    Gebruik van de Green Sensation:
    1 ml Green Sensation verdunnen met 1 liter water. Deze oplossing in combinatie met de basisvoeding bij iedere watergift meegeven. Start met Green Sensation meegeven 4 weken voor je denkt te oogsten. Green Sensation is te gebruiken op alle substraten: aarde, kokos, steenwol, mapito & NFT.

    Voorbeelden van bloeilengte van soorten:

    - 8 weken soort: vanaf 4e week Green Sensation meegeven
    - 10 weken soort: vanaf 6e week Green Sensation meegeven
    - 12 weken soort: vanaf 8e week Green Sensation meegeven

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Plagron Batmix

      schitterend, net wat ik nodig had!
      Hartelijk dank!

      Greetzzz

      Comment


        #4
        Re: Plagron Batmix

        Oorspronkelijk geplaatst door Jona
        Maar als je dan zuur of basisch water zou gaan toevoegen, gaat deze dan de pH waarde zwaar beinvloeden of vormt dit medium een goeie buffer hiervoor?
        Niet afzuren je water, de buffer is hoog genoeg . Vraag even over het hoofd gezien.

        Grtz

        Comment


          #5
          Door de vele postitieve reacties heb ik nu ook gekozen voor
          plagrons batmix. De doorslag is dat het een grote buffer heeft.
          grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Let wel op dat je met wat Mg-tekort kan zitten, nogal wat mensen hadden het voor maar misschien dat het niet aan de batmix zelf ligt. Denk gewoon niet dat het vanzelf zal gaan met batmix, ook opletten met die kleine plantjes. Die willen nog wel eens schrikken als ze in zo'n hard bemeste grond terechtkomen. Maar je krijgt er gegarandeerd mooie resultaten mee! Wat ik misschien zou doen volgende keer is ze in gewone aarde zetten tijdens de groei en vanaf je ze in bloei zet ze in batmix zetten, dan wortelen ze daar nog mooi in . Zo heb je genoeg voeding er in zitten voor een 5-6tal weken

            Comment


              #7
              Ja idd jona, nu zitten de spruitjes in gewonnen potaarde, eens ik ze zal verpotten steek ik ze in batmix, thx voor de info!
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                geweldig ik was op zoek naar wat voor bloei medium maar dit is echt wat ik moest hebben thnx

                Comment


                  #9
                  Let wel op met overbemesting, ik kan het niet genoeg zeggen. Wat ik volgende keer probeer: Begin met een voedingsarm medium voor mijn zaadjes. Vanaf ze 3-4dagen bloeiuren gehad hebben ga ik ze overpotten naar Batmix (zo schakel je extra voeding op het moment dat ze het zullen nodig hebben). Ik bekeek net wat foto's van mijn plantjes op de batmix van in het begin en eigenlijk zag het er niet zo goed uit. Echt gele blaadjes, complete overbemesting gewoon. Opletten is de boodschap. Want ze groeien practisch niet in dat medium, dus je bent direct een week extra kwijt, zo ook een pak extra lichturen, tijd, etc...

                  Comment


                    #10
                    echt bedankt had ik net nodig voor me bigbang vrouwtjes

                    Comment


                      #11
                      idd ik zaai ook in stekgrond voor de eerste dagen zit er in het zaadje genoeg om de die te overleven.de jonge wortels kunnen zelfs beetje verbrande van gevoede grond

                      Comment


                        #12
                        Had ik ook in het begin en het gevolg was toch een sterke rem wat de groei betrof. Ik denk dat ik zelf wat voeding geef in die zaai/stekgrond en pas als de bloei ingaat ze wat batmix meegeef als ik ze overpot. Ik ben enkel nog op zoek naar een aardemedium die na zaaigrond (dus bij het overpotten na 1 week) kan gebruikt worden tijdens de groei. Daarna zet ik ze verder over in de batmix zoals reeds gezegd.

                        Greetzzz
                        Jona

                        Comment

                        Bezig...
                        X