Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

    Korting op 420shop
    gegroet tuinders,

    Ik dacht ik begin ook eens een kweek verslag hier,
    IK zal bij de opstelling beginnen,

    - 1 x 600 watt hps met gladde kap
    - 1000m3 afzuiger inc fancontrol
    - 1500m3 koolfilter
    - ventilator
    - 500m3 inblaas (voor verse lucht)
    - ontvochtiger
    - de nodige meters zoals ec+ph enz..
    - voedinglijn van APTUS : regulator ,p boost, k boost , top boost , wortel stimulator.
    - canna cocos A+B voeding
    100_3251.jpg
    Nou ben dus een week geleden begonnen met voorgroeien van 10 criticals van royal queen.
    Mijn kindjes(criticals) ga ik 2 weken voorgroeien. (op 18 uur uiteraard)

    Ik heb de stekken in startblokken gezet met alleen een beetje wortel stimulator en een ph van 5.8.

    100_3248.jpg100_3250.jpgIMG00196-20110604-1058.jpg
    Last edited by sjino; 25 July 2011, 00:21.

    #2
    Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

    Mooie opzet, succes

    Comment


      #3
      Heb ook nog een ww in de achtertuin gezet in een 25 liter pot, deze ww is ook van royal queen seeds.

      IMG00256-20110725-1405.jpgIMG00257-20110725-1406.jpg

      Deze zal ik later binnen afbloeien voor een beter resultaat. (toprot,meeldauw enz..)

      Hier nog een paar foto`s van me kindjes.

      Attached Files
      Last edited by ceBep; 25 July 2011, 15:42. Reden: dubbelposten, gebruik de bewerk bericht knop om iets toe te voegen

      Comment


        #4
        Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

        lekkere opzet, het zal niet snel aan je materiaal liggen!
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

          zo weer ff een update...

          ik heb de stekken 2 dagen terug (na 2 weken voorgroei) in 11 liter gezet gevult met mapito.
          Heb ze gelijk op 12/12 gezet en voeding gegeven met een ec van 1.4 en een ph van 5.9 .
          -canna
          -n boost
          -regulator

          Dit ga ik geven 2 x per dag ongeveer 100 ml per plant per x met behulp van een druppel systeem en een minuten timer.
          Naarmate ze groeien ga ik meerdere water beurten geven en pas ik me voeding aan naar het aputus voeding schema.

          foto`s volgen later want moet ze nog maken
          Last edited by sjino; 4 August 2011, 17:21.

          Comment


            #6
            Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

            zo hier zijn eindelijk de foto`s....


            DSCN1488.jpgDSCN1489.jpg
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

              Zo zijn nu alweer een week verder...plantjes doen het goed.
              heb een paar problemen gehad met het druppelsysteem.. filter zat elke x vol met resten voeding dus druppelen deed die niet echt goed meer.
              maak nu elke x nieuw water met voeding aan want voorheen deed ik 2 dagen met de het water maar dat werkte dus niet... zat elke keer een vettige laag op de bodem van het voedingsvat, ondanks dat er een circulatiepomp in het vat zit en dat ze beweren dat je het water langere tijd kan bewaren maar goed, dan maar elke dag nieuw water aanmaken.
              ph liep trouwens ook elke x hoog op ! werd er helemaal gek van !!! iemand nog een goed idee daarvoor ?? .
              hier heb ik nog een paar foto`s

              DSCN1499.jpgDSCN1503.jpgDSCN1508.jpgDSCN1501.jpg

              Comment


                #8
                Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                nog 3 weken

                IMG00337-20110823-2106.jpgIMG00341-20110823-2107.jpgIMG00327-20110815-2329.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                  Ziet er toch gezond uit.
                  Normaal moet je met Aptus en druppelsystemen, system clean gebruiken oid, tegen verstopping. Het zijn complexe stroperige stoffen die blijven in het systeem zitten.
                  Voor bezinking in het vat, mss een krachtigere pomp. Wat is er mis met zelf een keertje roeren in het water, totdat je ziet dat alles is opgelost. Ik los gewoon in een 5 liter vat op, dat schud ik met de hand.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                    klopt systemclean heb ik ook maar werkt niet goed genoeg en ik roer me helemaal kins in dat vat !! ik maak nu gewoon elke dag nieuw water aan en maak het diezelfde dag op. werkt goed maar is iets meer werk..

                    ps mij ging het erom dat ze een paar keer per dag water kregen omdat ik op mapito kweek maar omdat die zooi allemaal naar de bodem zakt lukte dat dus niet en ik heb natuurlijk niet de tijd om in dat vat te gaan zitten roeren 3 keer per dag want zelfs ik moet werken helaas.

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                      Anders eens bij de GS vragen. Het bezinkt wel een beetje na een dag.
                      Met hydro achtige kweek, in jou geval cocos, maak misschien meer water aan.
                      Die 3-5 liter die ik om de 3 dagen aanmaak, dat is niet veel, dat schut ik zo weer, en dan is het opgelost. Enigste wat echt snel reageert, omdat toch organisch spul is, zijn de enzymen, die gaan klonteren na een paar dagen, van aptus.

                      Misschien een sterkere mengpomp? Ligt de pomp op de bodem?
                      Probleem is dus dat het niet mag bezinken als je er niet bent, is het te zwaar om zelf even op te tillen en de schudden voor dat je weg gaat?
                      Aanmaken van de voeding ook in goede volgorde? Dus eerst water, dan regulator, dan de rest van schema, etc.

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                        mapito kerel daarom de meerdere waterbeurten..en het klopt wat je zegt over die regulator.
                        die moest dus eerst en daarna p en k en dan je normale voeding dan meten en dan de boosters en dan pas afzuren dat deed ik dus verkeerd.
                        daarom zat ik zo te klooten met de ph waarde maar goed tog weer van geleerd.
                        en er zitten 2 pompen in.
                        1 circulatie pomp en 1 luchtpomp met zo steentje eraan
                        voorlopig ga ik zo verder dan maar 2 beurten per dag..zie wel hoe het loopt
                        blijf updaten de rest van de kweek.
                        bedamkt voor je advies

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                          nog wat foto`s ...heb helaas meeldauw gezien even spuiten dan maar.

                          29 aug 2011 (5).jpg29 aug 2011 (7).jpg29 aug 2011 (9).jpg29 aug 2011 (10).jpg29 aug 2011 (11).jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste verslagje 10 Criticals van Royal Queen !

                            2 weken verder.....

                            IMG00413-20110912-2313.jpgIMG00416-20110912-2314.jpgIMG00419-20110912-2315.jpg

                            krijg de meeldauw niet helemaal goed weg helaas...dat wordt vroegtijdig knippen denk

                            Comment

                            Bezig...
                            X