Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fancontrol + thermostat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    fancontrol + thermostat

    Korting op 420shop
    Heb hier z'on fancontrol met thermostaat en mijn vraag is nu hoe ik deze moet instellen want snap het niet echt.


    mvg husky

    #2
    Re: fancontrol + thermostat

    Een fotootje zou helpen... Maar aangenomen dat je een gewone controller hebt:

    Het idee van die controller is, dat 'ie in principe de fan laat draaien op een laag toerental. Alleen als de temperatuur boven een bepaalde waarde komt gaat de fan op 100% draaien. Is de temperatuur weer een paar graden omlaag, dan schakelt 'ie weer naar zijn lage toerental.

    Op de controller kun je 2 dingen instellen: Dat lage toerental en de temperatuur.

    Het toerental is natte vingerwerk: Draai wat heen en weer totdat je fan wel draait, maar zo min mogelijk bromt. 30% of zo.

    De temperatuur zou ik zelf op 28 graden proberen te zetten. Bij 28 graden zal de fan dan voluit gaan, en bij ergens tussen 24 en 26 weer naar laag toerental. De temperatuurschaal op de controller kun je NIET vertrouwen. Je zult 'em moeten ijken met een andere, fatsoenlijke thermometer. Ik neem aan dat je zo'n ding hebt: Een thermometer buiten je kast met de sensor binnen?
    Zet de controller eerst op een zo hoog mogelijke temperatuur, zodat de fan helemaal niet voluit gaat draaien, doe de kast dicht en zet de lamp aan. Blijf erbij (!) totdat de thermometer 28 graden aanwijst, en draai nu langzaam de temperatuur-knop van de controller omlaag, totdat je de fan naar vol vermogen hoort gaan. Draai eventueel even heen en weer (waarbij de fan blijft schakelen van vol vermogen naar laag vermogen) totdat je er precies bovenop zit.

    Fancontroller ingesteld!

    Succes.

    Comment


      #3
      Re: fancontrol + thermostat

      zou niet beter kunne uitlegen

      Comment


        #4
        Re: fancontrol + thermostat

        Dank u voor de uitleg zal dat dan keer proberen te regelen

        Comment

        Bezig...
        X