Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

    Korting op 420shop
    ik heb eerst de sensors gevult met water een 2uur geweekt in water,de planten even goed ingewaterd alles aangesloten ,en de kraantjes dichtgedraaid tot er geen water meer uitkwam en dan stilletjes een beetje open gedraaid tot het juist niet druppeld nu alles lijkt inorde te zijn enkel denk ik dat hij mijn medium te vochtig houd ? kan dit grtz subby

    #2
    Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

    Dat klopt wel. Het systeem zorgt dat de aarde altijd vochtig is, en eigenlijk net iets te vochtig. Maar het afstellen duurd wel 10 dagen voordat het lekker loopt, dus je kunt daar nog wat aan sleutelen.

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #3
      Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

      Heb je de aarde ingewaterd tot het helemaal de juiste vochtigheid had ? (in de aarde knijpen tot er 1-2 druppels uit komen)
      Blumats eerst een paar uur onder water leggen, dan onder water het dopje erop draaien, zodat er geen lucht in zit.
      Meteen blumat in de aarde plaatsen en een beetje wateren rond de blumat, kraantje dicht.
      Na 5 minuten draai je het kraantje open tot-ie net een druppeltje per 10 seconden doet, daarna draai je 'm nog 1 streepje verder dicht. (Staan streepjes op ja)
      Zo zou het goed moeten zijn.
      De lengte van het druppelslangetje kun je nog wat mee experimenteren, korter slangetje, druppelen stopt eerder, langer slangetje, dan blijft-ie langer doordruppelen.
      Niet bij de stam druppelen, maar 5cm er vanaf.

      En wat JJF al zei, je zult 'm regelmatig wel eens iets veranderen.

      QNQ032.jpgQNQ034.jpg (Blumat staat hier nog te ondiep, hij moet tot het hoedje in de grond)
      Last edited by QnQ; 6 August 2012, 10:45.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

        hey qnq en justforfun bedankt voor jullie hulp heb het nu zo ingesteld gelijk jullie het zeggen en nu maar hopen dat die werkt ik heb wel zoon korte blumats toch korter als hier op de foto kan dit kwaad ? grtz subby

        Comment


          #5
          Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

          Neu, het water komt gewoon tot op de bodem, de kortere blumats meten alleen wat hoger in de pot.
          Als je echt hogere potten gaat gebruiken kun je eens wat langere proberen.
          Alles van Blumat is ook los te koop.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

            blumat systeem werkt super !! enkel drinkt men plant wel 2.5l per dag ? en de meter in de aarde blijft op moist staan

            Comment


              #7
              Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

              mag slotje op

              Comment


                #8
                Re: ik heb me een blumat systeem gekocht maar zit met het volgende probleem !

                Bij deze.

                Comment

                Bezig...
                X