Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen betreft fancontroller en afzuiging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

    Er is een onderzoek geweest of de andere nominale waarden tot meer geldhandelingen zouden leiden: dat bleek niet het geval te zijn. Ik heb nu eenmaal een rare kronkel in mijn hersens. Vandaar dat ik naar de achtergronden heb gezocht waarom de onderlinge verdeling van de euro anders was dan die van de gulden.

    Comment


      #32
      Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

      Even weer on-topic:

      - Er zijn netspannings-filters op de markt, waarmee je (soms) je stereo stil kan krijgen. Zo'n filter werkt niet om je fan stil te krijgen.
      - Een oude VSA van een TL-buis is een smoorspoel, waarmee je een dimmer aardig moet kunnen afvlakken. Helaas, ook dat werkt niet om je fan stil te krijgen.

      Ik zoek verder. In de tussentijd: Ik zal zorgen dat, als ik mezelf opblaas, dat niet in verband wordt gebracht met wietteelt. Geen opruiend krantenbericht voor mij; hooguit een darwin-award.

      Comment


        #33
        Ik probeer iets te begrijpen waar ik zelf geen ervaring mee heb..don't flame me plz

        Comment


          #34
          Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

          Daar had ik nou HELEMAAL niet aan gedacht. Een bypass, ja, waarom niet? Daar ga ik met een jointje eens verder over mediteren.

          Comment


            #35
            Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

            Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
            Daar had ik nou HELEMAAL niet aan gedacht. Een bypass, ja, waarom niet? Daar ga ik met een jointje eens verder over mediteren.

            Comment


              #36
              Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

              Vaak wordt een fan ook gedimd om het geluid te beperken.
              Dat voordeel ben je kwijt met een 'bypass'.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                @Ayrton: Kun je even precies je patent omschrijven, zodat ik het netjes kan omzeilen?

                @QnQ: Het motorgeluid zal inderdaad niet beperkt worden, maar het huilen van de luchtstroom zou wel eens kunnen verminderen.

                Wil je overigens het motorlawaai dimmen, dan moet je zowiezo een goede controller hebben en zit je meteen weer bij 300 euro. Die zal nog steeds "controleren", oftewel nu en dan vol aanslaan. Ik heb zelf nog liever een fan die altijd vol aanstaat, zodat ik kan wennen aan het geluid, dan een fan die nu en dan aanslaat.

                Vaak is het volle fanvermogen helemaal nooit nodig, of alleen een paar dagen in een hittegolf. Dan kun je een permanente, stille dimmer gebruiken naast de bypass: De fan draait op 80% en de bypass regelt de rest. Zo'n permanente dimmer kan prachtig met een variac (jouw eigen voorstel) of een gloeilamp.

                Wat me eraan doet denken: Als je dan toch met motortjes gaat rotzooien voor een bypass, waarom dan niet een motortje op een variac zetten zodat je automatisch de spanning kan regelen? Dat valt zeker niet onder het patent van Ayrton.

                Comment


                  #38
                  Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                  @Ayrton: Kun je even precies je patent omschrijven, zodat ik het netjes kan omzeilen?
                  Heb even contact gehad met de experts van Apple's patentbedrijf Rockstar, en ze voorzien een verkoop verbod in diverse landen.
                  We hopen dat je nog iets aan hebt om je helemaal uit te kleden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                  @QnQ: Het motorgeluid zal inderdaad niet beperkt worden, maar het huilen van de luchtstroom zou wel eens kunnen verminderen.

                  Wil je overigens het motorlawaai dimmen, dan moet je zowiezo een goede controller hebben en zit je meteen weer bij 300 euro. Die zal nog steeds "controleren", oftewel nu en dan vol aanslaan. Ik heb zelf nog liever een fan die altijd vol aanstaat, zodat ik kan wennen aan het geluid, dan een fan die nu en dan aanslaat.

                  Vaak is het volle fanvermogen helemaal nooit nodig, of alleen een paar dagen in een hittegolf. Dan kun je een permanente, stille dimmer gebruiken naast de bypass: De fan draait op 80% en de bypass regelt de rest. Zo'n permanente dimmer kan prachtig met een variac (jouw eigen voorstel) of een gloeilamp.

                  Wat me eraan doet denken: Als je dan toch met motortjes gaat rotzooien voor een bypass, waarom dan niet een motortje op een variac zetten zodat je automatisch de spanning kan regelen? Dat valt zeker niet onder het patent van Ayrton.

                  Comment


                    #39
                    Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                    isoleren bij de bron,en de juiste maat filter en afzuiger,en goede slangen,en je hoeft niks te dimmen.heb een keer een 500 cub slakenhuis boxje gemaakt,is nu al wat jaren oud en is nog steeds super stil,dat ding is net een hoer,die is echt al op veel adresjes geweestzit een torin motor in

                    Comment


                      #40
                      Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                      @Trimmert: Als je niks dimt, hoe hou je dan je temperatuur onder controle? Of kweek je in een ruimte met een constante temperatuur? Ikzelf kweek in een schuur die zo'n beetje de buitentemperatuur volgt.

                      Comment


                        #41
                        Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                        Ik heb de SMSCOM fancontroller gehaald. Je kan minimum % instellen, dan draait op zoveel % de afzuiging zowiezo, en gaat automatisch harder indien de temp overscheden wordt.

                        best een leuk ding.. er komt een warmtesensor aan een snoer uit dat ding, waar moet die hangen in mijn tent? bij de toppen maar in t schaduw (zoals thermo/hydro meter)?

                        gr

                        Comment


                          #42
                          Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                          Bij de toppen in de schaduw is ideaal - maar lastig uit te voeren. Schuin boven je lamp (niet helemaal tegen het plafond) werkt ook prima: daar heb je schaduw zat en hangt de sensor niet in de weg.

                          Comment


                            #43
                            Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                            Heeft iemand een filmpje van een stille afzuiger die goed genoeg is voor 250w hps? Want ik ben enorm benieuwd naar het geluid wat er van af komt.
                            De afzuiger die ik nu heb maakt nogal een aardig lawaai. ik ben dom geweest om hierop te besparen

                            Comment


                              #44
                              Re: Vragen betreft fancontroller en afzuiging

                              misschien eens denken aan mdf kastje errond te bouwen ... zal al iets schelen en geisoleerde buis kan ook al wat helpen
                              Gaat je hoop euro's besparen denk ik

                              Comment

                              Bezig...
                              X