Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e microkweek 1x Super Lemon Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e microkweek 1x Super Lemon Haze

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    dit is m'n eerste topic dus nog beetje onwennig

    ik ben begonnen met een microkweekje(4/6/2012) super lemon haze, voorlopig met 2 Tornados. Maar ik ben aan het kijken voor misschien toch een HPS-lampje te zoeken van 70-100w voor toch dat beetje extra in de bloei.
    Kweekhok is in elkaar geflanst tussen mijn bureau en muur, ik zit op zolder dus lekker warm in de zomer
    ben ook nog van plan te toppen of fimmen en ook nog scrog. Moet het net hangen als je overschakelt naar bloei of moet je ze al binden in de groei aan het net?

    Voeding:
    Plagron terra set
    -> Powerroots (wortelstimulator)
    -> Enzym (tegen schimmels en ziektes)
    -> Grow (voor de groei, duh)
    -> Bloom (voor de bloei, ook duh)
    -> Green Sensations ( zorgt voor betere top ontwikkeling)

    ik ben begonnen in rond potje van paar litertjes, 2 weken voorgegroeid op 20/4. De wortels kwamen al onderaan tevoorschijn dus net op tijd verpot
    Daarna verpot naar een pot van 20 liter (denk ik, is meer dan 15 dus zal wel 20 zijn;p), met universele potgrond van bij de boerenbond en beetje perliet erbij en overgeschakelt naar 18/6 voor de groei.

    hieronder de "foto-collectie" bijna dag per dag van mn kweekje, maar heb echter een probleem dat ik later zal bespreken.




    na paar daagjes ontkiemen in watten en in de grond kwam z'n kopje boven spijtig genoeg zat het zaadje er nog aan en duurde het langer voor de blaadje openplooiden.

    5.6.2012.1.jpg6.6.2012.1.jpg7.6.2012.1.jpg

    nog paar dagjes later, begint al mooi te groeien maar had een paarse steel.. na wat opzoekingswerk kon dit van een fosfor tekort te zijn (als gevolg van te koude nacht temperatuur en te grote schommeling tussen dag en nacht temp.; effe vuurtje aangelaten snachts en probleem opgelost

    8.6.2012.1.jpg11.6.2012.1.jpg

    De eerste 3-vingerige blaadjes komen ook naar boven en beginnen mooi te ontwikkelen..


    11.6.2012.2.jpg11.6.2012.4.jpg11.6.2012.6.jpg12.6.2012.2.jpg12.6.2012.1.jpg14062012075.jpg14062012074.jpg14062012073.jpg

    hierna begonnen het probleem, de blaadjes begonnen van aan te tip geel te worden..

    overvoeding?
    Kan zijn want heb grote stap gemaakt volgens plagron kweekschema (15ml grow naar 50ml), ik geef nu al paar dagen geen voeding meer maar het probleem gaat verder..

    te hoge ec waarde heb ik ook gelezen op het forum? (heb geen ph of ec meter)

    ff nieuw bericht maken want de foto's kunnen er niet bij
    Attached Files
    Last edited by stvnmbr1; 27 June 2012, 19:16.

    #2
    Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

    14062012073.jpg14062012074.jpg14062012075.jpg14062012076.jpg

    Hier beginnen de onderste blaadjes dus van de punt uit geel te worden, een vriend van me had me de raad gegeven om het tipje af te knippen.
    Wat ik dan ook gedaan heb, geen idee of dit slim was of niet; ziektes enzoverder

    18062012078.jpg22062012080.jpg22062012081.jpg25062012082.jpg25062012083.jpg
    nu beginnen de bovenste 3 vingerige blaadjes het zelfde probleem te vertonen en vraag ik me toch af wat het zou kunnen zijn..

    voor de rest doet het plantje het goed en ze ruikt al heerlijk

    Comment


      #3
      Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

      en de blaadjes blijven geler worden en ze blijft lekker ruiken en doorgroeien dat wel

      echt niemand een ideetje van wat het kan zijn?

      29062012085.jpg29062012086.jpg29062012087.jpg

      Comment


        #4
        Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

        Dankzij QnQ (nog is bedankt ) weten we nu dat het probleem overvoeding is.
        waarschijnlijk de nieuwe potgrond (hogere ec en npk) die het probleem veroorzaakt heeft

        maar ok, paar weekjes geen voeding meer en alles komt in orde
        bijna klaar om te toppen ook, 4e internode begint mooi te groeien, en de eerste 5 vingerige blaadjes zijn mooi gegroeid
        juist jammer van de gele blaadjes

        meer foto's volgen nog

        Comment


          #5
          Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

          En hier zijn de foto's van het micro "kweekhok". Vlug in elkaar gestoken maar doet z'n werk goed vind ik

          Het plantje staat grotendeels van de tijd onder mijn velux, wel helemaal opengeklikt zodat het zonlicht rechtstreeks en niet door het vuile glas op de plant schijnt.
          Lekker windje aan het raam dus ook goed voor een dikke sterke stengel te krijgen.

