Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemd blad kleur en groei HELP!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vreemd blad kleur en groei HELP!

    Korting op 420shop
    Foto 1 overzicht, foto 6 snow white stekje, foto 7 Durban Poison zaad vrouwelijk.

    Foto 2, 3, 4, en 5 Zijn Big Bang vrouwelijk zaad en 2 keer getopt net.

    Ik heb laast van kleine zwarte vliegjes, denk 'fruitvliegjes' daarom heb ik het spul van foto 8 gebruikt 2 dagen geleden en het lijkt minder te worden.

    Maar de bladeren worden niet echt mooi groen beetje bruin of lichte groen plekken en somsige bladeren groeien niet mooi zoals je kan zien op de foto's. Komt dit door die vliegjes of kan andere oorzaken hebben...?

    Temp is 24 graden licht aan licht uit 19 graden lv rond 55% (dit is zaad). ze krijgen canna bio voor de wortels en de groei dit geef om de keer mee, is dit te weining of misschien te veel voeding, ik geef de dosis die op de fles staat.

    Of komt door te weining frisslucht?

    Of is dit een andere rare ziekte en kan ik beter nieuwe zaadjes planten??

    Ik hoor het graag van jullie als Experts...
    Attached Files

    #2
    Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

    ik denk tripsen en of spint.
    verder zal je ph niet helemaal kloppen.

    Comment


      #3
      Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

      Yep, opnieuw beginnen heeft niet veel zin met zo'n dierentuin
      Lijkt er idd op dat je in ieder geval spint en misschien ook wel thripsen hebt.

      Wat ik zou doen als ikDE methode, er zijn er vast meer die ook werken.

      Het lijkt erop dat de bladgroenkorrels verdwijnen, verkleuren of dat er iets mee is. Misschien genetisch ?
      Ik weet zo 1,2,3 niet wat dat is, en ik heb geen tijd om het op te zoeken voor je momenteel.
      Gelukkig zijn er genoeg medekwekers hier die veel van plantjes weten..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

        Bedankt voor jullie snel reacties!

        Markster: Ik denk zelf aan tripsen en geen spint want ik kan nergens soort van fijne spint webjes vinden. Ph probleem lijkt me bijna niet kunnen omdat ik kweek met Bio Canna daar komt geen Ph bij kijken. De eerst kweek ook met Bio gehad zonder Ph en zonder problemen.

        QnQ: Met opnieuw beginne zou ik bijna 5 weken achter lopen, ik hoop dat de bio pokon me toch helpt, ben nu 3 dagen verder en kan bijna geen vliegje mee ontdekken, ik herhaal dit over een paar dagen nog een keer voor de zekerheid.
        Ik denk niet aan spint zoals je al hebt gelezen, maar eerder aan tripsen, weet eigenlijk niet of die erg schadelijk zijn. Ik ben denk aan ze gekomen om de snow white stek idd een tijdje heeft buiten gestaan. Het rare is alleen dat het snow white stekje nergens laast van lijkt te hebben zie ook de foto. Het blad wat zo bruin is kan ook zijn gekomen omdat ik ze een paar keer met de planten spuit heb water gegeven toen ze kleiner waren, misschien is wat op het blad gekomen en is het gewoon verbrand.

        Als ik de vliegen weg krijg mag ik hopen idd dat het niet een genetische afwijking hebben zij komen van de greenhouse dus zo goed moet zijn. De Durban Poison lijkt tot nu toe nergens laast van te hebben.

        Als ik de beestje toch kwijt raak zal de plant ze zelf dan weer herstellen???

        Comment


          #5


          ---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:28 ----------

          O ja, ik zou nu onmiddelijk direct als je dit leest de plantjes uit hun pot halen, alle grond verwijderen, de wortels goed spoelen (lauw water), de potten ontsmetten en opnieuw oppotten in verse grond.
          De volgende generatie vliegjes zit zich nu namelijk vol te vreten onder de grond.

          Gooi die grond maar in de vuilbak. Is niet meer bruikbaar.

          Om zeker te zijn dat het over dat kutbeest gaat kan je 1 vangen en bestuderen en vergelijken met betrouwbare info die op internet vind.

          Ergens hoop ik dat het gewoon fruitvliegjes zijn maar ik vrees het ergste.

          Comment


            #6
            Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

            Ik heb ook big bang van the greenhouse staan, ongeveer 15cm. Die dezelfde 'uitslag' hebben op de bladeren.
            Ik betwijfel of het van ongedierte komt, want na meerdere malen lang zoeken zijn er geen beesies gevonden. Ik hoop
            dat er een oplossing voor word gevonden :p succes met je kweek

            Comment


              #7
              Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

              Ik zei ook niet dat je opnieuw moest beginnen
              Plantjes dompelen in een emmer Brimex, PVP, neemolie of whatever..en de ruimte schoonmaken.

