Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

    Korting op 420shop
    Geachte forummers

    ff voorstellen: Dit wordt mijn eerste keer binnen kweken. Heb wel eens een paar plantjes in de tuin gehad. Verder ben ik een beginner zonder kennis.

    Start: Een klein verschrompeld zaadje gekregen. En om dat ik nog een pot met aarde had staan, ben ik het zaadje gaan ontkiemen. Probleem was dat de pot met aarde volledig uitgedroogd was. De pot met aarde woog niks meer. Maar door mijn lowbudget instelling heb ik die aarde gewoon gebruikt. Pot stond gewoon in de kamer. Maar nadat het plantje toch opgekomen was na 5 dagen, zat er weinig groei in.
    Doordat ik opeens een hoop hout (MDF) en tl balken tot mijn beschikking had ben ik een kast gaan bouwen. Ik ben begonnen zonder boeken of forums te lezen.
    Gevolg:
    een houtje-touwtje kast. Doel: super low budget.

    Maar ik werd toch een beetje geprikkeld om het beter aan te pakken. Na wat zoeken op het web, heb ik sannie's bio starter kit gekocht. Met 5x fem Heribei. De heribei moet een sterke plant zijn, met een korte bloei periode. Perfect, want onder mijn regime hebben de plantje wel wat te verduren.

    Sannie's kit bevat een kweekbakje, Symbiosis (wortel stimulator), Bacto (toevoegen bij water), Buffertablets en bloei voeding.

    Het gekregen zaadje (??) is waarschijnlijk een fem Northern Light van Royal Queen

    Huidige set up:
    kast: 40x60x130
    verlichting: 6x T5 13w TL en 2x 18w spaarlamp
    TL balken bestaan uit: 2x 827, 4x 33/640
    spaarlamp: 2x 830
    1x Pc fan voor luchttoevoer
    2 x PC fan voor hete lucht afzuigen bij tl balken. De vsa's in de armatuur wordt toch wel erg warm.

    Problemen:
    MDF: gemaakt van mdf zonder afschilderen. Ben er op het forum achter gekomen dat mdf best giftig kan zijn. Grootste probleem is dat de verlichting aan een mdf plaat bevestigd is. En die plaat wordt redelijk warm. Schijnbaar heeft de giftige stof een sterke geur en ik heb nog niks geroken. Anders dan aarde geur. De mdf plaaten zijn ook behoorlijk oud. Misschien zijn ze al 'uitgedampt'
    Temperatuur: Ik heb een 2 euro thermometer en die geeft 30 graden aan. Al voelt het niet warm aan onder de lampen.
    LV: geen idee. Al zit ik er toch erg over na te denken zo'n digitale temp/lv meter te kopen.
    Bedrading: er zitten nog een paar kroonsteentjes in de kast. Heb wel mijn rookmelder maar bij het ontluchtingsgat gemonteerd

    Kweekverslag:

    3 februari ?? zaadje geplant
    8 feb ?? opgekomen
    ?? dagen lang niet gegroeid

    24 feb 3x Heribei geplant
    27 feb opgekomen
    12 maart 3x heribei verpot naar 6 liter potten


    Vandaag:
    Dag 17 boven de grond voor Heribei
    Dag 40 boven de grond voor ?? (staat er beetje voor spek en bonen bij)
    allemaal.jpgMet z'n alle northlight.jpg ?? de mogelijke northern light
    heribei_1.jpgHeribei nr 1 heribei_3.jpgHeribei nr 2 heribei_2.jpgHeribei nr 3


    Vraag 1: Waarom zijn de Heribei's zo kort?
    Komt het door de warmte, lage LV of doordat ze soms een beetje droog kwamen te staan in de 'oude' klein potjes. Van mij mogen ze beste een beetje de hoogte in gaan.
    korte-groei.jpgHeel weinig groei veel blad, en ook veel kleine nieuwe in de oksels.

    Vraag 2: Bij heribei nr 1 kan je zien dat een paar bladuiteinde een vreemde knik hebben. Is dat een symptoom?


    Ik heb de afgelopen weken veel geleerd door het forum door te spitten en veel kweekverslagen te lezen. Daarnaast was het ook best leuk. Daarom wil ik nu mijn steentje bij te dragen. Maar vooral om veel goede adviesen te krijgen.
    Alvast bedankt!

    #2
    Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

    is niks mis mee hoor, ze heeft de internodes mooi dicht op elkaar. Eenmaal overgeschakeld naar 12/12 gaan ze opeens erg hard groeien

    Comment


      #3
      Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

      Nog wat data

      De dames staan in de door Sannie's aanbevolen light mix grond.*
      Krijgen gewoon kraanwater.**
      Verlichting staat op 18/6
      Lampen hangen op +- 5cm

      Vraag: Ik wil de nieuwe top gaan snoeien. Mogelijk wordt het een scrog poging. Forum zegt dat het na 4 internodes een goed moment is. Dus nu doen?
      En overschakelen naar 12/12?


