power flower: oogsten of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • dafken
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2011
    • 28

    #1

    power flower: oogsten of niet?

    Korting op 420shop
    Tot op heden heb ik altijd super goeie raad gekregen op dit forum.

    Daarom mijn laatste oproep, Binnen 2 dagen gaat het mooie weer stoppen en wordt er veel regen en wind verwacht.

    Daarom mijn vraag;: Oogsten of nietSUC50793.jpgSUC50801.jpgSUC50800.jpgSUC50799.jpgSUC50798.jpgSUC50797.jpgSUC50796.jpgSUC50795.jpgSUC50794.jpgSUC50802.jpgSUC50793.jpgSUC50801.jpgSUC50800.jpgSUC50799.jpgSUC50798.jpgSUC50797.jpgSUC50796.jpgSUC50795.jpgSUC50794.jpgSUC50802.jpg
  • hartog
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2010
    • 134

    #2
    Re: power flower: oogsten of niet?

    als je nog geen toprot heb zal ik hem nog even laten staan

    Comment

    • dafken
      Senior Stoner
      Member
      • Jun 2011
      • 28

      #3
      Re: power flower: oogsten of niet?

      het is net daar dat ik schrik voor heb. Met de regen die eraan komt. Deze plant heeft ook een volledig gespleten stam. (zie topic http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...pleten.-Fataal

      Wat zou het effect zijn als ik hem nu zou oogsten? Zou hij al sterk zijn of nog helemaal niet?

      Comment

      • easysativa
        Retired
        • May 2011
        • 148

        #4
        Re: power flower: oogsten of niet?

        van de eerste druppel dat valt oogsten. btw ze zit lekker vol thc

        Comment

        • dafken
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2011
          • 28

          #5
          Re: power flower: oogsten of niet?

          Deze plant heeft echt alles meegemaakt, ik wil inderdaad geen toprot riskeren.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: power flower: oogsten of niet?

            Als je wil weten of-ie sterk is, moet je naar de trichomen kijken, dan weet je alles.
            Volgens mij ben je nog rijkelijk vroeg, die toppen kunnen nog 2x zo dik worden, maar als je rot ziet houdt het wel zo'n beetje op.
            Als je binnenkort knipt, hoop ik dat je ze op de oldschool manier droogt, dan kunnen ze in ieder geval nog 2-3 weken rijpen tijdens het drogen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • gsxer
              Retired
              • Aug 2011
              • 14

              #7
              Re: power flower: oogsten of niet?

              dat je ze op de oldschool manier droogt, dan kunnen ze in ieder geval nog 2-3 weken rijpen tijdens het drogen. wat bedoel je daar mee QnQ ??

              Comment

              • TheRealDopey
                Banned
                • Sep 2011
                • 71

                #8
                Re: power flower: oogsten of niet?

                Hij bedoeld dat je hele takken moet oogsten en de steeltjes eraan moet laten zitten tot je wiet droog is. Gewoon takken op de kop ophangen en laten drogen. Dan gaan de sappen nog een tijdje door en wordt de smaak van je wiet veel beter. Zie: http://www.mooiwietje.nl/site/index....d=66&Itemid=74 de 2e foto in de kledingkast.

                Comment

                • belladonna
                  Guru of all Growers
                  Lucky Member
                  • Aug 2008
                  • 10674

                  #9
                  Re: power flower: oogsten of niet?

                  als je die gaat oogsten dan houd je niks over zou hem gewoon laten staan planten smelten niet van regen
                  God was never on your side..

                  Comment

                  • dafken
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jun 2011
                    • 28

                    #10
                    Re: power flower: oogsten of niet?

                    Ik laat ze momenteel nog staan, maar de toppen hangen naar beneden door het gewicht van het regenwater. De toppen zijn doorweekt. Is dit niet enorm gevaarlijk voor toprot? tips?

                    Comment

                    • monty
                      Banned
                      • May 2009
                      • 11215

                      #11
                      Re: power flower: oogsten of niet?

                      Goed uitschudden die toppen na een bui. je kan ook met stukje keukenrol natte plekjes uit je top opslurmen. Toprot blijft een gevaar. Zorg dat de wind er goed aan kan zodat het snel weer opdroogt. Blijven controleren. Te vroeg oogsten is doodzonde. De zaak helemaal rot door onoplettendheid ook. Dus gewoon de zaak heel goed in de gaten houden.

                      Grtz

                      Comment

                      • dafken
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jun 2011
                        • 28

                        #12
                        Re: power flower: oogsten of niet?

                        trichomes.jpg Hierbij een macro foto van een top. Kan je hierop zien hoe lang hij nog moet?

                        Comment

                        • monty
                          Banned
                          • May 2009
                          • 11215

                          #13
                          Re: power flower: oogsten of niet?

                          Die is ver klaar. Zie reeds hier en daar amber trichomen.

                          Comment

                          • dafken
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Jun 2011
                            • 28

                            #14
                            Re: power flower: oogsten of niet?

                            super. Heb net eerste takken geknipt. Valt goed mee qua dikte. Nu lekker langzaam laten drogen en dan hopelijk genieten.
                            Ik zet weldra foro's van de oogst.

                            Comment

                            • monty
                              Banned
                              • May 2009
                              • 11215

                              #15
                              Re: power flower: oogsten of niet?

                              Succes met de knip!

                              Comment

                              Bezig...