          DSC02497.jpgDSC02498.jpgDSC02499.jpg
          Doos van de tv wordt eens nuttig gebruikt in plaats van in de weg te staan Kader vol gehangen met aluminium folie ( niet zo goed door difuus licht maarja, bij gebrek aan beter)
          ventilator staat niet meer rechtstreeks op de plant omdat ze te hard gaat bewegen en de grond rond de stam los woelt.


          DSC02500.jpgDSC02501.jpgDSC02503.jpgDSC02505.jpgDSC02506.jpg
          Vandaag lampje wat verder gezet omdat het te warm werd onder de lamp...
          Je ziet de gele blaadjes ook beter nu, ik heb wel al het dode deel er wat afgedaan met m'n vingers. De tipjes vielen zo uit elkaar
          Het goede nieuws is dat ze precies niet teveel last heeft de overvoeding en goed doorgroeit. Je ziet de internodes ook, 4e komt eraan, nog paar weekjes en toppen maar

          Nog wat opzoekingswerk doen voor een scrog te maken en het plezier kan beginnen
          alle hints en hulp is welkom
          Last edited by stvnmbr1; 1 July 2012, 21:12.

          Comment


            #6
            Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

            Voor wie niet goed verstaat wat toppen en fimmen is heb ik een goede getekende uitleg vanop forum gekopieert

            toppen-fimmen.jpg

            Comment


              #7
              Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

              Ziet er allemaal leuk uit ben benieuwd hoe het scroggen is gegaan? foto?

              Comment


                #8
                Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                Oorspronkelijk geplaatst door Wizzelyashizzel View Post
                Ziet er allemaal leuk uit ben benieuwd hoe het scroggen is gegaan? foto?
                Effe heel druk gehad en nog geen tijd gehad voor foto's te uploaden. Plantje doet goed z'n best, heeft wel een voedingstekort gehad ( trage levering producten )
                Vandaag terug voeding kunnen geven en lekker in de zon gezet met de ventilator aan.

                Ik heb ondertussen proberen fimmen, wat mislukt was, de stam bleef groeien, dus uiteindelijk toch maar getopt. De onderste scheuten heb ik moeten weg doen omdat die echt maar 3mm waren terwijl de andere zijtakken al 6-7 cm waren, te weinig licht... De laatste die ik heb laten staan heb ik meer licht gegeven door goed de bladeren te plaatsen en de pot wat scheef te zetten. Die zijn al lekker gegroeid en komen bijna gelijk met de volgende zijtakken, die ook getopt zijn ( om het verlies van de andere scheuten te compenseren).

                foto's volgen een van deze dagen

                Comment


                  #9
                  Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                  Karton, electriciteit , Vochtigheid , PLAKBAND ? , e.d.
                  Ik hou mijn hart vast als er eens een kortsluiting instaat , brandveiligheid een dikke nul !
                  Als je niet instaat bent om een deftig kot te maken kan je bv een oude frigo gebruiken om omtebouwen.
                  gtzz

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze



                    not done ! ik zou iig niet kunnen slapen als dat in mijn huis stond !
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11
                      Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                      Plantje ziet er goed uit maar het lijkt me niet heel veilig zo
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                          30072012112.jpg30072012109.jpg30072012111.jpg30072012110.jpg30072012113.jpg30072012114.jpg30072012115.jpg30072012119.jpg30072012123.jpg30072012125.jpg
                          Last edited by stvnmbr1; 30 July 2012, 16:08.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                            die spaarlampen hangen er veel te ver boven
                            5 - 10 cm dieptestraling hebben ze en dan word het snel minder !
                            dus zakken met die lampen !
                            verder mooie plant hoor alleen wat gestrekt volgens mij door bovengenoemde reden
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #15
                              Re: 1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                              Had ik ook gedacht was ff aan het testen maar om veiligheidsredenen kan ik de lampen enkel zo hangen.. De lampen hingen voor de veranderde inrichting wel dichter. Dus de pot zelf wat hoger zetten zal de oplossing zijn.. Deksel is 15cm hoger geplaatst dus er is zeker genoeg speling nu tot de uiteindelijke oplossing.

                              Zou heel goed kunnen want de bovenste zijvertakkingen groeiden veeeeel sneller dan onderste scheuten.. Met de pot op z'n kant te zetten en de bovenste takken minder licht te gunnen is het toch nog redelijk goed gekomen. Ik ben ook benieuwd naar het effect van het toppen van de 2 zijvertakkingen

                              Scrog net was heel wat moeilijker dan het lijkt de mazen zijn te klein ( anders een rol van 30 meter voor 60€, was wat teveel van het goeie) en moest ze dus groter maken, de takken netjes binden en plaatsen was het moeilijkste deel.. Het scrog net belemmerd al het werk and shit just got complicated..

                              Wanneer moet ik dan beginnen met trimmen, blaadjes afknippen,... onder het net en lollypoppen/dieven? van de getopte zijtakken(2 van de 6-8) zijn alle zijscheuten onder het net al verwijderd van voor het net hing.

                              alvast bedankt

                              Comment

                              Bezig...
                              X