      *de northern staat dus in een pot herbevochtigde uitgedroogde mix. Geen idee of door de uitdroging alle voedingstoffen/schimmels/diertjes in de aarde gestorven zijn... Ze heeft wel een beetje van de sannie's oplossing gekregen toen de heribei's verpot werden.

      ** heb op het forum gelezen dat er mogelijk chloor in het kraanwater zou zitten. Remedie is om het water een dagje te laten staan 'uitdampen'. Maar als ik op mijn water leverancier site kijk staat er dat er geen chloor in het Nederlandse drinkwater zit.

      Comment


        #4
        Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

        Update:
        Dag 22 boven de grond voor de Heribei's
        De Northern Light heeft ook de geest gekregen.

        Overzicht
        overzicht.jpgonderlampen.jpgOnder de lampen

        Ik heb de Northern Light 3 dagen geleden getopt. Ze groeit goed door.NN_getopt.jpg
        Ook de grootste Heribei (nr3) heeft gister haar hoofd verlorentoppen.jpg
        Heribei nr1 en nr2 ontwikkelen zich traag maar gestaag. nr1HB_1.jpg nr2NB_2.jpg

        De planten MOETENhttp://www.meteobeverwijk.nl/
        Last edited by griesmeel; 21 March 2012, 19:34.

        Comment


          #5
          Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

          Ondanks de weinige reacties....

          Update: dag 27 boven de grond voor Heribei
          24 dagen op 18/6
          2 dagen op 12/12

          Ik bij de kringloopwinkel een wasrekje gekocht en een beetje verbogen tot een scrog setup.
          scrogOverzicht.jpgDe twee linker dames hebben hun hoofd verloren. De rechter twee zijn niet getopt.
          NorthernL_scrog.jpgDe getopte Northern L
          Heribei_scrog_1.jpgHeribei nr 1 (niet getopt) 'zie de lowbudget bierdop bevestiging'.

          Ze hebben net een beetje water gehad met wat Bacto. Naar moet zeggen dat ik ze erg weinig water geef. De grond blijft maar vochtig.

          De achterste twee zijn nu erg moeilijk te fotograferen. Moet wachten tot ze door de net zijn gegroeid.

          Comment


            #6
            Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

            ziet er goed uit man! heribei klinkt als een leuk soortje.. is toch een kruising van herijuane en ierdbei..? erg leuke opzet ik zit zelf ook met een kruising van herijuane te kweken, namelijk de Anesthesia (heri x (skunkxafghaan)). ze lijke zelfs een klein beetje op elkaar

            plante zien er gezond uit! erg compact en mooi groen.. wanneer gaan ze in de bloei..? want dan gaanze nog wel ff goeddoor groeie houdt daar rekening mee

            Comment


              #7
              Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

              @ Damn nice
              Dank voor de thumpsup
              De Heribei is idd een kruizing tussen de herijane en eirdbei. Deense achtergrond toch? Wist ik niet toen ik de zaden bestelde. Ik wilde een sterke soort, die veel kan verduren. Het is een bio kweek, op lightmix met gewoon kraanwater.

              Bloei.... ja wanneer... Dit is een teken van mijn onwetendheid over het binnenkweken. Ik heb nog nooit de luxe gehad om zelf de lichtduur te bepalen (alleen buitenkweek). Ik dacht dat de dames snel in bloei zouden schieten zodra ze op 12/12 kwamen te staan. Maar nu begrijp ik dat het nog wel 3 weken kan duren. Vanaf mid juni ben ik weg, dus ik heb nog iets meer dan 12 weken.

              Update:
              3 dagen op 12/12

              Zo, ze beginnen aan de groeispurt. Heribei nr2 is vannacht zeker 3 centimeter gegroeid.
              Alle plantjes zijn door het rooster gekomen.

              Heri_2.jpgHeribei nr 2. De beste groeier op dit moment. Heri_1.jpgHeribei nr 1 net als nr2 ook niet getopt.
              Heri_3.jpgDe getopte Heribei nr 3
              NortherMonster.jpgHet 2 koppig monster de Northern light. Overzicht_scrog.jpgOverzichtje!! omdat ik het zelf zo leuk vind

              Comment


                #8
                Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                Nog een vraagje:
                Ik moet de TL balk groei (4100k)pas vervangen voor bloei (2700k) als er bloei verschijnselen zijn?

                thnx

                Comment


                  #9
                  Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                  4e dag onder 12/12

                  Overzicht:
                  overzicht_1.jpggetoptNL.jpgDe getopte Heribei nr3. Het is blijkbaar niet helemaal goed gegaan want ze gaat weer blaadjes maken. Ik laat ze lekker zitten, ze zoekt het maar uit..