              Spint maakt trouwens niet meteen webjes.
              Probeer eens met een vergrootglas de onderkant van de bladeren te inspecteren. (niet schrikken, sommige beestjes lopen snel!)

              Gehenna zit goed met die varenrouwmug.

              Spint, Thrips en Varenrouwmug-larven zijn inderdaad allemaal schadelijk voor onze plantjes. rip.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                Ik heb het gemerkt.
                Ik heb net secret Jardin Darkstreet ds60 II kweektent 60x60x140cm besteld ik gooi alles weg, de kast gebruik niet meer.
                Ik heb 9 potten bij besteld van 6.5 liter, ik ga 5 nieuwe Big Bangs bestellen 2 morning glory's bestellen en ik heb nog 2 keer Durban Pioson liggen, dus dit word over nieuwe beginnen helaas het is niet anders.

                Comment


                  #9
                  Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                  Oke, jammer man.
                  Kijk ook even goed naar je potgrondkeuze. Als het mogelijk is misschien toch even een zak bij de growshop halen.
                  Die mugjes komen meestal niet van buiten, maar krijg je gratis met je grond mee.
                  Succes.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                    hmm, ik snap wat je bedoeld, de vorige grond was echt goedkoop hier van de jumbo, omdat die een klein dorp is en de kassamedewerker af en toen vroeg wat ik met al die grond moets ben ik daar gestopt, kan niet me tuin blijven ophogen. Dus heb ik bij een goede tuinwinkel duuder gekeurde aarde gehaald daar mag dat toch niet in zitten, samen met goede kalk.

                    Waar ik aan doen, ik hen goedkope koemest van de aldi gebruikt dat kan misschien het probleem zijn of kan het daar niet in zitte in koemest?

                    Comment


                      #11
                      Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                      Ik heb alle planten nog is goed bekeken, het stekje van Snow White ziet er goed uit en 1 Big Bang ook. Met een vergrootglas gekeken niets te vinden. De andere hebben alle bruine bladeren en gekruld bladeren en er vliegen dingen rond. De andere 2 niet dus ik hoop dat het goed gaat ik heb ze sinds vandaag in het bloei hok gezet.

                      Hopen dat dit goed gaat en niet dat ik me bloeitent vol met vliegjes komt

                      Comment


                        #12
                        Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                        Die vliegjes klinken als varenrouwmuggen

                        Comment


                          #13
                          Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                          ik geloof ook dat dat het is.

                          Ik heb er 2 weg gedaan, de andere 3 schoon gespoelt en in nieuwe aarde gezet zonder toevoeging. en nu gaan ze het bloei hok in. hopen dat het nog iets word.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                            Ik hoop het ook! Er moet maar 1 eitje tussen de wortels blijven en je hebt weldra opnieuw prijs.
                            Als het u een troost mag wezen ... ik heb nu al prijs en de planten staan niet eens binnen. Doemme toch. Correctie: Godvermiljarenondedju ze!
                            Ik kan ze ni eens binnen zetten want daar staan allerlei kwetsbare zaailingen, inclusief een paar weedplantjes en stekken van.
                            En al die potgrond voor de vuilbak ... (er staan hier tamelijk veel planten allerlei in potten)
                            Al da werk om alle potten en zaaibakjes te ontsmetten ...

                            Kwaliteitsgrond is geen garantie tegen schimmels en ander ongemak. Ik heb Ecostyle Cocopeat zaai en stekgrond. Wat daarin gezaaid en gestekt was is eraan door botrytis. Wat in mijn eigen samengestelde zaaigrond staat heeft just niks en groeit goed (tot da vliegske binnenzit) Stekken van dezelfde planten op hetzelfde moment genomen. Ecostyle is kwaliteit maar toch kan het gebeuren dat er iets mis mee is.

                            Succes ! En hou ons op de hoogte

                            Comment


                              #15
                              Re: Vreemd blad kleur en groei HELP!

                              Ik krijg binnen 5x Big Bang vrouwelijk zaad en 5x moring glory vrouwelijk zaad en ik heb nog 2 Durban Pioson liggen. Ik wil er 5 ontkimen en laten voorgroeien en toppen om als nog de grote planten te krijgen die ik wilde, de andere 3 laat neit bloeien, zie wel wat het word beter dan niks.

                              Ik laat ontkiemen 2x Big Bang, 2x Moring glory (zo'n lekker mix). 1x Durban Pioson.
                              Zal ik de nieuwe zaadjes alleen in stek en zaai grond zetten? kunnen ze hier 3 weken in staan?

                              Comment

                              Bezig...
                              X