Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

    Korting op 420shop
    Ieps y'all
    heb vandaag men skunkjes van buiten naar binnen verhuisd omdat ze totaal scheef aant gaan waren, eentje met witte bladuiteindes en eentje met gele vlekken op het blad, allebei al bovenste blaadjes (die net uitkomen) verschrompeld, heb deze wel gekregen dus wist ni welke grond het was en denk te vroeg voeding gegeven?
    Momenteel gebruik ik een halogeenbouwlamp van 400watt en 1spaargroeilamp maar dit enkel wegens ziekte (voel me te slecht om men TL's te hangen :s)
    Voor de bloei komt er nog een infrarodelamp van 150 watt en een HPS van 250watt bovenop
    Foto's vanavond of ergens komende week
    Commentaar altijd welkom!!

    #2
    Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

    101_1372.jpg101_1371.jpg101_1375.jpg101_1374.jpg101_1377.jpg101_1370.jpg101_1376.jpgVoila sta staan nu 3 dagen binnen en zien er al een pak beter uit
    101_1373.jpg

    EDIT: Buitenverslag:
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-in-hobbyserre
    Last edited by smokeykev; 1 June 2011, 22:54.

    Comment


      #3
      lekker gekis de ziekte lichamelijk?geintjestop de energie van de infarood liever in nog een 250 watt lamp of koop een 400 watt.experimenteeren moet je op de universiteit doen,het liefts in wageningen

      en voor de groei zou ik ook iets anders nemen
      Last edited by ceBep; 2 June 2011, 23:08. Reden: dubbel post

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

        ja die halogeenbouwlamp moet weg en vervangen worden door spaarbouwlamp maar met 2 growlampen erin
        en voor de die infrared lamp komt er een tweede tijdsklok bij waardoor die maar 3 uur per dag bijlicht..
        en kga eerst proberen met 250 HPS, indien onvoldoende vraag ik mijn 400 gwn terug..

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

          Infrarood licht is niet eens zichtbaar. Je kan er evengoed een broodrooster of microgolfoven bijhangen... Even effectief.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

            Het is ook ni bedoeld om ze de weg te laten vinden e:p
            En ik weet niet of voor de fotosynthese het licht echt zichtbaar moet zijn voor de mens?
            Iemand die dit per ongeluk wel weet?
            Ze geeft trouwens wel gewoon zichtbaar licht hoor... noemt infrared maar is het verre van, Wel dieprood licht..
            En wel allemaal in combi met HPS eh...

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

              Das net de definitie van fotosynthese. Infrarode straling ligt ver buiten het nodige spektrum. Dan hebt ge wsl een warmtelamp en dat doet wat de naam zegt, warmte afgeven voor zo weinig mogelijk licht.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                Oki das wer een pak aan wattage uitgespaard dan
                thnx ppz

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                  Heb een van de supertjes buiten gegooid terug
                  zat onder de bladluizen :s maar op de andere twee nog nix te zien en da plantje groeide toch ni echt mee dusja RAUS!! :p

                  Heb trouwens net dit pakketje bijgekocht voor de kweekkamer
                  paketje kweekmateriaal.jpg
                  enkel de voeding en de artikelen met kruis door zitten er ni bij..

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                    en we zijn klaar met het uitbreken van de legplanken en ophangen van de TL's (vond wel men ketting ni dus maar met touw voorlopig)
                    meisjes zijn ook verpot maar zal toch blij zijn dak deze in bloei kan zetten en aan serieuse kweek kan beginnen :s
                    in ieder geval foto's van hoe het er nu uitziet:
                    101_1402.jpg101_1403.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                      Update:
                      Ik heb ze daarnet gekortwiekt (net boven derde node van bovenaf geteld afgesneden) en deze stukjes als stekjes geplant
                      Heb de nieuwe bladpuntjes netjes verwijderd alsook de onderste bladeren, steeltje net daaronder afgesneden en in spourdpad gezet...
                      bladeren zijn tot 1/3 terug gesnoeid....
                      Juist bezig???

                      Reden: planten zijn net bonenstaken onder die TL, nix zijtak alleen beetje kleine blaadjes tegen de stengel,
                      volgende week HPS installeren dus beter toch gewoon met die 2 stekjes verdergaan?
                      Zijn trouwens eve groot als de white skunk die nu buiten staat :p die kan er dan ook weer bij

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                        Oho ook hier binnen staan ze kevin ga ik wat kweek verlagen lezen
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                          Ik zou alles wat hier staat bij de rest uit je andere verslag zetten?

                          Lijkt wel een opgegraven grafkelder die ze bezig zijn opnieuw te schilderen

                          Lijkt me niet de ideale kweek omstandigheid.

                          In deze ruimte heb je nergens controle over lijkt me.

                          Succes,

                          Ik hobbel af en toe even langs

                          Groetjes
                          __________________________________________________ ______________

                          When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                            inderdaad maar zoals vermeld deden die planten het echt slecht buiten
                            nu volgende week normaal men volledige setup en dan ga ik ook nog eens schilderen ze... denk zelfs da ge op een van de foto's de verf al ziet klaarstaan? :p
                            Ook elektriciteit krijgt nog snel een beurt en dan huppakee hopelijk met 2 gezonde stekken en 2 dwarfs beginnen!!

                            Maar zo krijg je toch al een beetje een idee eh... :p

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek nieuwe binnenruimte!! 2x superskunk en 1x white skunk

                              Hier zijn we dan weer (met 3 weken vertraging!)
                              Ondertussen gebeurd... 2 weken geleden halogeenlamp gesprongen dus enkel nog 2x18watt TL aquarium en terrariumplanten en 36watt spaarlamp ... resultaat plantjes blijven hetzelfde... groeien niet of nauwelijks en drinken heeeeeeeeeeel weinig... temp gezakt naar 15 graden gemiddeld..
                              Ook stekken genomen van de bovenkant van de plantjes gewoon om is te testen of het lukte... en het lukt
                              Stekjes buiten ff in de serre gezet... groeien netjes verder en maken wortel!!
                              Vandaag SON T pia opgehangen... (250watt)
                              planten zijn alle3 ander niveau dus wat verhoogd ed... Morgen is zien dak de stekskes der nog bij krijg!!
                              De moeders zijn eig de elektriciteit nimeer waard maar zo kan ek testen welke LV en temp ed ik krijg met deze lamp..
                              Morgen ook is zien dak beugels vind voor de carbonfilter (damn wat zijn die dingen zwaar!!)...
                              Fototjes komen van zodra de dames terug wat fotogenieker zijn

                              Comment

                              Bezig...
                              X