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                    gaat goeie kant op man! ik zou zeggen dta het getopte meer dan goed is gegaan! ipv 2 vertakkingen heeft die er nu 3/4..? alleen maar beter tog

                    ik zal de andere tl erin stoppen wanneer de planten echt bloeiverschijnselen aangeven.. deze tls zijn goed voor de groei en jou planten kunnen nog wel even doorgroeien dus das geen probleem.. de andere tls zijn echt voor de code om bloemtoppen aan te maken.

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                      Update: dag 5 onder 12/12

                      Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
                      gaat goeie kant op man! ik zou zeggen dta het getopte meer dan goed is gegaan! ipv 2 vertakkingen heeft die er nu 3/4..? alleen maar beter tog

                      ik zal de andere tl erin stoppen wanneer de planten echt bloeiverschijnselen aangeven.. deze tls zijn goed voor de groei en jou planten kunnen nog wel even doorgroeien dus das geen probleem.. de andere tls zijn echt voor de code om bloemtoppen aan te maken.
                      Damn Ze zijn zeker nog aan het strekken/groeien.. nice! En ik laat de tl balkjes nog zeker even zitten. Hopelijk niet meer dan 2 weken.

                      Vooral Heribei nr 2 is aan de groeispurt gegeaan. Heribei_2.jpg Ik ga haar vandaag een beetje afbinden naar de zijkant.
                      overzicht.jpgOverzichtje
                      Northern_1.jpgDe northern groeit goed. De bladeren kwamen een beetje buiten het licht dus zij is ook licht afgebonden naar het midden.
                      Heribei nr 3 met de 3 toppen Heribei_3.jpg
                      Herbei nr 1 Heribei_1.jpg achterblijver..

                      edit:
                      Wat mij trouwens opviel is dat de planten een groeispurt hebben de dag na het water geven. Ik heb over het algemeen heel weinig water gegeven denk ik. Vanaf nu ga ik om de dag 1ltr water over de 4 plantjes verdelen. Kijken wat er gebeurd.
                      Last edited by griesmeel; 31 March 2012, 11:36. Reden: vergeten..

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                        Update: dag 7 onder 12/12

                        De eerste tie wraps zijn toegepast!
                        Heribei_2.jpg Ik ben van plan om deze dame de een rondje op het scrog scherm te laten maken. Zie mijn speciale paint uitleg.setup.jpg

                        Overzicht. Gaat goed. Heribei 1 en 3 zijn niet de snelste groeiers op dit moment.
                        overzicht_2.jpg NorthernLight.jpgNorthern light heeft veel zijtakken aangemaakt.

                        Nog geen overbewater verschijnselen. Morgen krijgen ze weer een 25cl p/p. (nu om de dag)

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                          Update: dag 10 onder 12/12

                          er is iets veranderd!!

                          De plantjes groeien en ik ben in de weer met tie wraps. Maar vandaag zie de toppen er anders uit en lijken er kleine witte haartjes uit de topjes te komen
                          Zijn dit de eerste verschijnselen van bloei?
                          bloei_nn.jpgde northern light
                          Ook de heribei's zijn aan het veranderenbloei_1.jpgbloei_2.jpg Zwart/Wit voor beter contrast

                          Overzicht
                          "woohoohooo!"
                          overzicht.jpg (heb net de heribei rechts achter gedraaid omdat ik haar de verkeerde kant heb ongebogen, van het licht af... ze staat nu met haar hoofd in het midden)

                          Kan ik dit als eerste dag van bloei noteren???????????? ja, ja?

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                            ja dit is zeker weten vrouwlijke bloei en je mag beginnen met tellen!

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp

                              Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                              ja dit is zeker weten vrouwlijke bloei en je mag beginnen met tellen!
                              Update:
                              38 dagen boven de grond
                              11 dagen op 12/12
                              1 dag bloei

                              Hoe kan het dat er na 10 dagen 12/12 al bloei is ipv van rond de 3 weken? komt dat vaker voor?

                              Vandaag heb ik 1 640 tl vervangen voor een 827. Morgen nog 1. Ik laat ze rustig wennen aan de nieuwe lichtkleur. Dan zal de set up 4 keer 827 en 2 keer 640 t5 14w hebben. Is het beter om ook de laatste 2 640's te vervangen voor 827 of is het beter om ook een beetje 4100k licht te hebben? Ze hebben ook al 2 keer 830 PL-C 18w er boven hangen.

                              1,5 ltr kraanwater over de meiden verdeeld.

                              Fotootje van de kleine topjesoverzicht_topjes.jpg
                              De Heribei nr 3 met haar 21/2 topjesHeribei_3topjes.jpg

                              Iemand enig idee over de 'vroege' bloei?



                              - Kwam een zaadje tegen in de coffeeshop wiet. Gelijk maar tussen de de lakens gelegd. En er is leven ! nieuwzaadje.jpg Misschien voor buiten of achter het raam...

                              Comment

                              Bezig...
                              X